Den bästa wheelie maskinen??

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Yamaha R1 är också en mycket bra wheelie maskin dock med en STOR varning för deras olje pickup som INTE gillar långa wheelies och därmed riskeras R1'ans motor varje gång långa wheelies genomförs...

Patrik,
SWT Racing...[/QUOTE]


Nu blev jag ju rädd :confused: Vad är en låg wheelie någon Km? , Finns det någon som kan verifiera detta nägon som skrotat motor? Detta kan vara startskottet till ett hojj byte
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Själv siktar Jag på CBR:en 929.954.1000 (Jag ska ha en 1000) då effekten inte alls är prio 1 när Jag hjular i alla fall. Hojen Jag hade innan den blev stulen hade ett register på 13750 varv!!! innan rödmarkering, hyfsat för att vara litermaskin...

Jag vill ha en lite tyngre hoj som har en slätare (tristare :D ) kurva, Rettan var lite för hysterisk, inte föra att det inte gick men ska det vara ultimat så...
 

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Ort
---
Hoj
---
Min åsikt är att en hederlig, gammal MT5 är da real deal! :)
Själv så är jag ännu obesegrad på min hemort i långa wheelies... vi mätte inte sträckan, utan tiden istället. Det berodde på att vi hade en fotbollsplan till förfogande... runt,runt,runt i ca 8 minuter, sen fick det räcka! :)
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Av allt jag testat är R1 det som är lättast o få upp, samt lättast att hålla balansen med. -1 drev fram gör det ännu roligare. :fakta
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
lassnig skrev:
Min åsikt är att en hederlig, gammal MT5 är da real deal! :)
Själv så är jag ännu obesegrad på min hemort i långa wheelies... vi mätte inte sträckan, utan tiden istället. Det berodde på att vi hade en fotbollsplan till förfogande... runt,runt,runt i ca 8 minuter, sen fick det räcka! :)

:tuttar stod bredvid och var helt galna eller ? Det dracks folköl och jublades då du släpade dina slitna gympaskor varv efter varv runt planen ?
En blandning av snus, AXE och 2 taktsolja låg som ett solkigt moln runt dig då du drog fram som en kung bland pöbeln.
 
Last edited:

ProfessorRekyl

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZR600E
Bästa sporhojen* att åka på slangen med? Måste vara denna! :yoparty :rofl :hihi

Goldwing.jpg


*Sporhoj, plastraket, sportig farkost, goldwing.

/mvh Johan
 

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Ort
---
Hoj
---
Twosaint skrev:
:tuttar stod bredvid och var helt galna eller ? Det dracks folköl och jublades då du släpade dina slitna gymaskor varv efter varv runt planen ?
En blandning av snus, AXE och 2 taktsolja låg som ett solkigt moln runt dig då du drog fram som en kung bland pöbeln.

haha, skönt att någon var på humör för att skoja lite iaf! :D
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
lassnig skrev:
Min åsikt är att en hederlig, gammal MT5 är da real deal! :)
Själv så är jag ännu obesegrad på min hemort i långa wheelies... vi mätte inte sträckan, utan tiden istället. Det berodde på att vi hade en fotbollsplan till förfogande... runt,runt,runt i ca 8 minuter, sen fick det räcka! :)
Utan fötter i backen???
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
R6 jobbig på balanspunkt, R1 lättare och roligare, Tl1000S väldigt lätt och rolig på de fyra första växlarna med lite krön på trean å fyran och ibland femman :) ... å med skjuts... :tummenupp
 

bonebreak

Bussbörnarn!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
honda 954
SvartR1a skrev:
Yamaha R1 är också en mycket bra wheelie maskin dock med en STOR varning för deras olje pickup som INTE gillar långa wheelies och därmed riskeras R1'ans motor varje gång långa wheelies genomförs...

Patrik,
SWT Racing...


Nu blev jag ju rädd :confused: Vad är en låg wheelie någon Km? , Finns det någon som kan verifiera detta nägon som skrotat motor? Detta kan vara startskottet till ett hojj byte[/QUOTE]

Tippa i lite xtraolja bara!! minns när Matti körde r1 a!! han körde väl 1 mil på slangen om jag inte minns fel!! ingen fara på taket !!
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
No1 skrev:
När jag var 16 år så hade jag en Yamaha RD125LC som jag dagligen körde alla växlar ut med på ett hjul samt gjorde Stockholms längsta wheelies med så nog skall din RG125 fungera den också... ;)
Patrik,
SWT Racing...

hehe :tummenupp
jag har inte sagt att det inte går att wheela. jag sa bara att det inte var den lättaste hojen att göra det med :gnissla
 

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Jag har inte haft tillfälle att provköra en själv men borde inte Buell vara som byggda för att wheela med?
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
Jag tycker såhär:
Sporthoj: Cbr 929
Motard: Ktm 660
Annat: Suzuki DL1000 V-strom / Sv1000s

(Efter att ha kört ca 25 st olika hojar)
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Vi har nog lite olika sätt att definiera "lätt att wheela med" här tror jag. Tex No1 åker gärna på acc, fortare och fortare i farter närmare 300. Inte tror jag att du åker omkring i farter kring 100 och svänger med gixxern va?

För Rigge är det väl snarare det motsatta, åker gärna under 100 knyck och saktar helst ner farten under wheelin. Börjar även bli duktig i krypfart med tolvstöd å grejer. Blir förvånad att Rigge föredrar Blade då det hela tiden vart kawa han åkt på tidigare.

Matti åker omkring i 5 km/h och gör cirklar med sin gamla Blade eller numera 600.

Att köra på slangen med motard är nästan fusk i jämförelse med sporthoj, löjligt enkelt att hantera.

Jag har provat att köra längre sträckor på bakhjulet med de flesta vanliga sporthojar. Blade, Ninja, R1, osv. Jag har även kört CBR1000, ZX10 osv och provat hur de känns.

På det sättet jag kör på bakhjulet är R1an lättast. Jag åker i farter mellan 100 och 200. Ståendes brukar jag hålla mig runt 130-150 och sittandes från 170 till 190 när jag åker längre sträckor och då menar jag mer än 5 km.

Det som gör R1an lättast är att den lättast går att svänga och manövrera med på bakhjulet. Jag vet ingen som åkt genom lika tvära böjar på bakhjulet med någon annan sporthoj. Det går inte att köra vare sig 954an eller Gixxern oavsett årsmodell på lika kurviga vägar på slangen. Båda de modellerna vill för mycket rakt fram. CBR1000 är ännu sämre än sina föregångare på den här typen av slangning då den är längre och mer framtung.

R1an har kort hjulbas och ett chassi som är lättsvängt på slangen helt enkelt. Går utmärkt att plocka upp på bakhjulet på fyrans växel i farter från ca 130 till över 200.

Angående längd och oljeproblem så åker jag ofta över milen på slangen å det är inget problem. Förra året körde jag bland annat från Arlanda till Uppsala på bakhjulet och från Älvkarleby till Gävle. Båda sträckorna ca 3 mil och min motor har då hållt. Se till att ha bra med olja i bara, gärna till glasets övre kant. Sen får man hälla i ca en halvliter per 100 mil när man kör en R1a aktivt.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Sune Andersson ska väl köra Speedtriple och Rocket3-a? Ska bli intressant att se en Rocket landa...



.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top