Depåhora på Åsen idag?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Fick just klart att jag ska köra min första 690-träning idag på Åsen och det vore skoj/bra med någon som ville följa med :tummenupp
Nån med semester eller bara lite lust att hänga med i solskenet??
Hämar bajken på KTM ca 1300 med avfärd mot Åsen strax efter.
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Din framförhållning är beundransvärd.:tummenupp

Hade det varit nästa vecka så hade det gått bra men nu är det lite sent...
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
Whoa, jag är lätt på! :tummenupp
Kan jag åka med dig lr?
Isåfall, plockar du upp mig här eller ska jag komma nånstans?

Öh... Jaahaaaa... Du menar typ träffas direkt efter du gjort inlägget...
Jaja, så kan det gå när man har något annat att göra än punktbevaka dig på nätet. :huvet :D

Ring mig nästa gång så kanske jag kan. Information färdas så långsamt på nätet. :7peta
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Det vare ett rejält långskott, jag vet.
Fick tyvärr inte veta det själv förrens strax innan jag skrev inlägget och hade inte tid att ringa runt till andra än de som var potentiella släputlånare. Sorry 'bout that.

Själva körningen gick rätt bra tror jag. Fick en tid från en kompis på läktaren på 1.17 på första passet vilket ju borde putsats något till de andra två. Kändes som jag körde fortare iaf. Eller så var det bara mer brutalt och gick långsammare som vanligt. Men med tanke på att jag inte suttit på hojen tidigare och inte kört ordentligt på Åsen på flera år så var det nog rätt ok ändå.
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
Under din avatar har du en lång lista på hojar med olika "****-edition"-tillägg.
Nu kan du ju lägga till KTM 690 låne-edition oxå. :D
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Duger det ?! :tungan :arsele :D
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Vart ska det leras då? Finns det någon lera fortfarande? Är ju torrt som i sahara just nu så det lär ju damma i skogen till och med..

Hallsberg, men som du säger så är det nog mer damm än lera. Kanske lika bra det med tanke på endurovanan hos oss...
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Inte värre än dig 574rr :arsele :D

du vet inte vad som finns i min motor

Ska du med och kolla när Erik lever ut sina perversioner och har sex med en lerpöl på söndag?

vill inte dö i förtid av att skratta mej till dötts av att se erik äta älgbajs i en lerpöl
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
vill inte dö i förtid av att skratta mej till dötts av att se erik äta älgbajs i en lerpöl

Idag hade min hoj en dålig dag...:mad: Förknasarproblem tros vara orsaken så det borde vara enkelt att fixa.

Dagens prövning bevisar även att kyckling har dålig kondition.:D
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
Idag hade min hoj en dålig dag...:mad: Förknasarproblem tros vara orsaken så det borde vara enkelt att fixa.

Dagens prövning bevisar även att kyckling har dålig kondition.:D

Har jag inte alls! :fatta!

Men kombinationen "varmaste dagen sen 1994", full skyddsutrustning och en skitstor motor med galet hög utväxling var inte bra på något sätt.

Jag fick stanna flera gånger och ta av hjälmen och vädra skallen bara för att inte svimma av värmeslag.

Kan nämnas att Erik svettades som en gris trots att han bara satt och vilade i skuggan med bar överkropp. (Den synen i sig var jobbig :D )

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag ska ge Enduro en chans till i mer lämpliga temperaturer men preliminärt så var det inte så kul som jag trodde och inget jag kommer satsa på.
(Det blev aldrig något "åka", det var bara en massa stök och bök runt/mellan träd och stenar samt djupa hål och spår).
Jag tror mer på crossbana just nu med tanke på hur kungligt kul jag hade på Lennartsson Raceway.
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Har jag inte alls! :fatta!

Men kombinationen "varmaste dagen sen 1994", full skyddsutrustning och en skitstor motor med galet hög utväxling var inte bra på något sätt.

Jag fick stanna flera gånger och ta av hjälmen och vädra skallen bara för att inte svimma av värmeslag.

Kan nämnas att Erik svettades som en gris trots att han bara satt och vilade i skuggan med bar överkropp. (Den synen i sig var jobbig :D )

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag ska ge Enduro en chans till i mer lämpliga temperaturer men preliminärt så var det inte så kul som jag trodde och inget jag kommer satsa på.
(Det blev aldrig något "åka", det var bara en massa stök och bök runt/mellan träd och stenar samt djupa hål och spår).
Jag tror mer på crossbana just nu med tanke på hur kungligt kul jag hade på Lennartsson Raceway.


hur fan kan ni änns komma på tanken att åka enduro när det är över 30 grader ute??
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tycker att min tråd om mina heroiska insatser på den ärorika gamla motorbanan hamnat lite i skuggan av era juvenila försök att leka nån slags junior-anders-eriksson'ar :fatta!


Så för att återuppliva originalämnet lite kommer här en bild på "min'" bajk som jag tog förra veckan :)
Visst är hon fin :tuttar
Tydligen har SM-R'erna hjul från Marchesini till skillnad mot förra årets "Prestige". Inte illa :tummenupp
Ber om ursäkt för den pissiga skärpan i bilden men jag hade fan värmefrossa när den togs...
Räkna med att det kommer fler bilder under och efter byggandet. Kommer bli stooor skillnad :yoparty


Dagens stora fråga är: Har Jocke förlorat förståndet FULLSTÄNDIGT med avseende på denna icke-aversion mot det åranscha märket från landet-utan-flotta?
 

Bifogat

  • DSC00556_.JPG
    DSC00556_.JPG
    73.7 KB · Visningar: 54
Last edited:
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top