Dataspelstråden

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Rogue har hittills faktiskt varit överraskande underhållande. Ska bli roligt och köra igenom det.
Unity verkar ha allvarliga problem på alla plattformar, även pc. Kommer min dator aldrig palla :3freak


Jo läst att det varit problem med Unity, tur att jag ändå inte hinner spela. Dom har gjort bort sig lite nu senaste året när dom släppt två tunga titlar. Både Watch Dogs och nu Unity.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Det ryktas om att Steams höstrea börjar nästa vecka :Bugar

Save on thousands of games during Steam's Fall Sale starting November 26. Now's the time to stock up on Steam Wallet Codes from the PayPal Digital Gift Store, so when the sale starts, you're ready to buy games for yourself, friends, and family. And remember, by choosing PayPal-the simpler, safer way to shop for digital games-you choose cheer.

Steam's Fall Sale is 11/26/14 -12/1/14."

http://www.gamereactor.se/nyheter/205754/Steams+h%F6strea+tycks+b%F6rja+n%E4sta+vecka/?sid=3f18b1ed59415eedfc0a2bc093a56831
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
I stenhård konkurrens på den digitala spelmarknaden måste ju fler företag spänna musklerna när Steamrean början idag. Origin tex, går ut stenhårt och sänker priserna rejält, det ska bli spännande att följa utvecklingen.

taowaa.jpg
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Ser att det är rea på Fallout New Vegas, €2.49 för det spelet är riktigt riktigt bra!
Blir att hålla koll på det här för att se om det dyker upp nått mer :tummenupp

Det är ett kanonpris för New Vegas! Ser att Fallout 3 ligger på 2, 49 EUR, ett givet köp det också.
Fler bra tips:
Mass Effect 1,99 EUR. Rymdscfi-fi.
The witcher Enhanced edition 1,19 EUR. Äventyrsrollspel.
The witcher 2 Enhanced edition 2,99 EUR
Alice Madness returns, 2,49 EUR. 3d plattformsspel med mycket action och pussel.
Nail´d, 2,49 EUR. Terrängracingspel med hojar och fyrhjulingar.

Tycker inte att rean är wow-upplevelse som det tidigare varit. Plus att det är extremt rörigt och svårt att hänga med. Samma med Origin, ett fåtal titlar med mycket bra priser, resten är väl sådär. Köpte iaf Titanfall för 95 spänn där.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Det är ett kanonpris för New Vegas! Ser att Fallout 3 ligger på 2, 49 EUR, ett givet köp det också.
Fler bra tips:
Mass Effect 1,99 EUR. Rymdscfi-fi.
The witcher Enhanced edition 1,19 EUR. Äventyrsrollspel.
The witcher 2 Enhanced edition 2,99 EUR
Alice Madness returns, 2,49 EUR. 3d plattformsspel med mycket action och pussel.
Nail´d, 2,49 EUR. Terrängracingspel med hojar och fyrhjulingar.

Tycker inte att rean är wow-upplevelse som det tidigare varit. Plus att det är extremt rörigt och svårt att hänga med. Samma med Origin, ett fåtal titlar med mycket bra priser, resten är väl sådär. Köpte iaf Titanfall för 95 spänn där.

Håller med dig om att det är lite rörigt och det har väl inte varit så upphetsande, mest kanske för att man köpte nått spel för mkt på förra rean i somras :)

Dock slog jag till på Total war Rome 2, vilket låg på €12 ungefär, kändes som helt ok pris!
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Köpte Splinter Cell Blacklist i tisdags, i fredags tillhörde det såklart Steams rea och var 40% billigare, typiskt :hihi
men men, 20 euro/180 kr är inte så farligt för ett spel. Bara hunnit med några få timmar, men är riktigt roligt.

https://www.youtube.com/watch?v=NqmDdcxwAFo

Tycker spelet ser betydligt bättre ut än vad han nämner och hur det ser ut på deras recension/video.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
998 Åhhh... så nära 1000-gränsen

Börjat hitta en bra taktik/strategi :)


*EDIT* 1849 :yoparty
 
Last edited:

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Fortfarande helt usel men det är bra tidsfördriv iaf, övning ger färdighet eh :)

Är verkligen inget nybörjarvänligt spel. Man fattar ingenting dom första timmarna. :p Samt att det är så sjuuuukt mycket folk i startsystemen.

Jag har rört mig lite utåt från startsystemen. Tror alla som inte var med sen kickstarterkampanjen får börja i Federationsystem. Jag befinner mig i ett Alliance system nu. Lite farligare dock eftersom det är piratsystem... men jag tjänar mera cash på olika uppdrag och dom verkar ofta vara outforskade så jag har scannat två system och tänkte åka tillbaka till fedrationsystemen för att sälja "kartorna" för en slant.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Är verkligen inget nybörjarvänligt spel. Man fattar ingenting dom första timmarna. Samt att det är så sjuuuukt mycket folk i startsystemen.

Jag har rört mig lite utåt från startsystemen. Tror alla som inte var med sen kickstarterkampanjen får börja i Federationsystem. Jag befinner mig i ett Alliance system nu. Lite farligare dock eftersom det är piratsystem... men jag tjänar mera cash på olika uppdrag och dom verkar ofta vara outforskade så jag har scannat två system och tänkte åka tillbaka till fedrationsystemen för att sälja "kartorna" för en slant.
Mjo, det tog mig 4 timmar att ens fatta hur jag skulle landa igen haha.
Ska ge det en ordentlig chans snart, nyss flyttat ner till Malta och det festats lite för mycket för att reda ut några spel ;)
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Min julklapp är jag himla nöjd med. PS Vita slim med blått aluminiumskal och hard case, perfekt vid transporter och långresor.

1omyx5.jpg


34oq4vs.jpg
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Fint!

[video=youtube;XrMivdZ-mbI]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XrMivdZ-mbI[/video]
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället

Wow, jäklar, googlade fram den här tråden för att skriva nedanstående inlägg, var inte alls med på att hitta ett missat inlägg och en så rörande historia. Det blev några hackade lökar mot slutet av filmklippet :)





Har vi någon bilsim-fantast här?
Fastnade på någon YouTube-snubbe som körde en massa olika bilsim, både Project CARS, iRacing och kanske framförallt Forza Horizon 2 med massa kompisar (hur mycket sim det nu är, men men, ser jäkligt roligt ut) och jag blev väldigt snabbt så jäkla sugen på att köpa in ratt och pedaler :)
Thrustmaster T500 RS. (fast paddlar i metall ingår, finns även sekvensiell låda, manuell 6-växlad samt "add-on"-rattar med paddlar som följer med ratten, alla alternativ finns)

SEN kom jag på att Oculus Rift måste ju vara helt underbart till sådana här spel, bra mycket bättre och roligare än att köpa in 1-2 extra bildskärmar.


Senast jag hade ratt var säkerligen 15-20 år sedan, så jäkla plastig, liten och en svängradie på kanske 180-250 grader... dålig force feedback och allmänt bara dyr och kass.

Numera är ju saker och ting jäkligt schysst utvecklade och har kvalité. tre fulla varv, rejäla FF-motorer osv. osv.... Jag är riktigt sugen på att bränna 3000-6000 kr på detta :D typiskt att sommaren är på G, just nu vill jag ha höst, regn och inkommande slask :D :D

https://www.youtube.com/watch?v=WvjXbdHR1Qc

https://www.youtube.com/watch?v=5n5TTA_n01E

https://www.youtube.com/watch?v=IClKT_UeebU

https://www.youtube.com/watch?v=TgvwGLoAu8Y
 
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top