Dags för supermotokurs på Åland igen!!!

-WANTED-

#62
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
R1, crf 450
Det var ju självklart att alla skånepågar skulle svika eller få klödd med något annat när det väl började närma sig....
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Skulle tro att vi är cirka 23 personer som kommer med.

Shit va lite folk! Jäkligt gott o ha mycket bana för sig själv men ändå, folk, anmäl er nu! Blir grymt skoj! :yoparty

Vi har en plats kvar på vårt släp från götet om nån ha problem o ta sig dit. Bor ni på vägen upp kan vi ju plocka upp er. Vi kör Göteborg-Götene-laxå-Örebro-Västerås-Enköping-Uppsala-Grisslehamn.

Sputnik skrev:
Ingår färjan i priset som förra gången? Hitta inga uppgifter om det. När och var skall man åka ifrån?

Ja o kerttu åker från götet runt lunch. Tar denna färjan dit:
Grisslehamn - Eckerö 29.8.2008 20:00 M/S ECKERÖ

o denna hem:
Eckerö - Grisslehamn 31.8.2008 18:30 M/S ECKERÖ

Bil + släp o 2 pers kostar 360kr.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Shit va lite folk! Jäkligt gott o ha mycket bana för sig själv men ändå, folk, anmäl er nu! Blir grymt skoj! :yoparty

Vi har en plats kvar på vårt släp från götet om nån ha problem o ta sig dit. Bor ni på vägen upp kan vi ju plocka upp er. Vi kör Göteborg-Götene-laxå-Örebro-Västerås-Enköping-Uppsala-Grisslehamn.



Ja o kerttu åker från götet runt lunch. Tar denna färjan dit:
Grisslehamn - Eckerö 29.8.2008 20:00 M/S ECKERÖ

o denna hem:
Eckerö - Grisslehamn 31.8.2008 18:30 M/S ECKERÖ

Bil + släp o 2 pers kostar 360kr.

Skyller på nybörjarn men vi hade ju lyckats boka åt andra hållet.

Nu finns det inga platser på 18:30 färjan:mad: hur fan tar man sig hem ? finns andra färjer? alla jag kollat på verkar använda sig av samma färje eftersom att visar att 18:30 är full.
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Skyller på nybörjarn men vi hade ju lyckats boka åt andra hållet.

Nu finns det inga platser på 18:30 färjan:mad: hur fan tar man sig hem ? finns andra färjer? alla jag kollat på verkar använda sig av samma färje eftersom att visar att 18:30 är full.

man kan åka o ställa sig i kön vid färjeläget ändå, för folk som bokar dyker ju inte alltid upp.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Skyller på nybörjarn men vi hade ju lyckats boka åt andra hållet.

Nu finns det inga platser på 18:30 färjan:mad: hur fan tar man sig hem ? finns andra färjer? alla jag kollat på verkar använda sig av samma färje eftersom att visar att 18:30 är full.

Viking Line har också en kvällsfärja, men den brukar bli fullbokad den med. Så då får du ta en tidigare tur eller sova över till morgonen. Silja/Tallink/SeaWind kör turer de med, men bokningssystemet är krångligt (inriktat mest på kryssningar).
 

JiEss

'nuff said!
Gick med
13 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 640
När jag skulle boka på nätet var det fullbokat för hemresan så jag lyfte luren och ringde till dem istället, å tänka sig, då fanns det plats över! :tummenupp Bara att ringa dit istället: 0175-25800

Om något har problem att ta sig över havet så finns det även en plats kvar i min bil som går över 20.00 på fredag och hem 18.30 söndag. Jag rullar från Uppsala.

Mvh Jonas
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
När jag skulle boka på nätet var det fullbokat för hemresan så jag lyfte luren och ringde till dem istället, å tänka sig, då fanns det plats över! :tummenupp Bara att ringa dit istället: 0175-25800

Om något har problem att ta sig över havet så finns det även en plats kvar i min bil som går över 20.00 på fredag och hem 18.30 söndag. Jag rullar från Uppsala.

Mvh Jonas

Jag mailade dom och då polaren ringde i morse så hade en snäll Eva på eckerölinjen bokat om oss så vi slipper åka hem 13:30 på söndagen.

Viking Line har också en kvällsfärja, men den brukar bli fullbokad den med. Så då får du ta en tidigare tur eller sova över till morgonen. Silja/Tallink/SeaWind kör turer de med, men bokningssystemet är krångligt (inriktat mest på kryssningar).

Gick igenom dom igår också men utan framgång på söndag eftermiddag.
 
Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag har inte fått någon info, är det på gång?

Det ska ha gått ut ett mail i söndags. Kompletterande info kommer troligtvis komma i kväll. Skicka ett mail till David så han kan kolla att din adress ligger med i maillistan.

MVH /Martin
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Vädret ser ut att bli kanon i helgen! Heja SMHI:pannkyss
 

Bifogat

  • Väder.jpg
    Väder.jpg
    27.8 KB · Visningar: 76

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Det ska ha gått ut ett mail i söndags. Kompletterande info kommer troligtvis komma i kväll. Skicka ett mail till David så han kan kolla att din adress ligger med i maillistan.

MVH /Martin

Jag har inte heller fått något mail. Vad har david för mailadress?
 

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
Några mail som jag skickade i söndags studsade tillbaka, lägger ut info även här.

har ni frågor så ring mig på 0709-99 59 75



Hej på er
Här kommer lite info kring kursen vi håller i helgen.

Vi kommer att bo på Valborg - ungdomsgården i Söderby, några kilometer från banan. Lokalen är stor och du sover på golvet, så ta med sovsäck, madrasser eller annat för att sova mjukt och ordentligt. Öronproppar är trevligt om man vill kunna sova helt ostört. Bilarna kan parkeras direkt utanför Valborg. Bastu och kök finns.

Kyl och frys finns för att få kylvarorna att hålla sig.

Närmsta bensinmack finns i Söderby en knapp kilometer från boendet. Sedan är det inne i Mariehamn eller bort mot Lumparlandssidan som övriga pumpar finns.

Vi kommer att ta båten från Grisslehamn klockan 15:00 på fredag. När vi kommer till åland så åker vi direkt till valborg och kommer att finnas där hela dagen.

Kursen startar på lördag klockan 09:00. Schema kommer att sättas upp så ni ser hur dagarna ser ut.

Ta med er dricka och lunch till banan då det inte går att köpa på plats.

Har ni frågor så ring mig gärna på 0709-99 59 75



Vägbesrivning

Från Mariehamn: Åk från Västerhamn där man kommer av, genom Mariehamn mot den andra sidan udden (Österhamn). Det innebär att man åker norrut en knapp kilometer först och sedan höger Storgatan ner genom stan. Längs Österhamn/Östra Utfarten (med småbåtshamn m.m.) åker man upp mot den s.k. Rökeri-rondellen. Ta första höger i rondellen ut mot Lemland/Lumparland. Till Lemland - se nedan.

Från Eckerö: Åk ut från färjområdet och följ stora vägen (Väg 1) rakt fram hela tiden. Till slut hamnar man i Mariehamn om man inte svängt av från rutten. Åk "rakt fram" i samtliga rondeller på vägen - först en liten strax utanför Mariehamn, sedan en större vid västra infarten. Skyltat mot Lumparland (och Lemland) och väg 3 (små röda skyltar med vägnummer). Man passerar så sjukhuset som ligger till vänster. I nästa rondell är det också rakt fram (andra höger) och följ skyltarna mot Lemland/Lumparland/väg 3.

Ute på Väg 3 mot Lemland är det bara att åka på tills man når Söderby. Efter en raksträcka och utförsbacke har man Söderby framför sig. Ett cafe och bensinstation (den närmaste) finns på höger hand. Efter ett stort fält så har man sedan byn ner till höger och det är där vi ska bo. Alldeles intill gamla banken och skolan, ligger ungdomsgården - en stor röd träkåk. För att komma till banan fortsätter man stora vägen några kilometer tills det i en utförsbacke uppe i skogen finns väg ner åt höger. Det är skyltat mot Vessingsboda, Flaka och Herröskatan.
 

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Gick det att sova på stället till måndagen oxå?
Har ju båtbilljet måndagmorgon..

Och Martin, om du har kvar däckskäraren så ta med den..

Tommy å Nicke..
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Gick det att sova på stället till måndagen oxå?
Har ju båtbilljet måndagmorgon..

Och Martin, om du har kvar däckskäraren så ta med den..

Tommy å Nicke..

Boendet får jag hänvisa till David, det är han som har koll på det.

Däckskäraren köpte Barret på Lunda (han hade frågat först...) Om det är någon som är intresserad så har jag med lite grejer för försäljning:
däckvärmare, laptimer, regndäck (2 uppsättningar helt nya) slicks (4 st nya Michelin 29 bakdäck och 1 beggat framdäck), reservdelar KTM (kopplingsgrepp, bromsgrepp, fotbroms, växelpinne, handtagsskydd + lite annat) Höstpris på det mesta :)
Ett elverk finns också men då får ni säga till innan för jag släpar inte med det i onödan...
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Om du har bra pris så är man sugen på nåt bakdäck, framdäck tar jag med nåt till försäljning med tror jag.
Här ska gasas, hoppas inte hojen rasar nu då ;)
 

JiEss

'nuff said!
Gick med
13 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 640
Tack Team Pyamas för ännu en toppenhelg! Trots dåligt väder ena dagen och en hel del skruva dag två så har jag haft hur kul som helst. Tack även till alla andra galningar som förgyllt min helg.

/Jonas
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Då var man hemma efter ännu en helg på Vessingsboda. Det var precis lika kul som vanligt. Ni deltagare skötte er utmärkt :tummenupp Alla lika glada och trevliga. Det är så kul att se när ni lyssnar och provar. Ibland passar det och ibland inte men samtliga är öppna för att prova, det riktigt kul att se som instruktör!

Kom gärna med feedback på utformning och innehåll på kursen. Ju mer feedback vi får destå bättre kan vi göra det för er.
Vill ni köra 3 x 20 minuter eller 2 x 30?
Mer eller mindre friåkning?
Startar vi för tidigt på morgonen? (Grabbarna som var in till Mariehamn och festade är diskvalificerade att svara ;) )
Kom med idéer, förslag och tankar. Svara antingen här, på mail eller telefon.


Ja måste tacka för provkörningarna också det var hur kul som helst :) Jag måste nog starkt överväga om jag inte ska köpa en hoj igen....

Några profiler som utmärkte sig:
Helgens gladaste kämpe; Sämsgård. Du ger aldrig upp, kör snyggt som få och är konstant glad! Snygga slider förresten :tummenupp
Helgens seriösaste; Vaporize. Du lägger ner mycket möda och energi på köning och hoj! Du har en utvecklingskurva som är brant som ett berg och hojen har du fått grymt bra. Till och med en skeptiker som jag spred lovord över din Aprillia :)
Helgen mest underhållande; M Olsson som vanligt, behöver inte säga mer :)
Helgens skönaste kommentar; Nybörjarn. (på bred värmländska) ”Jag skadade ledbandet för 3 veckor sedan men jag har inte kollat upp det för jag lovade arbetsgivaren att jobba övertid”



Hoppas vi ses igen nästa gång! /Martin
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
ja vad ska man säga hade hur kul som helst e super att få komma iväg å köra hoj.. kul att alla e så grymt trevliga så att stort tack till alla.... p.s har lite ont bara lite:yoparty

måste ju säga att åland by night is tha shit oxå:D
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top