Faaan vad jag är trött! Och hela kroppen gör ont. Men, det är inte min kropp jag vill prata om utan min nya hoj:
Jag körde upp till Sundsvall (från Sthlm) idag på min Aprilia RSV Factory och kom hem på min nya BMW K1200S.
Under färden tillbaka till Stockholm förvann min oro att jag gjort något dumt - fan vad bra K1200S:an är!
Ok, så den låter som något rymdskepp från Star Trek. Och lika snygg är den definitivt inte! Men den är så bra! Ni som vill kan läsa min kort första recension här:
1. Körställningen. Inte riktigt lika framlutad som jag skulle vilja, men å andra sidan behöver man bara stanna för att tanka! Ett minus dock: man glider fram i sadeln.
2. Motorn. Grymt vrid. Som en el motor: lägg in 6:an och vrid. Låter dock som någon slags plasma hyperdrive från ett rymdskepp.
3. Väghållning. För gatubruk finns det ingen bättre! De dåliga vägarna är ett minnesblott! Jag tror alvarligt att jag åker fortare på K12S:an än på Aprilian! Kanske t.o.m. på bana! Den svänger mjukt och fint och känns inte alls som min gamla K12RS.
4. Aerodynamik. Suveren: korsvind, lastbiler, osv. har ingen påverkan på hojen som är hur stabil som helst.
5. ESA (elekroniskt justering av fjädringen). Inte bara en leksak utan väldigt användbar! Bytt från Comfort till Sport och tillbaka flera gånger idag.
6. Övrigt. Godkända instrument. Bra väsksystem.
Nu är jag för trött för att skriva mer...
Jag körde upp till Sundsvall (från Sthlm) idag på min Aprilia RSV Factory och kom hem på min nya BMW K1200S.
Under färden tillbaka till Stockholm förvann min oro att jag gjort något dumt - fan vad bra K1200S:an är!
Ok, så den låter som något rymdskepp från Star Trek. Och lika snygg är den definitivt inte! Men den är så bra! Ni som vill kan läsa min kort första recension här:
1. Körställningen. Inte riktigt lika framlutad som jag skulle vilja, men å andra sidan behöver man bara stanna för att tanka! Ett minus dock: man glider fram i sadeln.
2. Motorn. Grymt vrid. Som en el motor: lägg in 6:an och vrid. Låter dock som någon slags plasma hyperdrive från ett rymdskepp.
3. Väghållning. För gatubruk finns det ingen bättre! De dåliga vägarna är ett minnesblott! Jag tror alvarligt att jag åker fortare på K12S:an än på Aprilian! Kanske t.o.m. på bana! Den svänger mjukt och fint och känns inte alls som min gamla K12RS.
4. Aerodynamik. Suveren: korsvind, lastbiler, osv. har ingen påverkan på hojen som är hur stabil som helst.
5. ESA (elekroniskt justering av fjädringen). Inte bara en leksak utan väldigt användbar! Bytt från Comfort till Sport och tillbaka flera gånger idag.
6. Övrigt. Godkända instrument. Bra väsksystem.
Nu är jag för trött för att skriva mer...