Dags att byta den gamla luften i däcken.

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Furulund
Hoj
GSX-R 750
Hallå grabbar o annat löst folk..

Det enda som hjälper egenhändigt iblåst från munnen. Färdigmappat o klart. Finns bra kit till låga priser :arsele
 

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Luft i däcken

Är det verkligen luft i däcken :confused:
Jag som trodde de var helt och hållet av gummi :)
Jag har aldrig fått punktering på alla mina år så de måste vara av gummi , ser inte nån annan förklaring :D
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Vafan är det för stenåldersdäck ni har:arsele
Mina däck justerar trycket per automatik!
Inget tjafs med pumpar och mätare.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag har funderat på det här med visir, ja menar tonat och klart visir. Många funderar ju på att skaffa tonat visir och undrar vilket som är att föredra.
Själv kör jag med glas från en svetshjälm som visir. Kanon vid starkt solsken.
Dessutom så ser man ju mötande långtradare med heljuset på, resten är ju skitsamma iaf, det fladdrar ju bara förbi i periferin ändå.

För övrigt när jag var på plåtversktan och letade visir så kom jag på idén med att övergå från skinnställ till riktig gammal hederlig 4mm stålplåt.
Alla har väl sett Ivanhoe på tv, great success som Borat skulle ha sagt.
 

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Ort
-
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Jag brukar köra på andluft från Rossi fram och fisluft från rossi bak!
Funkar riktigt bra! :D :arsele
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
När jag var och bytte däck sist så var han lite ovarsam med utsläppningen av förra årets luft, så den spreds fritt i hela lokalen. Vi vädrade ju såklart, tror ni att det kan vara nån fara för hälsan? Kan jag , om jag skulel behöva, blanda verkstadens luft med luften från min Statoil-mack om jag skulle behöva fylla luft? Blandar de sig eller skiktas det i däcket?
 

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Ort
Kungälv
Hoj
VTR1000F Firestorm
Nu så här inför hösten och avställning. Vad ska man köpa för attf å luften att hålla hela vintern? Konserverad luft? Eller ska man tappa ut den gamla försiktigt och sedan använda bottenfärg i slangen och insidan på fälgen? Eller kan man bara låta det vara utan att däcket smälter?
 

Engstrom

Bannad
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Vit Aprilia.
Nu så här inför hösten och avställning. Vad ska man köpa för attf å luften att hålla hela vintern? Konserverad luft? Eller ska man tappa ut den gamla försiktigt och sedan använda bottenfärg i slangen och insidan på fälgen? Eller kan man bara låta det vara utan att däcket smälter?

Inför hösten och vintern så ska den gamla luften ur...
Och hoppas att du tänkte på det förra vintern. när tomten var och hälsade på. Hans utandningsluft är bäst att ha i vintern då den är mest kyltålig.. Om du glömde bort detta så får du snabba dig till närmaste Ica och om du har tur har dom konserverad "tomteluft".. Men du kan förvänta dig att punga upp en stor slant för den.. Går även prima att köra med tomteluften på vintern. Slirar inte alls..
Kanske har en flaska i garaget du kan få köpa
PMa mej!
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Nu så här inför hösten och avställning. Vad ska man köpa för attf å luften att hålla hela vintern? Konserverad luft? Eller ska man tappa ut den gamla försiktigt och sedan använda bottenfärg i slangen och insidan på fälgen? Eller kan man bara låta det vara utan att däcket smälter?

jag brukar ta loss hjulen och lägga dem i frysboxen över vintern, då slipper man byta luft vaje vår !
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Inför hösten och vintern så ska den gamla luften ur...
Och hoppas att du tänkte på det förra vintern. när tomten var och hälsade på. Hans utandningsluft är bäst att ha i vintern då den är mest kyltålig.. Om du glömde bort detta så får du snabba dig till närmaste Ica och om du har tur har dom konserverad "tomteluft".. Men du kan förvänta dig att punga upp en stor slant för den.. Går även prima att köra med tomteluften på vintern. Slirar inte alls..
Kanske har en flaska i garaget du kan få köpa
PMa mej!

Tomteluft:D:lol! jag dör! :rofl
 

Fornell

Med Lem!
Gick med
28 Jun 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha Dt 125 Lc ypvs -86, Yamaha DT 125 mx -81, Fiddy 110cc -06, Speedwaycykel Jawa 500cc -06
Ingen som vet vad försäkringsbolaget säger om man kör med bankörd luft (MYCKET billigare och ja jag är snål)...

HUr ofta ska luften bytas enligt serviceboken, kan försäkringsbolaget klaga på att luften är gammal?

// En som ALLTID kört med bankörd kvalitetsluft
 

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Ibland räcker det om man trycker in ventilen i rumpan och fiser lite. Speciellt på offroadare :)

Jo, jag hade nog fisluft i min KTM 640...jävla drag i början och sen hände det inte så mycket. Hade inte råd att köpa prestandaluft så jag sålde den i Tisdags....


Sen har jag ett par flaskor lagrad luft från -90, min mamma som lagrade om jag skulle hamna i penning-knipa.

Säljes för endast 699kr/liter, kan skickas mot postförskott. Endast seriösa, luftsniffare/sparkare undanbedes vänligt men bestämt!
 
Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
så du är inte märkes trogen? tss du har säkert vinterluft på sommarn i däcken också..

Hallå.

Har över en massa bakhjulsluft som jag måste bli av med.

Kan tänka mig att sponsra mot en klibba på hojen.

Har klibbor med följande text.

"Nyfylld där bak av hojpolare" och firmalogga Blåshålet AB.

Först till kvarn
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Den gamla luften är skitbra att tända grillen med ... Ja, om den inte får stå och kallna över vintern förstås ...
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
Hallåå eller! Tråden skall väl ändå ligga i tekink och mekhöran!:mad:
Ni kan väl vara lite seriösa eller?


köp inte customluft! Det går fan inte å svänga och däcken ser ut som hushållsost i profilen! Sicken jävla blåsning man åkte på! Den såg så blank och fin ut...:(:gråta :rodnar
 

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Ort
Kungälv
Hoj
VTR1000F Firestorm
Har hört att det ska bli lag-krav på vinter-luft under samma period som vinter-däck. Frågan är hur många procent glykol-gas man ska blanda för att däcken inte ska frysa. Någon som vet? Det är ju bra om det finns lite olje-gas också så att dubbarna inte rostar.
 

Brickzén

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2006
Ort
lygnern
Hoj
mc såld... Rm 250 -94 custom tramphoj
har hört en besiktnings man som dog av biltema luft en gång. Om hojjen gick igenom vet jag inte.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top