Dags att byta den gamla luften i däcken.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Så efter flera års väntan fick jag äntligen tag på riktig luft.
Luften är från andra värlskriget å går under namnet "luftwaffe";kan tänka mig å byta bort en del mot en puch dakota eller en moderkaka.

Ge mig ditt kontonummer så för jag över en handpenning direkt spelar mindre roll vad det kostar. Iof är det kanske enklare om jag skickar mina inloggningsuppgifter så kan du föra över själv från mitt konto till ditt. Du verkar ju vara en pålitlig snubbe. PS: Kan man föra över moderkaka via internet om båda har nordea?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Mina däck behöver värmas upp en hel del, och igår var de så hala att frambromsen låste sig och det var på väg till en riktig katastrof. Så nu undrar jag vilken luft jag ska försöka få tag på?

En polare som kan detta med MC säger att tanters (65+) är det värsta på marknaden man kan få tag på. Driver han med mig? för jag känner inga tanter och mormor lever inte och farmor bor långt långt bort.
 

tjille

Guest
Jag tog det ett litet steg längre igår efter rådgivning med tekniska konsulter och laborationer med en amfetamin-drogad husmus (som hette tommy).

Vad jag helt enkelt gjorde var att gillra en fälla vid lokala orienteringsklubben, samlade ihop alla löpare och drog knytnäven i magen på dem så luften gick ur, buteljerade den och tog hem.

Jag må då säga, hojen är uthållig som satan, tar hinder utan problem, snabb som fan i svängarna och hittar rätt hur illa pinkat jag än kör.

EDIT: Jag funderar på att slå ut Therese Alshammar med flytbomber i bassängen , samma procedur som innan, för att testa om hojens egenskaper i vatten påverkas till det bättre.
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Mina däck behöver värmas upp en hel del, och igår var de så hala att frambromsen låste sig och det var på väg till en riktig katastrof. Så nu undrar jag vilken luft jag ska försöka få tag på?

Varmluft kort och gott.
Fyller du däcken med det ehöver du aldrig köpa dyra däckvärmare o.dyl ;)

Jag tog det ett litet steg längre igår efter rådgivning med tekniska konsulter och laborationer med en amfetamin-drogad husmus (som hette tommy).

Vad jag helt enkelt gjorde var att gillra en fälla vid lokala orienteringsklubben, samlade ihop alla löpare och drog knytnäven i magen på dem så luften gick ur, buteljerade den och tog hem.

Jag må då säga, hojen är uthållig som satan, tar hinder utan problem, snabb som fan i svängarna och hittar rätt hur illa pinkat jag än kör.

EDIT: Jag funderar på att slå ut Therese Alshammar med flytbomber i bassängen , samma procedur som innan, för att testa om hojens egenskaper i vatten påverkas till det bättre.


Min husmus hette inte alls Tommy!

Tänkte köpa lite helium så sänker jag vikten på hojen lite och får bättre fart ut ur kurvorna, det ska kosta att ligga på topp !

Problemet när däcken blir varma är att du svävar iväg hängandes uppochner under din egen motorcykel... .D
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag körde med 1-lufts förra säsongen så denna tänkte jag pröva 2-lufts. Jag såg att dom hade kampanj på Bygg-Ole. Är deras 2-lufts bra eller Anus ?

Om man kör 2-lufts räcker ett 2-lufts till båda hjulen eller måste man köpa 2 st 2-lufts ?
 

gismo

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2005
Ort
Mölndal
Hoj
yamaha vmax 1985
jag tog luften från mitt sovrum en söndag morgon o pumpade in i bakdäcket. nu slipper jag ha bencin vid fire-burnisar.
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Bara riktig rejs-luft som duger. Motul Race Air, helsyntetisk. Framtagen i laboratorium med sjuka utvecklingskostnader... Men man får dom i snygg förpackning. :yoparty
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Jag fyllde bara på lite ny luft så det blev rätt lufttryck i däcken på statoil bytte alldrig ut den:skrämd E däcken förstörda nu? Vågar man köra till däckverkstaden eller e det bara o ringa bärgare:confused:
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Så efter flera års väntan fick jag äntligen tag på riktig luft.
Luften är från andra värlskriget å går under namnet "luftwaffe";kan tänka mig å byta bort en del mot en puch dakota eller en moderkaka.

Jag fick tag i en annan tysk kvalitetsluft, LOST eller vad det står på tuben. Ska visst inte vara så hälsosam att andas in även om den luktar senap, men den gör underverk för däcken! :tummenupp
 

gismo

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2005
Ort
Mölndal
Hoj
yamaha vmax 1985
om man åker välldigt långt hemifrån.så är det bra att ha fyllt hemma luft . om man får hemlängtan släpper man ut lite luft .som man andas in så går det över:tummenupp
 

Dr.Bike

Guest
om man åker välldigt långt hemifrån.så är det bra att ha fyllt hemma luft . om man får hemlängtan släpper man ut lite luft .som man andas in så går det över:tummenupp

Smart.

Men min hoj vill alltid vädra morgonluft.

Eller hur var det nu? :va
Morgonprutten - dov och rutten.
Aftonfisen - Ljuv som brisen!
 

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Ort
Kungälv
Hoj
VTR1000F Firestorm
Jag har provat ett nytt koncept nu. 4 lager luft i däcken. Först strök jag på ett grovt lager med dimma. Sen 2 lager vanlig havsbris och sen ett lager extra smetig race-luft. Köpte faktiskt Motul Race helsyntetisk.

Nu befarar jag att den helsyntetiska luften har blandat sig med de andra och har då skurit sig. Kan man laga detta eller måste jag byta däck?
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
jag har köpt hårdare luft till min Sambos Ferrari (Röd Golf 2a) så nu går den ännu fortare.
 

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Syd
Hoj
R1 07'
Jag har provat ett nytt koncept nu. 4 lager luft i däcken. Först strök jag på ett grovt lager med dimma. Sen 2 lager vanlig havsbris och sen ett lager extra smetig race-luft. Köpte faktiskt Motul Race helsyntetisk.

Nu befarar jag att den helsyntetiska luften har blandat sig med de andra och har då skurit sig. Kan man laga detta eller måste jag byta däck?

Spruta på två lager klarlack så skall det nog funka!:tummenupp
 

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Syd
Hoj
R1 07'
Är inte riktigt med här. Menar du att jag ska spruta klarlack på fälgen, utanpå däcket eller i däcket?

Aj då, glömde visst skriva det, utanpå däcket så klart. Sedan ska man köra in lacken innan den torkar för att slutligen behandla den med strössel eller liknande High Performance Candy.
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
På senaste tiden har jag börjat fylla däcken med vakuum. Vakuumet väger ju inget så jag sparar runt 30-40 kg i vikt på hojen. Senast jag testade så toppade hojen 375 km/h med vakuumet, jämfört med 299 med vanlig luft.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top