Dagens Blocket! (mc-relaterat)

bigmac

Ny medlem
Gick med
18 May 2024
Hoj
1999 Honda Dominator

Sneglat på denna sedan i morse. Det är rätt saftigt att lägga 45k på en slitochsläng/andrahoj. Men är rädd att jag inte kan se denna läckerbiten med en annan man. Vad tror ni, är den värd priset? Är relativt skeptiskt till hemmabyggen annars.. men.. men..
Den där hojen verkar vika ut sig på blocket ganska ofta.

Vet inte om det är samma ägare som inte blir av med den eller om folk tröttnar. Någon annan kanske kan se vad det står på regplåten.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Sneglat på denna sedan i morse. Det är rätt saftigt att lägga 45k på en slitochsläng/andrahoj. Men är rädd att jag inte kan se denna läckerbiten med en annan man. Vad tror ni, är den värd priset? Är relativt skeptiskt till hemmabyggen annars.. men.. men..

"Värd priset" är ett så svårt begrepp.

Är du kär i hojen så finns inga begränsningar.

Men, ekonomiskt är det inget bra köp.

Säljaren är driven och har byggt upp en miljö för fotograferingen för att man själv skall köpa inte bara hojen utan "livsstilen".

Hojen ser välbyggd och färdig ut, men förefaller vara byggd på spekulation - någon annan än du skall tjäna pengar på den.

På 45' kommer du aldrig kunna få tillbaka pengarna. Hojen kommer vara svårsåld ända ner till halva det begärda priset.
I grund och botten är det ju en snart 30 år gammal Tysklandsimport som haft många ägare i Sverige.

Det hela hänger på originaldelarna.
Vilket skick är dom i? Går dom att montera tillbaka? Följer dom ens med...?

Där någonstans ligger det egentliga värdet hos hojen. Bygga den tillbaka till ursprungsskick. Låter det sig göras på ett prydligt sätt så kan den vara värd ungefär det som en motsvarande original Dominator kostar. Ca 15 - 20.000

Men, en fin NX 650 kommer stiga i pris.
Någons spekulationsbygge på Dominatorbas? Not so much.

Köp om hjärtat säger så - men det kommer kosta dig.
 
Last edited:

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Mer, vad ska man ha den till?
Hasplåt i durkplåt och omlackerad i svart för att få bort alla battle scars, är ju som det är.
Men med den stylingen och det stuket samt miljön så torde väl en XT6* eller XR* nånting vara mer rimligt att ha som utgångsläge.

Jag har nog missat själva poängen med Dominatorn som utgångsläge öht, för det är väl egentligen bara en encylindrig Transalp?
 

bigmac

Ny medlem
Gick med
18 May 2024
Hoj
1999 Honda Dominator
"Värd priset" är ett så svårt begrepp.

Är du kär i hojen så finns inga begränsningar.

Men, ekonomiskt är det inget bra köp.

Säljaren är driven och har byggt upp en miljö för fotograferingen för att man själv skall köpa inte bara hojen utan "livsstilen".

Hojen ser välbyggd och färdig ut, men förefaller vara byggd på spekulation - någon annan än du skall tjäna pengar på den.

På 45' kommer du aldrig kunna få tillbaka pengarna. Hojen kommer vara svårsåld ända ner till halva det begärda priset.
I grund och botten är det ju en snart 30 år gammal Tysklandsimport som haft många ägare i Sverige.

Det hela hänger på originaldelarna.
Vilket skick är dom i? Går dom att montera tillbaka? Följer dom ens med...?

Där någonstans ligger det egentliga värdet hos hojen. Bygga den tillbaka till ursprungsskick. Låter det sig göras på ett prydligt sätt så kan den vara värd ungefär det som en motsvarande original Dominator kostar. Ca 15 - 20.000

Men, en fin NX 650 kommer stiga i pris.
Någons spekulationsbygge på Dominatorbas? Not so much.

Köp om hjärtat säger så - men det kommer kosta dig.

Fina Dominator går för allt mellan 20 och 40 tusen idag, även om det säkert går att göra klipp ibland. Märkligt dyrt? Ja.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Fina Dominator går för allt mellan 20 och 40 tusen idag, även om det säkert går att göra klipp ibland. Märkligt dyrt? Ja.


Dom annonseras ut för sådana pengar, ja.
Säljs dem till den summan?

Det är tydligt hur somliga försöker köra marknaden med att annonsera ut sina maskiner till vansinniga priser - och sedan ta ner annonserna. På så vis försöker man etablera en syntetisk prisnivå för det man vill sälja längre fram.

En NX 650 är en rätt Meh! cykel i en stil som var populär för 30 år sedan: offroadstuk, men med stympad fjädring och kåpanslag samt inklädnad som idag bara gör hojen svårmekad och nästintill omöjlig att originalrenovera snyggt eftersom delarna ofta är ur produktion och kostar skjortan om man hittar dem.

Att XR 600 och XR 650R ligger kvar uppe på skyhöga priser är ingen ursäkt för att kräva massa pengar för en Dominator.
XRarna är fortfarande styggt kompetenta och hänger med på alla körningar med rätt förare.
En 40 år gammal XR 600 är fortfarande bland det ärtigaste man kan köra grus med. Kort, nervig, lyhörd - och pålitlig.

En NX är en NX är en NX - det blir inte roligare än så.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81

Sneglat på denna sedan i morse. Det är rätt saftigt att lägga 45k på en slitochsläng/andrahoj. Men är rädd att jag inte kan se denna läckerbiten med en annan man. Vad tror ni, är den värd priset? Är relativt skeptiskt till hemmabyggen annars.. men.. men..

Den där hojen kan nog jämföras med min Honda, den där hojen är knappast värd 45000 kr som motorcykel lika lite som att min CB250 är värd de +50000 kr som jag vill ha för den om jag ska sälja den.

Men lik förbenat så behövs det ju bara en person som gillar Dominatorn som är villig att betala 45000 kr för att den ska säljas, men du är kanske den personen😉
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Mer, vad ska man ha den till?
Hasplåt i durkplåt och omlackerad i svart för att få bort alla battle scars, är ju som det är.
Men med den stylingen och det stuket samt miljön så torde väl en XT6* eller XR* nånting vara mer rimligt att ha som utgångsläge.

Jag har nog missat själva poängen med Dominatorn som utgångsläge öht, för det är väl egentligen bara en encylindrig Transalp?
Encylindrigt har alltid en köparkategori. Det är basic, lättservat och manligt.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Den där hojen verkar vika ut sig på blocket ganska ofta.

Vet inte om det är samma ägare som inte blir av med den eller om folk tröttnar. Någon annan kanske kan se vad det står på regplåten.
Ja det har varit två ägarbyten bara i år och det lär ju inte vara för att spara försäkringspengar IMG_5895.pngIMG_5896.png
 

Enstånkarn

Medlem
Gick med
29 Jul 2021
Ort
Västfronten
Hoj
Husky 701 SM -23
Oj! Det blev mycket kring Dominatorn. Det är nog mest pojkdröm-madmax-'murica-skäl att den är intressant. Sen har jag varken hydda eller pigment att glida runt halvnaken på en sån.

Men tack till alla som skänkt era perspektiv - de räcker inte för att motivera köpet för min bättre hälft. Men lika bra är nog det!
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Se vidare under uppslagsorden "Svarte Petter" och "Sitta med".

Precis, jag tror den där hojen är "Svarte Petter" och den är ju till och med svart, min Honda lär jag få "sitta med" men det gör inget för det som ingår i planen😉
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top