Delfin slakt!!

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
I japan slaktas mängder med delfiner på ett mycket grymt och långsamt sätt vilket ofta strider mot internationell överenskommelser. Köttet säljs sedan ofta vilseledande som valkött (jo jag vet att delfiner tillhör gruppen tandvalar) och innehåller ofta förhöjda halter med farliga ämnen som kan skada människor.

Varning för otäcka bildinslag i filmen:

http://www.glumbert.com/media/dolphin

Om ni, som jag, tycker de här bilderna är oacceptabla så skriv under denna petition i protest mot japans regering och sättet som den här jakten bedrivs på (över 100.000 har skrivit på än så länge):

http://www.petitiononline.com/golfinho/
 
Last edited:

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Utan att ha sett filmen kan jag säga att det är helt jävla sjukt. Fy fan.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag vill helst inte se filmen men kan någon bara redogöra för vad som är kusligare med detta jämfört med slakt av andra djur?
Tack på förhand.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag vill helst inte se filmen men kan någon bara redogöra för vad som är kusligare med detta jämfört med slakt av andra djur?
Tack på förhand.

Ja usche, om du ser på filmen så ser du att dom stackars delfinerna dör levandes.


Dom dras även efter bilar och får halsen uppskuren, levandes för att hjärtat ska pumpa ut blodet. Det finns såklart snällare sätt att avlinva djur på.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fan vad sjukt, döda levande djur liksom. Tacka vet jag vi i Sverige som bara äter djur som är döda vid slakt. :fakta
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
det här var den mesigaste djurrättspropagandan jag sett. Hur gör ni när ni är ute och fiskar och får en fisk? Lägger dom i en låda och söver ner dom och ger dom sen en injektion eller? Snurr-bajs-hunden var ju nästan värre. Men himla bra att dom gjort en namninsamling iallafall då 100k namn från en internetsida säkert kommer få japan på bättre tankar.

edit: sen får vi inte glömma att såna här filmer aldrig aldrig någonsin skulle visa film från ett "vanligt" "fiskeri". De hittar förståss det värsta av det vidrigaste så jag drar slutsatsen att det inte är så hemskt där borta.
 
Last edited:

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
det här var den mesigaste djurrättspropagandan jag sett. Hur gör ni när ni är ute och fiskar och får en fisk? Lägger dom i en låda och söver ner dom och ger dom sen en injektion eller? Snurr-bajs-hunden var ju nästan värre. Men himla bra att dom gjort en namninsamling iallafall då 100k namn från en internetsida säkert kommer få japan på bättre tankar.

edit: sen får vi inte glömma att såna här filmer aldrig aldrig någonsin skulle visa film från ett "vanligt" "fiskeri". De hittar förståss det värsta av det vidrigaste så jag drar slutsatsen att det inte är så hemskt där borta.
Bryter nacken? Slår hårt som fan i skallen?

Nej särkilt trevligt såg det inte ut, skaffa bättre sätt att slakta delfinerna isf!
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Oh dessa härliga namnlistor! Tror ni seriöst att ett land som Japan bryr sig för 5 öre när 100 tusen namn har samlats in på en Internetsida? Jag tror dom skiter fullständigt i om Kalle Johansson från Tierp har skrivit på en protestlista eller inte.
 

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
det här var den mesigaste djurrättspropagandan jag sett. Hur gör ni när ni är ute och fiskar och får en fisk? Lägger dom i en låda och söver ner dom och ger dom sen en injektion eller? Snurr-bajs-hunden var ju nästan värre. Men himla bra att dom gjort en namninsamling iallafall då 100k namn från en internetsida säkert kommer få japan på bättre tankar.

edit: sen får vi inte glömma att såna här filmer aldrig aldrig någonsin skulle visa film från ett "vanligt" "fiskeri". De hittar förståss det värsta av det vidrigaste så jag drar slutsatsen att det inte är så hemskt där borta.

Nu är det så att det är ganska stor skillnad på en "vanlig fisk" och en delfin (ett däggdjur), men vist slakten på en mört kan vara grym den med.
Självklart att dom visar bilder/film från det värsta "fiskeriet"! För det är väll dom som man vill ska bli bättre eller:va
Sen att en namninsamling via internet kanske inte förändrar något i Japan, fattar jag med, men jag tyckte att det var det minsta jag kunde göra, att skriva på där.
Men alla tycker vi olika som tur e.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
All slakt må va grym.

Men jag tycker det här var i värsta laget. Om dom ändå kunde få dö en snabb död.

Har inte kollat på filmen men jag vet inte om du har sett/hört hur dom hanterar hajar där borta? Det är nog snäppet värre. Dom skär av fenorna på hajen eftersom det är det mest dyrbara, används i t.ex. hajfenssoppa här hemma, och sedan kastar dom tillbaka hajen. Utan fenor så sjunker den till botten där den "drunknar" eftersom den inte kan simma för att få i sig syre. Inte heller speciellt schysst, skulle nog säga det är snäppet värre än detta isådanafall.
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
det här var den mesigaste djurrättspropagandan jag sett. Hur gör ni när ni är ute och fiskar och får en fisk? Lägger dom i en låda och söver ner dom och ger dom sen en injektion eller? Snurr-bajs-hunden var ju nästan värre. Men himla bra att dom gjort en namninsamling iallafall då 100k namn från en internetsida säkert kommer få japan på bättre tankar.

Oavsett om djurrättsorganisationen har någon poäng så är det väl nästan höjden av ignorans att jämföra delfiner med fisk.

Undrar hur det hade låtit om vi behandlade kreatur som vi behandlar sillen vid fiske?
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Tycker jag inte.

Men du är ju å andra sidan partisk i frågan ;). Även om det inte var nära höjden av ignorans så kan du kanske hålla med om att det åtminstone var ignorant att göra jämförelsen med vanligt fiske? För inte skulle du väl göra fiskejämförelsen om det var någon som klagade på hur exempelvis grisar behandlades (och då får man ju komma ihåg att delfiner besitter en bedydligt högre intelligens än grisar)?
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Om ni verkligen vill visa eran avsky gentemot Japan...
Skicka era samtliga Japansktillverkade pryttlar som Playstation, Cybershoot etc till den Japanska ambasaden och vägra ge sedan faen i att köpa Japanskt... Då gör du ett bättre ställningstagande en att bara skriva på en lista...

Jag väntar dock på PS3, och behöver deras speltillverkare lite delfinsoppa för att junna producera fortare, go 4 it...
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Gör det mer ont desto intelligentare man är?

Lider man mer psykiskt?

/Mark Okunnig I. Frågan

Mycket osannolikt att det skulle vara så. Däremot tror jag att en viss intelligens behövs för att känna det vi i vardagstal menar med lidande, smärta och psykiskt obehag. En sill har det troligen inte medan en gris lär ha det.

Det jag säkert kan svara på är att frågor blir dummare desto större frånvaro av intelligens hos individen när vi talar om vår egen art.
 

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Vasa/Gbg
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
Skall man slakta nåt så ska man väl ändå göra det på snabbast möjliga sätt oavsett djur.
Tycker inte japanerna gjorde det. Inga djur ska väl behöva lida för att vi behöver få mat. När man sedan dödat ett djur tycker jag man ska ta till vara så mycket som möjligt av vad det djuret kan ge i kött skin mm Och inte bara tex ta hajarnas fenor då mäniskan redan gjort så med tex bufflar och andra djur så att det inte finns så många kvar.

Vi ska vara rädda om det vi har
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top