Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vissa ekonomiska läxor kan bli dyra. Speciellt om de är i form av en gammal Intruder från 1992 (förvisso i fint skick, men ändå)

View attachment 454147
Inte länge sedan man kunde köpa en sådan för en 15 papp sisådär... billigaste just nu ligger ute för 25, men det är en 97:a. 85 för en 92:a var fan ett bra jävla överpris... :skrämd: Säkert frugan som tvingar honom att sälja. "Om jag sätter ett skyhögt pris så vill ingen köpa och jag kan visa gumman att jag ändå försökt, så det är inte mitt fel att jag har hojen kvar"...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Inte länge sedan man kunde köpa en sådan för en 15 papp sisådär... billigaste just nu ligger ute för 25, men det är en 97:a. 85 för en 92:a var fan ett bra jävla överpris... :skrämd: Säkert frugan som tvingar honom att sälja. "Om jag sätter ett skyhögt pris så vill ingen köpa och jag kan visa gumman att jag ändå försökt, så det är inte mitt fel att jag har hojen kvar"...
Billigaste Rocket3 ligger på 70 papp, billigaste V-roden på 65 papp :rolleyes:
85 blir nog lite svårt...
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha

Oj :näsblod
Ändå alltid roligt när någonting går "suveränt" eller "hur bra som helst".
Funderar på hur man definierar den avvikelsen från att den bara går precis som den ska :va
Antingen går den väl som den ska, eller så är det något fel på den?
Ja, fan, jag kanske börjar bi gammelmodig.....
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Oj :näsblod
Ändå alltid roligt när någonting går "suveränt" eller "hur bra som helst".
Funderar på hur man definierar den avvikelsen från att den bara går precis som den ska :va
Antingen går den väl som den ska, eller så är det något fel på den?
Ja, fan, jag kanske börjar bi gammelmodig.....

Det är väl just med HD man måste lägga till sånt som ”går suveränt” , för oftast gör dom inte det
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
blocket 6.PNG
Äntligen nåt unikt! 90-tals sporthoj efterlackerad i glänsande pastellblått, såväl på bromsvätskebehållaren som på, det verkligt unika, tillhörande släpet!:skrämd
Sporthoj har man sett. Släp har man sett. Aldrig tillsammans. Aldrig i pastellblått.
Åsså skriver ho inte ens "Tillfälle - unik hoj!"
Nu tappade jag sista förtroendet för ordet unikt i blocketannonser.:(
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Oooh, Sveriges dyraste Dr800 har gått ned i pris....
Fast nu skriver han "Högstbjudande!" istället. Fast jag gissar på att den blir osåld i år även om någon skulle erbjuda hälften av vad den var ute för tidigare.

View attachment 454148

Det är nåt märkligt med både priser och utbud i år. Tidigare år har det funnits massor med offroad, 80-tals 600cc och uppåt, och även äldre, som jag är sugen på. 125:eek:r kan man bara glömma. Oftast under 20.000kr, som man som jag kan tänka sig att ge för en hoj som används till nån tur i veckan då och då.
I år är det ytterst magert utbud, gamla 400cc från tidigt 80-tal kostar 15´, större hojar ofta uppåt 20´. Och då är det ofta nåt problem, "förgasarrengöring krävs", "obes", "startar ej" eller liknande. Sugen på hoj i år då jag sålde min i höstas, men med dessa priser och utbud får det vara. Det kommer en ny sommar nästa år, ingen panik.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det är nåt märkligt med både priser och utbud i år. Tidigare år har det funnits massor med offroad, 80-tals 600cc och uppåt, och även äldre, som jag är sugen på. 125:eek:r kan man bara glömma. Oftast under 20.000kr, som man som jag kan tänka sig att ge för en hoj som används till nån tur i veckan då och då.
I år är det ytterst magert utbud, gamla 400cc från tidigt 80-tal kostar 15´, större hojar ofta uppåt 20´. Och då är det ofta nåt problem, "förgasarrengöring krävs", "obes", "startar ej" eller liknande. Sugen på hoj i år då jag sålde min i höstas, men med dessa priser och utbud får det vara. Det kommer en ny sommar nästa år, ingen panik.
Håller med att det är nått konstigt i luften när det gäller hojpriser. Som om proppen inte vill gå ur vårpriserna. Inte för att hojarna säljer för de priserna. De ligger kvar på Blocket ändå.
Off-road är inne Man får inte ens gamla Transalps för under 20'.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Svenska kronan faller och minskar köpkraften. Man ser det tydligt på beg crosshojar, det kommer folk från Polen i söder och finnar i norr och handlar hojar. Jag har sålt två crosshojar i vår, bägge dyrare än vad jag kunde ha fått förra våren.

Även priserna på delar påverkas ju. Funderar man över vad någon beg del är värd kollar man ebay och lägger sig strax under billigast på ebay så är det sällan någon som backar ur från ett köp.
Och nypriserna påverkas ju av att grossisterna får en sämre växelkurs.
Gaffeltätningar säljer jag mycket, dom gick nyss upp 7% samtidigt som KPI säger att Sverige har 0% inflation.

Sen är det ju alltid så att det huvudsakligen är "billigast på blocket" som säljs, resten av prylarna ligger ju osålda
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Svenska kronan faller och minskar köpkraften. Man ser det tydligt på beg crosshojar, det kommer folk från Polen i söder och finnar i norr och handlar hojar. Jag har sålt två crosshojar i vår, bägge dyrare än vad jag kunde ha fått förra våren.

Även priserna på delar påverkas ju. Funderar man över vad någon beg del är värd kollar man ebay och lägger sig strax under billigast på ebay så är det sällan någon som backar ur från ett köp.
Och nypriserna påverkas ju av att grossisterna får en sämre växelkurs.
Gaffeltätningar säljer jag mycket, dom gick nyss upp 7% samtidigt som KPI säger att Sverige har 0% inflation.

Sen är det ju alltid så att det huvudsakligen är "billigast på blocket" som säljs, resten av prylarna ligger ju osålda
Så är det nog. Folk verkar föredra att ligga ute på Blocket flera veckor än att släppa iväg hojen för rätt pris meddetsamma. Många förblir nog osålda, eftersom säljarna har alltför optimistiska tankar om vad deras gamla "pärla" är värda.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Så är det nog. Folk verkar föredra att ligga ute på Blocket flera veckor än att släppa iväg hojen för rätt pris meddetsamma. Många förblir nog osålda, eftersom säljarna har alltför optimistiska tankar om vad deras gamla "pärla" är värda.

Så sant som det är sagt.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Svenska kronan faller och minskar köpkraften. Man ser det tydligt på beg crosshojar, det kommer folk från Polen i söder och finnar i norr och handlar hojar. Jag har sålt två crosshojar i vår, bägge dyrare än vad jag kunde ha fått förra våren.

Även priserna på delar påverkas ju. Funderar man över vad någon beg del är värd kollar man ebay och lägger sig strax under billigast på ebay så är det sällan någon som backar ur från ett köp.
Och nypriserna påverkas ju av att grossisterna får en sämre växelkurs.
Gaffeltätningar säljer jag mycket, dom gick nyss upp 7% samtidigt som KPI säger att Sverige har 0% inflation.

Sen är det ju alltid så att det huvudsakligen är "billigast på blocket" som säljs, resten av prylarna ligger ju osålda

Kronan går upp vs euro just nu.....
(efter att ha fallit djävulen i mars)
 
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Kronan går upp vs euro just nu.....
(efter att ha fallit djävulen i mars)
I o f s. Men de som köper ska ju ändå betala med lågt värderade , högt beskattade svenska kronor. Det går ju inte att drömma om utländska pengavärden, och sätta priserna därefter. Då lär det bli svårsålt.
Jag tror att samma koncept gäller fortfarande: sätter man rätt pris, oavsett vad det gäller, så har man varan såld efter nån dag med pengarna i handen. Om man å andra sidan har väldigt höga tankar om vad ens objekt är värt, så tar det många veckor. Många "däckssparkare", prutningar och visningar, Till slut nya annonser, prutningar od. Det är bara att välja...
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top