Dagens Blocket! (mc-relaterat)

RallyJärnet

Sporthojsnörd
Gick med
1 Jun 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW F800ST
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
Letar ny hoj
Jag gissar på stöldförsök, eller så har någon råkat köra iväg med skivlåset hängande kvar på bromsskivan.

Skickat från min SM-S911B via Tapatalk
Noterar att ett försäkringsbolag finns med i ägarhistoriken. Troligen har skadorna på gaffeln uppstått strax innan dom blev ägare till hojen...
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Noterar att ett försäkringsbolag finns med i ägarhistoriken. Troligen har skadorna på gaffeln uppstått strax innan dom blev ägare till hojen...
Annonsen ser ut att vara från privatperson, men är från ett företag i fordonsbranchen. Företaget äger endast detta fordon.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Den här känns väldigt prisvärd, i alla fall jämför med vad Honda Monkeybike brukar gå för. Fråga är väl bara om den är lite för udda, var hittar man delar till en Skygo?

Relevant fråga, men du tar inte upp den viktigaste frågan.

- Vad ska man ha den till? Storleken passar kanske en 6-åring men den kräver A1 som man kan ta först som 16-åring.

För den som inte tänker låta barnen köra den hemma på gården eller ha den som depåmoppe så ser jag inget användningsområde för den. 87 mil låter kanske inte mycket, men i mina ögon verkar det som en prestation att uthärda 87 mil på en "skygo mini motorcykel 70 cc".
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Relevant fråga, men du tar inte upp den viktigaste frågan.

- Vad ska man ha den till? Storleken passar kanske en 6-åring men den kräver A1 som man kan ta först som 16-åring.

För den som inte tänker låta barnen köra den hemma på gården eller ha den som depåmoppe så ser jag inget användningsområde för den. 87 mil låter kanske inte mycket, men i mina ögon verkar det som en prestation att uthärda 87 mil på en "skygo mini motorcykel 70 cc".
Den har nog samma användningsområde som en Honda Monkeybike, som verkar mycket eftertraktad. Utan att ha något användningsområde heller. Samma sak med Honda Dax t ex. Den är ju dock vägreggad och får efter besiktning framföras på allmänna vägar.
Storleken är nog inget problem, möjligen maxvikten. Men främst är det väl en kul grej att ha på tomten.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Det var min betänklighet också, det och att den är så udda att det är svårt att hitta delar till den. Men annars, man kan säkert ha roligt för 7000kr på gräsmattan eller småvägar med den.
Även om det funnits reservdelar i butiken på hörnet tröttnar man nog rätt snart på ett fordon som går sönder så snart man använder det. Det finns en anledning till att kinaskräp kostar mindre än japanskt.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Det är dags att förstå skillnaden på begrepp som "prisvärd" och "billig".
Håller med.
Jag hamnar ofta i värdegrundande diskussioner som behandlar ämnet "dyrt" när det kommer till olika objekt.
Enligt mig är det stor skillnad på "dyrt" och "mycket pengar".

By the way så var just det här objektet dyrt enligt mig.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Även om det funnits reservdelar i butiken på hörnet tröttnar man nog rätt snart på ett fordon som går sönder så snart man använder det. Det finns en anledning till att kinaskräp kostar mindre än japanskt.
Det där påståendet hör man ofta. Men tänk på att halva Asien använder dessa moppar som bruksfordon till och från jobbet, butiken och krogen varje dag. Funktionen är det nog inget problem med, kanske krävs lite mer underhåll än vi är vana vid.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Håller med.
Jag hamnar ofta i värdegrundande diskussioner som behandlar ämnet "dyrt" när det kommer till olika objekt.
Enligt mig är det stor skillnad på "dyrt" och "mycket pengar".

By the way så var just det här objektet dyrt enligt mig.
En motsvarande Monkeybike skulle gå på 40-50 papp, så dyrt är väl inte detta. Men det kanske inte är riktigt jämförbart...
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
kanske krävs lite mer underhåll än vi är vana vid.
Jag säger - tjöööp!
Återkoppla gärna om du får en positiv bild av ägandet.
Men har man Asien som förebild kan det ju funka, det gäller bara att vara mentalt inställd på just det.
Jag har i alla fall inte lyckats med det.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Håller med.
Jag hamnar ofta i värdegrundande diskussioner som behandlar ämnet "dyrt" när det kommer till olika objekt.
Enligt mig är det stor skillnad på "dyrt" och "mycket pengar".
Amen!
Jag säljer elektronikkomponenter och när man får höra att den rymdspecade DC/DC-konvertern är dyr för att den har ett högt pris börjar det ryka ur mina öron.
Den kostar 100 gånger så mycket som en som kan göra samma sak i en leksak på marken, men det är inte bara för att det går att ta mer betalt.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Håller med.
Jag hamnar ofta i värdegrundande diskussioner som behandlar ämnet "dyrt" när det kommer till olika objekt.
Enligt mig är det stor skillnad på "dyrt" och "mycket pengar".

By the way så var just det här objektet dyrt enligt mig.
Har man inga pengar så är allting dyrt. :fakta
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Amen!
Jag säljer elektronikkomponenter och när man får höra att den rymdspecade DC/DC-konvertern är dyr för att den har ett högt pris börjar det ryka ur mina öron.
Den kostar 100 gånger så mycket som en som kan göra samma sak i en leksak på marken, men det är inte bara för att det går att ta mer betalt.
Som skillnaden mellan pris och värde? Pris är det man får betala för en vara och värde är det man får.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top