Dags att byta den gamla luften i däcken.

xxZeus

Live hard, die hard
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Norr om Götet
Hoj
R1 -00
Jag har testat det och upplever hojen som väldigt gungig och ostadig, ungefär som att den inte mår bra:gnissla

för lite ägg då, helt klart..
ska helst vara 12-16 stycken och väldigt hårt kokta.
Får du inte önskad effekt efter det så dra på lite äkta majonnäs när du äter dom, då får du garanterat ut det mesta av däcken... :tummenupp
 

tommi

Guest
Jag ska skita i att byta luft i år tror ni att det är ok med gammal luft över vintern? eller blir det ett helvete att byta i vår?:va
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Du kan ju alltid försöka chatta med han Fågelsång och be honom
ta med en burk när han åker hem igen. Ett långskott kanske men kan vara
värt ett försök...Lycka till!:tummenupp
Du är på helt rätt spår, jag googlade "rymdvakum" och hittade detta.

(Rymdforskning
Finns det vakuum i rymden?

Långt ute i rymden är det mycket bättre vakuum än vad man kan åstadkomma ens i det bästa laboratorium på jorden. Men alldeles tomt är det aldrig, även om det är fråga om mycket låga tryck.)


Jag har kontaktat Houston med det beryktade uttrycket :
Houston we got a problem :gnissla
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Du är på helt rätt spår, jag googlade "rymdvakum" och hittade detta.

(Rymdforskning
Finns det vakuum i rymden?

Långt ute i rymden är det mycket bättre vakuum än vad man kan åstadkomma ens i det bästa laboratorium på jorden. Men alldeles tomt är det aldrig, även om det är fråga om mycket låga tryck.)


Jag har kontaktat Houston med det beryktade uttrycket :
Houston we got a problem :gnissla
Finns det kärlek i rymden?
Kan den länkas via satellit?
Kan vi älska varandra i vakum?
 

Smagatusk

Guest
Jag ska skita i att byta luft i år tror ni att det är ok med gammal luft över vintern? eller blir det ett helvete att byta i vår?:va

Det måste du göra ändå. Luften flyttar söderut över vintern. Du kan heller inte räkna med att samma luft kommer tillbaka till våren.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
För att få en snabbare hoj så kan man ta virvelvindsluft men det gäller att fylla den i rullriktningen på däcket, se pilen på sidan. OBS, när ni ställer ifrån er hojen på sidostödet så måste en växel ligga i för annars så rullar hojen framåt.

Sen för oss som inte kommer till nån bana så kan man söka sig till en fruktgrossist med :banana så kan man fylla på med bananpassad luft :tummenupp Ger en rejsigare hoj omedelbart :)
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Jag ska skita i att byta luft i år tror ni att det är ok med gammal luft över vintern? eller blir det ett helvete att byta i vår?:va

Det beror på...Du kan köra på den gamla luften så länge den inte har börjat härda i däcket t.ex. p g a punkteringsskada. Om så är fallet blir svaret på delfråga 2, ja det blir ett helvete att byta luft, den måste bilas loss från fälgen.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
E de dags redan......... säsongsbyte!

Nu får jag huvudvärk igen, alla dessa däck. Kanske ska prova gasoltub? Visst e de extrapris nu när grillsäsongen e över:brinnerup. Kan sälja sen till våren och tjäna en slant! Byter då till lantluft. Toyman!
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Ska man köra på 95 eller 98 oktanig luft? Drar den mindre luft med 98? Kommer ungefär 2km innan botten av tanken/däcket är tomt när jag kör 95oktan, toppen på tanken/däcket håller sig i cirka 5 mil. Tacksam för svar // Nyburgaren
 

Dr.Bike

Guest
Nu får jag huvudvärk igen, alla dessa däck. Kanske ska prova gasoltub? Visst e de extrapris nu när grillsäsongen e över:brinnerup. Kan sälja sen till våren och tjäna en slant! Byter då till lantluft. Toyman!

Gasol är tung vettu leksaksmannen...
Dina superbikes kommer ligga som bly på vägen...
Nej Heliumgas! Det ska det vara!
DÅ minskar den ofjädrade vikten med kvadraten på tväsrsnittsarean!

jolå!
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Var uppmärksamma på att luften ni fyller på hamnar på rätt ställe. Är det för lite luft i däcken är det ju mest tomt längst ner. Av någon anledning skyr luften marken, är det därför det går så bra att flyga i just luft?

Var även noga med att den nya luften blandas ordentligt med den gamla, annars kan det bli rejäl obalans, s.k. luftgropar.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top