Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Jag måste bomma något - ser ingen siren?
Han skriver något om en LOUD siren på Max 110w, det var det som satte igång mina huliganfantasier. Om det nu inte är extraljus han menar, då får jag stå med dumstruten (men det borde jag väl ändå med tanke på mina idéer om att terrorisera slovakiska bybor)
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Förstår inte riktigt poängen med de här specialarna med bilmärkesvarumärken. Jag gillar Ducati generellt (äger ju t.o.m. en) men det är något med elegansen och det sofistikerade i lyxiga bilmärken som går förlorat nåt man försöker översätta det till en motorcykel. En Bentley andas klass och elegans medan en pimpad Diavel mer känns som något som passar för korvmojen i Skurup, oavsett hur mycket handsydda lädersadlar och annat bjäfs man lagt på :)
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Underbar annons. Man ska känna sig utvald om man får köpa den. Inte vem som helst kommer ifråga, nyrika har ingen chans. Man ska vara adlig, ha en stamtavla och vara trogen Ducatikund, då kanske...
Tror inte trogna Ducati-kunder är särskilt intresserade av denna. Lär rikta sig mer mot nya kundgrupper som vill ha något som ska framstå som speciellt och exklusivt men utan att lägga 25 mille på en Bentley.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Underbar annons. Man ska känna sig utvald om man får köpa den. Inte vem som helst kommer ifråga, nyrika har ingen chans. Man ska vara adlig, ha en stamtavla och vara trogen Ducatikund, då kanske...

Det är vad du tolkar in i texten.

Själv läser jag att "idioten som beställde har backat ur. Vi vill inte för allt smör i småland bli sittande med detta missfostret på halsen. Ta nu över beställningen så vi slipper skämmas och annullera ordern hos Ducati. OBS! Denna gång kommer vi kolla både identitet och ekonomiska förutsättningar hos beställaren.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Det är vad du tolkar in i texten.

Själv läser jag att "idioten som beställde har backat ur. Vi vill inte för allt smör i småland bli sittande med detta missfostret på halsen. Ta nu över beställningen så vi slipper skämmas och annullera ordern hos Ducati. OBS! Denna gång kommer vi kolla både identitet och ekonomiska förutsättningar hos beställaren.
Ha ha, så sant
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Förstår inte riktigt poängen med de här specialarna med bilmärkesvarumärken. Jag gillar Ducati generellt (äger ju t.o.m. en) men det är något med elegansen och det sofistikerade i lyxiga bilmärken som går förlorat nåt man försöker översätta det till en motorcykel. En Bentley andas klass och elegans medan en pimpad Diavel mer känns som något som passar för korvmojen i Skurup, oavsett hur mycket handsydda lädersadlar och annat bjäfs man lagt på :)
Det som är skönt med dessa skapelser är att precis allt jag köper känns så oerhört sunt och klokt :)
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Det är vad du tolkar in i texten.

Själv läser jag att "idioten som beställde har backat ur. Vi vill inte för allt smör i småland bli sittande med detta missfostret på halsen. Ta nu över beställningen så vi slipper skämmas och annullera ordern hos Ducati. OBS! Denna gång kommer vi kolla både identitet och ekonomiska förutsättningar hos beställaren.
Det var lite så jag tänkte också, men att man försöker göra annonsen mer lockande eftersom inte vem som helst kan få köpa den. Man ställer krav på kunden få att få hojen mer åtråvärd.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Det var lite så jag tänkte också, men att man försöker göra annonsen mer lockande eftersom inte vem som helst kan få köpa den. Man ställer krav på kunden få att få hojen mer åtråvärd.
Det är väl lite "standard Blocket", eller???
Eller så kan man blåsa upp värdet med hänvisning till en helt annan modell :va

RD350_1.png

Ja, ja, värdet är ändå det någon är villig att betala....så kanske ändå?

RD350.png
 

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India
Det är väl lite "standard Blocket", eller???
Eller så kan man blåsa upp värdet med hänvisning till en helt annan modell :va

View attachment 496961

Ja, ja, värdet är ändå det någon är villig att betala....så kanske ändå?

View attachment 496962
Men...men...med så många annonser måste man väl anta att han har koll på marknadsvärden...så vem är vi att ifrågasätta?
Vad sägs om en 27 år gammal enduroreggad japan för det facila priset av...tja...osv...

1712320039004.png
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det som är skönt med dessa skapelser är att precis allt jag köper känns så oerhört sunt och klokt :)
True dat. Och bra att ha med sig om jag någon gång skulle ifrågasätta det rationella i alla pengar jag lägger på mina motorcyklar (än så länge har jag alltså inte gjort det men vem vet vad som händer i framtiden).
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Men...men...med så många annonser måste man väl anta att han har koll på marknadsvärden...så vem är vi att ifrågasätta?
Vad sägs om en 27 år gammal enduroreggad japan för det facila priset av...tja...osv...

View attachment 496963
Känns som någon som säljer av alla sina hobbys? Motorcyklar, radiostyrda bilar. Och ett par skåp att förvara allt i?
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top