Dagens Blocket! (mc-relaterat)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ser på blocket etc en minst sagt pinsam trend växa fram. faktiskt ofta hos just mc annonsörerna. Det är att kidsen i sina annonser delar med sig av sina minst sagt dåliga språkkunskaper med ett "Talar endast svenska." Lite förbryllande då jag vet att man i min generation tar sig fram åtminstone skapligt på gamla skolengelska, tyska och flera jag känner även skapligt på spanska. Dagens språkundervisningen måste vara under all kritik. Skärpning!
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Ser på blocket etc en minst sagt pinsam trend växa fram. faktiskt ofta hos just mc annonsörerna. Det är att kidsen i sina annonser delar med sig av sina minst sagt dåliga språkkunskaper med ett "Talar endast svenska." Lite förbryllande då jag vet att man i min generation tar sig fram åtminstone skapligt på gamla skolengelska, tyska och flera jag känner även skapligt på spanska. Dagens språkundervisningen måste vara under all kritik. Skärpning!

kim_jong_un.jpg
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Ser på blocket etc en minst sagt pinsam trend växa fram. faktiskt ofta hos just mc annonsörerna. Det är att kidsen i sina annonser delar med sig av sina minst sagt dåliga språkkunskaper med ett "Talar endast svenska." Lite förbryllande då jag vet att man i min generation tar sig fram åtminstone skapligt på gamla skolengelska, tyska och flera jag känner även skapligt på spanska. Dagens språkundervisningen måste vara under all kritik. Skärpning!

"Talar" är inte synonymt med "förstår" eller "kan".
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Ser på blocket etc en minst sagt pinsam trend växa fram. faktiskt ofta hos just mc annonsörerna. Det är att kidsen i sina annonser delar med sig av sina minst sagt dåliga språkkunskaper med ett "Talar endast svenska." Lite förbryllande då jag vet att man i min generation tar sig fram åtminstone skapligt på gamla skolengelska, tyska och flera jag känner även skapligt på spanska. Dagens språkundervisningen måste vara under all kritik. Skärpning!

Innan du skriver i alla andra forumsdelar så kan du väl hoppa tillbaka till OT^2 - Dumpforumet?
Vi "saknar" dig och dina förklaringar.:crash
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Ser på blocket etc en minst sagt pinsam trend växa fram. faktiskt ofta hos just mc annonsörerna. Det är att kidsen i sina annonser delar med sig av sina minst sagt dåliga språkkunskaper med ett "Talar endast svenska." Lite förbryllande då jag vet att man i min generation tar sig fram åtminstone skapligt på gamla skolengelska, tyska och flera jag känner även skapligt på spanska. Dagens språkundervisningen måste vara under all kritik. Skärpning!

Har varit så i många år nu i flertalet annonser när säljaren av förmodat svenskt ursprung inte vill ha några köpare som varken kan tala svenska eller för den delen andra Europeiska språk heller trots svensk skolgång och då inte vill höra något språk som säljaren inte känner till som ofta bara leder till mer missuppfattningar i dessa affärer vilket knappast kan vara roande om fel uppstår pga detta språk vid en affär.Därav förklaringen, talar endast svenska. :crash
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Har varit så i många år nu i flertalet annonser när säljaren av förmodat svenskt ursprung inte vill ha några köpare som varken kan tala svenska eller för den delen andra Europeiska språk heller trots svensk skolgång och då inte vill höra något språk som säljaren inte känner till som ofta bara leder till mer missuppfattningar i dessa affärer vilket knappast kan vara roande om fel uppstår pga detta språk vid en affär.Därav förklaringen, talar endast svenska. :crash

Jag tror att du precis skrev årets längsta mening :)
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Screenshot is da shit!

Vad var priset?

Du behöver inte oroa dig för att ha missat nåt skoj.

TheReal har nämligen fortfarande missuppfattat tråden och postar länkar till hojar han eventuellt funderar på att köpa och behöver en second opinion på. Inget roligt eller knasigt med annonsen, bara en schysst hoj. :gnissla:crash
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Någon har uppenbart kört omkring och lekt polis i några mil på denna hoj.Måste vara någon form av identitetskris.Hemska öde. :confused:
Finns värre folk, stötte på en herre som hade byggt om sin volvo v70 till att likna en civilpolisbil.. Komplett med hundbur, antenner och nån radioutrustning inne i bilen :död
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top