De nya strafftullarna från USA

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag tror och hoppas att strafftullarna inte blir så långlivade.
Vad tror du att BMW/Mercedes m.m tycker?
Det är så mycket företag och pengar inblandade så jag tror det blir en lösning ganska snart
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
De som köper en ny HD tittar väl knappast på vad de får för pengarna? :D
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag tror och hoppas att strafftullarna inte blir så långlivade.
Vad tror du att BMW/Mercedes m.m tycker?
Det är så mycket företag och pengar inblandade så jag tror det blir en lösning ganska snart

Tja vi får väl se!
Trumpen är ju inte direkt känd för att backa.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Harley har väl en fabrik i Indien med. Så de kan öka sin produktion där och slippa strafftullar till Europa.

Edit: De hade visst en fabrik på gång i Thailand också.
 
Last edited:

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Den enda Harleyägare jag känner är civilekonom. Han har råd med dyrare reservdelar.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag tror och hoppas att strafftullarna inte blir så långlivade.
Vad tror du att BMW/Mercedes m.m tycker?
Det är så mycket företag och pengar inblandade så jag tror det blir en lösning ganska snart
Problemet är ju att det var vi som var dumma från början, och när Trump kompenserade för det så blev vi ännu dummare. Allt han gör är ju att skydda deras nationella säkerhet genom att höja tullarna. När det här leder till arbetslöshet i United States of Asses så är det ju självklart inte Trumps fel, utan Obamas eller vårt :huvet

Hans konsekvenstänkande påminner starkt om en amfetaminist med ADHD :huvet
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Probike sa att de hade fyllt på lagret, så om strafftullarna blir kortlivade så märks det kanske aldrig.
Återstår att se.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Helt odramatiskt tror jag, U-landet i teknik inser nog jävligt snart att landet haltar med enbart inhemska shitboxar oavsett fordonsslag.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Jag har slutat köpa amerikanska varor oavsett vart det tillverkas...tycker att de lever i sin lilla jävla bubblan & hur än Trump försöker, kommer det nog att påverkas deras egen ekonomi negativ i slutänden!!!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Snyggt hur du lyckas klanka ned på två saker du inte gillar i samma inlägg...

Trump håller jag med om (en person som beter sig kasst), användningen av ADHD som skällsord tycker jag suger !
(hacka på en hel grupp är fördom som inte jag gillar...)
Apapap, nu backar vi bandet lite här! Jag har absolut inget emot människor med ADHD, möjligen kan jag väl ha vissa åsikter om amfetaminmissbrukare, men båda grupperna är väl inte direkt kända för att ha ett bra konsekvenstänkande? Och det var den liknelsen jag var ute efter, ingen värdering av personerna i övrigt :krama
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Apapap, nu backar vi bandet lite här! Jag har absolut inget emot människor med ADHD, möjligen kan jag väl ha vissa åsikter om amfetaminmissbrukare, men båda grupperna är väl inte direkt kända för att ha ett bra konsekvenstänkande? Och det var den liknelsen jag var ute efter, ingen värdering av personerna i övrigt :krama

Nu ska vi inte gå tråkigt off topic i tråden men har ett par vänner med ADHD och avsaknad av konsekvenstänk har jag aldrig upplevt från dem, det låter mest som en tråkig myt baserad på stökiga barns uppförande.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Probike sa att de hade fyllt på lagret, så om strafftullarna blir kortlivade så märks det kanske aldrig.
Återstår att se.

Det ProBike troligt gör när tullarna införlivas är att dom höjer priset och ökar marginalen, men kanske fortfarande är billigare än dom som måste importera. Ganska normal scenario att man sätter pris i butik efter aktuell prislista, inte den som gällde innan nya avgifter.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag tror och hoppas att strafftullarna inte blir så långlivade.
Vad tror du att BMW/Mercedes m.m tycker?
Det är så mycket företag och pengar inblandade så jag tror det blir en lösning ganska snart

Både BMW & MB har väl fabriker i USA sedan länge, vilket Trump inte fatta det är amerikanska medborgare som får jobb då.
MB har ju haft enorma kvalitetsproblem i perioder så det har ju pratats om att stänga ner tom från gång till gång pga det.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
:rofl

20180626-144458.jpg
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Med sitt föråldrade program, behöves det nog inga tullar för att HD råkar ut för "nådastöten"....

Indian med sin kommande FTR1200 är däremot på rätt väg mot framgång, I.E. man lyssnar på sina kunder!
 
Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Men är det inte själva poängen med en Harley att man ändå inte kommer behålla den original, alltså är det bara bra att ursprungsmaterialet har stor förbättringspotential? :rofl
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Citat från tokdåren; "De kommer beskattas som aldrig förr."

Det känns väldigt konstigt att presidenten uttalar sig så om HD. Om han gick på högstadiet skulle jag förstå att han säger så men det är inget man förväntar sig av en vuxen. Någon personlig störning har han helt klart vilket i och för sig inte är något nytt.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top