Dagens Blocket! (mc-relaterat)

rallypack

n00b
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Versys 650 2009a

Bifogat

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    135.8 KB · Visningar: 436
  • Namnlös2.jpg
    Namnlös2.jpg
    135.5 KB · Visningar: 488
  • Namnlös3.jpg
    Namnlös3.jpg
    108.3 KB · Visningar: 365

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Rossiedition!!! när släpptes den modellen:va var det i samma veva när man kunde börja köpa fiatstripe:ade kinakåpor på ebay?

image.jpg
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Rossiedition!!! när släpptes den modellen:va var det i samma veva när man kunde börja köpa fiatstripe:ade kinakåpor på ebay?

View attachment 408834

Har länge funnits editionhojar. Dock vad jag vet så är det de stora firmorna själva i England som bestämmer sig för att göra ett bestämt antal editionhojar o sälja. De är förövrigt riktigt bra gjorda. Sen hur många som svävar runt på marknaden som påstår att det är editionhoja men som i själva verket bara är, som du sa, kinakåpor påhängda på en klotad båge. Det vet jag inte..säkert många.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Har länge funnits editionhojar. Dock vad jag vet så är det de stora firmorna själva i England som bestämmer sig för att göra ett bestämt antal editionhojar o sälja. De är förövrigt riktigt bra gjorda. Sen hur många som svävar runt på marknaden som påstår att det är editionhoja men som i själva verket bara är, som du sa, kinakåpor påhängda på en klotad båge. Det vet jag inte..säkert många.

En Rossi Edition tre år innan han körde Yamaha...? Sannolikt...
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Han nämner ju inte ens varför det skulle vara sista chansen?!

Det finns en klan med lite speciella R1-ägare som aldrig accepterade crossplanemotorn. De menar att 07-08 är den bästa generationen R1 som någonsin tillverkats. Om denna verkligen är fin så är det kanske sista chansen att förvärva en fin, lågmilad 07-08...?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Okej att killen lider av grav dyslexi men varför ens (försöka) skriva "Sista chansen"?! Det är fan ännu dummare än "Intressekoll"!
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_R1_superfin_sists_chansen_54604520.htm?ca=12&w=3

Han nämner ju inte ens varför det skulle vara sista chansen?!
Andra hotar åtminstone med "-Blir den inte såld ställer jag undan den och sätter ut den i vår. Men då till ett helt annat pris...".

Du är ju känsligare än jag. Vad är gravt dyslektiskt med att trycka på tangenten bredvid?

Lite särskrivning och väl talspråkligt kanske, knappast otydlig eller svårbegriplig.

Har du PMS? :7peta

Ska man vara arg på något är det väl snarare 90-talets "europas bästa skola".
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det finns en klan med lite speciella R1-ägare som aldrig accepterade crossplanemotorn. De menar att 07-08 är den bästa generationen R1 som någonsin tillverkats. Om denna verkligen är fin så är det kanske sista chansen att förvärva en fin, lågmilad 07-08...?

Tvivlar starkt på att det är det han menar. Inte ens moppefjunisar blir lurade av Sista chansen-hot, särskilt inte när han själv redan prutat bort 9500 spänn! :hihi
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Du är ju känsligare än jag. Vad är gravt dyslektiskt med att trycka på tangenten bredvid?

Lite särskrivning och väl talspråkligt kanske, knappast otydlig eller svårbegriplig.

Har du PMS? :7peta

Ska man vara arg på något är det väl snarare 90-talets "europas bästa skola".

Jajamän, det är jag som är PMS.

Men ändå:
"vurpad eller not"
"titta på dena"
"finnans"

Men bäst: "commanderpower 3"
Kan ha missat några. :7peta ;)

Men okej, grav kanske var i överkant. :)
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jajamän, det är jag som är PMS.

Men ändå:
"vurpad eller not"
"titta på dena"
"finnans"

Men bäst: "commanderpower 3"
Kan ha missat några. :7peta ;)

Men okej, grav kanske var i överkant. :)

Vi får nog anpassa oss/bli mer toleranta, annars blir det rent för jobbigt.

Nyfiken på hur du skulle skriva ut den förkortningen när det gäller den egna personen? Du brukar ha en skön distans, kantad med en alltid underhållande galghumor...om uttrycket tillåts?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Vi får nog anpassa oss/bli mer toleranta, annars blir det rent för jobbigt.

Nyfiken på hur du skulle skriva ut den förkortningen när det gäller den egna personen? Du brukar ha en skön distans, kantad med en alltid underhållande galghumor...om uttrycket tillåts?

Tackar så mycket för lovorden! Ja, det gör det lite lättare om man inte tar allt på så blodigt allvar.


Jag tycker inte ens om när andra påpekar små stavfel, och så gör jag likadant själv. Skäms på mig! Jag lovar att aldrig mer klaga på någons stavning.Ja, om det inte är riCkticKt illa, förstås. :glömdet

Men just i fallet med annonsen jag länkade till var det inte killens stavning jag ville lyfta fram, utan hans tomma hot om att det var sista chansen man hade att köpa hans åtråvärda hoj.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Okej att killen lider av grav dyslexi men varför ens (försöka) skriva "Sista chansen"?! Det är fan ännu dummare än "Intressekoll"!
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_R1_superfin_sists_chansen_54604520.htm?ca=12&w=3

Han nämner ju inte ens varför det skulle vara sista chansen?!
Andra hotar åtminstone med "-Blir den inte såld ställer jag undan den och sätter ut den i vår. Men då till ett helt annat pris...".

Han menar: sista chansen för mig att få mer än fikapengar för den här gamla pjäsen :hihi
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det där är ju det optimala utgångsobjektet för en riktig bombarrepa-hoj. Jag vet vilket dekalkit jag skulle skaffa dirrecktt...! Snacka om att alltid få fri väg...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top