De nya strafftullarna från USA

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Citat från tokdåren; "De kommer beskattas som aldrig förr."

Det känns väldigt konstigt att presidenten uttalar sig så om HD. Om han gick på högstadiet skulle jag förstå att han säger så men det är inget man förväntar sig av en vuxen. Någon personlig störning har han helt klart vilket i och för sig inte är något nytt.

Karln är ju utvecklingsstörd. Men ALLA som la sin röst på honom är till och med ännu dummare.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
När jag hörde på radion idag att Harley lämnar USA för Europa (hur stor andel är jag inte påläst om) visste jag att man hade en tråd att läsa igenom direkt på SH! :tuttar:lol
 
Last edited:

BGL

Medlem
Gick med
30 Dec 2017
Ort
Trollhättan
Hoj
2018 Aprilia Tuono Factory
Tycker han gör rätt. Varför skall USA betala högre tariffer än vad
EU gör när dom exporterar varor till USA??? En skevhet som funnit
väldigt länge och som kostat USA miljoner i arbetstillfällen.
Om Harley går under så är det ju tråkigt om mot förmodan
handelskriget blir långdraget men är i sammanhanget en fis i
rymden jämfört vad staten får in i ökade tullar. För att inte tala
om alla företag som i strid ström kommer välja att etablera sig i USA.
Förövrigt så begår HD ett stort misstag att gå ut med detta nu.
HD publiken i USA är till stor del nationalistiska och jag utgår från att
USA är deras största marknad.
 
Last edited:

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125
"Bolaget har redan problem med vikande försäljning eftersom märket inte utvecklats tillräckligt snabbt för att locka yngre kunder. Den existerande kundgruppen är för gammal och ställer snart in hojen för gott."

/DN
 

N.A.S.A

Sporthojsnörd
Gick med
19 Jul 2009
Ort
Lund
Hoj
Cessna 172N -74
Jag upplever att trenden kring HD vänt? För några år sedan var alla här emot HD, nu är det generellt inte så längre tycker jag. Många yngre som är sugna på en sportster 48, inklusive jag själv. Kan iofs vara jag som blivit äldre :lol
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
"Bolaget har redan problem med vikande försäljning eftersom märket inte utvecklats tillräckligt snabbt för att locka yngre kunder. Den existerande kundgruppen är för gammal och ställer snart in hojen för gott."

/DN
De borde ha ett yngre märke i portföljen... Något som lockar till sig nya köpare.... Kanske ett märke som gör sporthojar och streetfighter.... Kanske även använder HD motorn i några av sina produkter....
Typ som....Buell..... :glömdet
 

Thomas_34

4 Q
Gick med
28 May 2004
Ort
långtbortistan
Hoj
Ridley!?
Angående H-D så gick de ut med att de skulle flytta från USA för ett år sedan, enligt Trump. att han skulle vara förbannad är en smula överdrivet, däremot gillar Trump inte att H-D använde tullarna som orsak, då de gick ut med flytt från USA redan för ett år sedan. Så det som fake news media gick ut med att han är förbannad, det är bara trams.



WWG1WGA
WW
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
USA har ju provat förr att strypa importen för att dom inhemska tillverkarna ska få sälja mera.

Det har alltid slutat med att kvaliteten på dom inhemska produkterna har sjunkit som en sten, samtidigt som priserna har höjts så mycket som det bara går, eftersom dom har sålt ändå.

Vi minns väl alla bilarna som USA spottade ut när Japanerna började erövra världen på 70/80 talet, jag skulle inte pissa på en om den stod och brann ens.

Bilarna dom tillverkar i dag är dåliga, men dom kommer att bli såå mycket sämre..
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
De borde ha ett yngre märke i portföljen... Något som lockar till sig nya köpare.... Kanske ett märke som gör sporthojar och streetfighter.... Kanske även använder HD motorn i några av sina produkter....
Typ som....Buell..... :glömdet

Företaget lever ju på imagen de byggde upp under 70-90-talet, och säljer "heritage" så de har ju ett par gånger grundligt bevisat att de inte klarar av att bygga, och sälja, hojar som inte säljer på minnen från häftiga filmer från förr. Buell är ju som sagt ett ypperligt exempel. :hihi
Men, livewire kanske kan vara något? Harleyentusiasterna skriker ju i högan sky om att Harley planerar att börja sälja den. Av nån anledning..
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Tror HD hade något på gång, dom hade börjat få bollen att rulla igen med framförallt dyna modellerna. "Små" hojar med "race" motorer och bra chassin för att svänga med trots HD loggan på tanken. Beslutet att enbart använda softtail chassin i kombo med nya tullar känns som att det kommer svida till rejält hos dom i fråga om yngre och nya kunder. Priserna sticker för hojar som inte är lika roliga och tilltalande för yngre och nya är ingen bra framtidsprognos direkt
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Ruggigt rätt den gamle stofilen Winston Churchill hade:

"You can always trust the Americans. In the end they will do the right thing, after they have eliminated all the other possibilities."

PunGkt
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Angående H-D så gick de ut med att de skulle flytta från USA för ett år sedan, enligt Trump. att han skulle vara förbannad är en smula överdrivet, däremot gillar Trump inte att H-D använde tullarna som orsak, då de gick ut med flytt från USA redan för ett år sedan. Så det som fake news media gick ut med att han är förbannad, det är bara trams.



WWG1WGA
WW

Måste vara fejktkjättingmedia(tm) som twittrade om det. :brynad
https://twitter.com/realdonaldtrump/status/1011584315040419840

Här är Fox News för de som anser att politisk högermedia innehar den enda nyanserade bilden i välden:
http://www.foxnews.com/politics/201...ls-back-to-us-following-production-shift.html

Märkligt det här.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ruggigt rätt den gamle stofilen Winston Churchill hade:

"You can always trust the Americans. In the end they will do the right thing, after they have eliminated all the other possibilities."

PunGkt

:rofl :rofl :rofl
Tack för den, alltid kul att börja dagen med ett gott skratt! :tummenupp
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Jag upplever att trenden kring HD vänt? För några år sedan var alla här emot HD, nu är det generellt inte så längre tycker jag. Många yngre som är sugna på en sportster 48, inklusive jag själv. Kan iofs vara jag som blivit äldre :lol

Nej jag har märkt av det också. Generellt bland mitt umgänge är det "glida runt med hojen å chilla" som faktiskt lockar mer än att brassa satan.

Börjar jag bli gammal? :va :glömdet
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Nej jag har märkt av det också. Generellt bland mitt umgänge är det "glida runt med hojen å chilla" som faktiskt lockar mer än att brassa satan.

Börjar jag bli gammal? :va :glömdet
Hoj kör man för upplevelsen att träffa apex perfekt, gå hårt på gas och känna när framhjulet lättar över krönet. Allt annat är att åka hoj och då kan man lika gärna dra runt i en amazon med julgran på taket.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Att Trump agerar som han gör är inget konstigt, om man lyssnar på vad han säger om det.
Han har gjort mycket bra. Lägger in en länk bara lyssna.
https://www.youtube.com/watch?v=fQf30lPtwrQ
Angående handeln 9.50.


WWG1WGA
WW

Skönt med någon som delar något vettigt. Det är så tröttsamt att läsa allas gnäll om Trump efter att ha läst en Aftonbladet-rubrik.

Varför känner man ett så maniskt behov av att proklamera sin avsky för någon man egentligen inte vet ett skit om, det är frågan. (och nej, jag är ingen Trump-fanatiker och nej jag tänker inte debattera med dig om det)
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top