Dagbokstråden

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Det är sååååå fel att skryta :mad: Vill åxå men.......:huvet inge tid eller möjlighet övertyga frun nyttan av att spendera flis på sånt:gråta

Oj det var ju inte meningen :tungan
Du tar tanten och familjen på en solsemester i Valencia där du ägnar dig åt inhemska kulturstudier en helg:)
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Allt började i lördags. Tankarna gick ungefär såhär:

Hmm, tantalunan ska till busborgen med sitt gudbarn, då passar jag på att åka till garaget å grejar iordning motorcyklarna. AAA äntligen i garaget. Skönt att fnula lite. Hon är bra fin gixxern - står där aldeles nyvaxad å blank. Ja ja bara att ge sig på tantens heffaklump (suzuki gs1000e 80:a). Dit med den nya insugsgummit helt galant. Mosade dit förgasarbryggan, satan i gatan va' trångt det är, pressa å bryta å sllljjjooop så sitter den där - underbart hann ju bara bli lite sur. Strålande då mosar vi dit luftburken, hhhuummm det va' ännu bökigare. Massa smorta å lite aggressiva grymtningar så sitter den där den ska - göttt.

Sneglar på min älskling bredvid, aaa dom nya bromskivorna va' riktigt porriga - skulle vara kul å prova greppet. Slår ett öga ut genom fönstret. Satan va' blank isen på backen är, ska det aldrig bli barmark? Blä, hatar vinter. Nåväl, nu har man ju tid att skruva i alla fall. Dags att riva bort framhjulet å byta däck, men va' faaannn den läcker ur framgaffeln. Satan! Och byta p-boxar är ju SÅ ROLIGT. Ja hopp, bara att plocka bort gaffeln också, nåväl ska på bmc spleen ikväll å dricka nån pilsner - då blir ju livet mycket ljusare :).

Hem å tvätta av sig lite. Och se när tantalunan har klippt sig. Gggrrr vart ju riktigt snyggt, he he. Mmm har en fin flicka jag. Duscha, klä sig å ner på Sigurds - några öl å livet är bra fint igen. Spelningen slut, ut i kylan. Bbllläää kallt å isigt om det ändå kunde vara sommar. Hem å slår en titt i almenackan - jäklar va' många siffror det är kvar till swedenrock.

SOVA. Vaknar utvilad å bara lite bakis. Tittar på termometern minus 4 grader fortfarande is ute. Hade en tom förhoppning om att vintern skulle vara över å det skulle vara sol ute. Neh, slänga sig i soffan å svulla lite frukost. Gött. Kolla klart på gårdagens film som man somnade ifrån. Vad göra nu då? Orka gå utanför dörren... Humm ska ta mig en kik å skinnstället har för mig att de var en dragkedja som skulle bytas. A ja, lika bra att prova så att man får på sig skinnet. Mmm sitter som ett smäck.
- Hörru gullet, fram med kameran!

Poserar lite vackert, he he varför inte torrbryta lite på minin när man ändå är i farten å dämpa längtan?!
He he, skoj värre.
- Gullet kasta hit kameran nu ska det grejas lite! Rulla runt lite i lägenheten.
Ha ha vart ju riktigt bra. Försöka fixa i datorn å göra film, hhummmm neee datorer går fetbort.
- Sötnos kan du fixa lite?
Ha ha asbra, resultatet av en lagom seg söndag efter en helg med längtan kan ju bli rätt bra. (se nedan)

http://se.youtube.com/watch?v=aLhIDtIxaKk
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hojköp.

Vaknade med ett "ryck" igår morse, klockan var 03:29, är riktigt lugnt ännu då jag skall hämta upp kompisen "gabor 2" 04:15 och min klocka skulle inte ringa förrän 03:50 för att åka med bil och släp till Jönköping för att möta upp en kille från Lund som vill bli befriad från sin 2 år gamla och 148 mil gamla cykel som bara blev ett felköp som samlade damm.

Kom iväg lite tidigare än planerat, så ett par feta mackor och dryck inhandlades först, och när kärran var på, kopplades även den trevliga tjejrösten på Gps:en oxå igång(undrar om hon är lika snygg som hon låter :va )så for vi först till macken för att köpa lite stärkande varmt kaffe, innan drog vi iväg ett mess till säljaren från Lund att nu var vi på väg ialla fall, vilket besvarades ganska snart, fina bara vägar med minimalt med trafik gör så man kan lägga sig i ett behagligt lugn. Lugnande telesamtal oxå att resan från södra sverige hade påbörjats till Jönköping.

Kortare bensträckare vid en mack, vart det nu var någon stans? Sen for vi nonstop den sista biten, framme på plats vid 8:00 tiden, 2 mil kvar hade säljaren, så lite paus och kaffe igen.

Säljaren kom, ordning och reda på alla papper/kvitton/servicedokument och tillbehör, kortare uppstart utan provkörning fick duga denna dag, ägarpapper och kvitton och en bunt pengar bytte ägare oxå, hojen fick rulla från bussen han kom i till släpet vi hade för att förankras och hemresan påbörjades igen, med ett kortare matstop på vägen hem, fick mess från annan kompis "koktkorv" om det blev hojköp? Vi försökte lura han att vi turades om att köra:hihi Men tror inte han köpte det ialla fall, då han och frugans hans var med och bistod med hjälp när vi när vi kom hem före kl 13:00, vilket man tackar för:tummenupp

Lång dag blev det, och man kom in i andra andningen för att bli som en klubbad säl frammåt 21:00 tiden, och becks skarpt läge blev väl "halvsedd"

Känner mig riktigt nöjd med affären då det var riktigt bra pris, en i princip ny hoj med fulla garantier och lite mer upprätt sitta, och en mc med låga ägaromkostnader totalt sett, med ett gigantiskt värderas för första ägaren och mycket högt bruksvärde för mig, är även lite svag för när agat går ut ovanför bakdäcket.
 

Bifogat

  • Bild 005.jpg
    Bild 005.jpg
    79.8 KB · Visningar: 49
  • Bild 003.jpg
    Bild 003.jpg
    67.4 KB · Visningar: 61
  • Bild 004.jpg
    Bild 004.jpg
    74.8 KB · Visningar: 65
Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Vaknade med ett "ryck" igår morse, klockan var 03:29, är riktigt lugnt ännu då jag skall hämta upp kompisen "gabor 2" 04:15 och min klocka skulle inte ringa förrän 03:50 för att åka med bil och släp till Jönköping för att möta upp en kille från Lund som vill bli befriad från sin 2 år gamla och 148 mil gamla cykel som bara blev ett felköp som samlade damm.

Kom iväg lite tidigare än planerat, så ett par feta mackor och dryck inhandlades först, och när kärran var på, kopplades även den trevliga tjejrösten på Gps:en oxå igång(undrar om hon är lika snygg som hon låter :va )så for vi först till macken för att köpa lite stärkande varmt kaffe, innan drog vi iväg ett mess till säljaren från Lund att nu var vi på väg ialla fall, vilket besvarades ganska snart, fina bara vägar med minimalt med trafik gör så man kan lägga sig i ett behagligt lugn. Lugnande telesamtal oxå att resan från södra sverige hade påbörjats till Jönköping.

Kortare bensträckare vid en mack, vart det nu var någon stans? Sen for vi nonstop den sista biten, framme på plats vid 8:00 tiden, 2 mil kvar hade säljaren, så lite paus och kaffe igen.

Säljaren kom, ordning och reda på alla papper/kvitton/servicedokument och tillbehör, kortare uppstart utan provkörning fick duga denna dag, ägarpapper och kvitton och en bunt pengar bytte ägare oxå, hojen fick rulla från bussen han kom i till släpet vi hade för att förankras och hemresan påbörjades igen, med ett kortare matstop på vägen hem, fick mess från annan kompis "koktkorv" om det blev hojköp? Vi försökte lura han att vi turades om att köra:hihi Men tror inte han köpte det ialla fall, då han och frugans hans var med och bistod med hjälp när vi när vi kom hem före kl 13:00, vilket man tackar för:tummenupp

Lång dag blev det, och man kom in i andra andningen för att bli som en klubbad säl frammåt 21:00 tiden, och becks skarpt läge blev väl "halvsedd"

Känner mig riktigt nöjd med affären då det var riktigt bra pris, en i princip ny hoj med fulla garantier och lite mer upprätt sitta, och en mc med låga ägaromkostnader totalt sett, med ett gigantiskt värderas för första ägaren och mycket högt bruksvärde för mig, är även lite svag för rövhålsaga med:)

Men sportis så kan du ju inte skriva:rofl
 

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
:rofl :arsele rövhålsaga :rofl

Vaknade med ett "ryck" igår morse, klockan var 03:29, är riktigt lugnt ännu då jag skall hämta upp kompisen "gabor 2" 04:15 och min klocka skulle inte ringa förrän 03:50 för att åka med bil och släp till Jönköping för att möta upp en kille från Lund som vill bli befriad från sin 2 år gamla och 148 mil gamla cykel som bara blev ett felköp som samlade damm.

Kom iväg lite tidigare än planerat, så ett par feta mackor och dryck inhandlades först, och när kärran var på, kopplades även den trevliga tjejrösten på Gps:en oxå igång(undrar om hon är lika snygg som hon låter :va )så for vi först till macken för att köpa lite stärkande varmt kaffe, innan drog vi iväg ett mess till säljaren från Lund att nu var vi på väg ialla fall, vilket besvarades ganska snart, fina bara vägar med minimalt med trafik gör så man kan lägga sig i ett behagligt lugn. Lugnande telesamtal oxå att resan från södra sverige hade påbörjats till Jönköping.

Kortare bensträckare vid en mack, vart det nu var någon stans? Sen for vi nonstop den sista biten, framme på plats vid 8:00 tiden, 2 mil kvar hade säljaren, så lite paus och kaffe igen.

Säljaren kom, ordning och reda på alla papper/kvitton/servicedokument och tillbehör, kortare uppstart utan provkörning fick duga denna dag, ägarpapper och kvitton och en bunt pengar bytte ägare oxå, hojen fick rulla från bussen han kom i till släpet vi hade för att förankras och hemresan påbörjades igen, med ett kortare matstop på vägen hem, fick mess från annan kompis "koktkorv" om det blev hojköp? Vi försökte lura han att vi turades om att köra:hihi Men tror inte han köpte det ialla fall, då han och frugans hans var med och bistod med hjälp när vi när vi kom hem före kl 13:00, vilket man tackar för:tummenupp

Lång dag blev det, och man kom in i andra andningen för att bli som en klubbad säl frammåt 21:00 tiden, och becks skarpt läge blev väl "halvsedd"

Känner mig riktigt nöjd med affären då det var riktigt bra pris, en i princip ny hoj med fulla garantier och lite mer upprätt sitta, och en mc med låga ägaromkostnader totalt sett, med ett gigantiskt värderas för första ägaren och mycket högt bruksvärde för mig, är även lite svag för rövhålsaga med:)
 

evis

jag VET att MöRDartJyvar finns i sura...
Gick med
13 Jul 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1 -03
"...är även lite svag för rövhålsaga med:)[/QUOTE]

Vad fan:confused:
Är det det här som kallas för en freudiansk felsägning??? :arsele

:rofl :rofl :rofl
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hmmm...tycker det låter som man skall vara försiktig att tappa tvålen i närheten av er grabbar. :D

Idag beställdes det ett nytt startmotorrelä till Millen, Yamahacenter fick leverera det beryktade reläet som tydligen skall vara lite mer samarbetsvilligt än det pastamumsarna fipplade dit. :)

Är det någon mer än jag som längtar en smula till april? Hade jag inte haft enduron att sysselsätta mig med hade man tillbringat kvällarna i garaget och torrbrytit Mille tills man blitt' hämtad av män i vita rockar..

/J
 

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
Jo sportis kan vara farlig ..... vi vet dock inte vad exakt rövaga innebär ...

Japp Yamma relä så blir det bra snurr vid starten :tummenupp jag monterade ett sånt ... till och med fästgummit passar :D

Hmmm...tycker det låter som man skall vara försiktig att tappa tvålen i närheten av er grabbar. :D

Idag beställdes det ett nytt startmotorrelä till Millen, Yamahacenter fick leverera det beryktade reläet som tydligen skall vara lite mer samarbetsvilligt än det pastamumsarna fipplade dit. :)

Är det någon mer än jag som längtar en smula till april? Hade jag inte haft enduron att sysselsätta mig med hade man tillbringat kvällarna i garaget och torrbrytit Mille tills man blitt' hämtad av män i vita rockar..

/J
 

evis

jag VET att MöRDartJyvar finns i sura...
Gick med
13 Jul 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1 -03
Hmmm...tycker det låter som man skall vara försiktig att tappa tvålen i närheten av er grabbar. :D

Idag beställdes det ett nytt startmotorrelä till Millen, Yamahacenter fick leverera det beryktade reläet som tydligen skall vara lite mer samarbetsvilligt än det pastamumsarna fipplade dit. :)

Är det någon mer än jag som längtar en smula till april? Hade jag inte haft enduron att sysselsätta mig med hade man tillbringat kvällarna i garaget och torrbrytit Mille tills man blitt' hämtad av män i vita rockar..

/J

Jo visst längtar man...kan höra plingplong-taxin runt hörnet och kramjackan är de väl snabba med att plocka fram:huvet ...och inte blir det bättre av att vädersnubbarna lovar vitt skit från himlen i veckan:galen
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Hmmm...tycker det låter som man skall vara försiktig att tappa tvålen i närheten av er grabbar. :D

Idag beställdes det ett nytt startmotorrelä till Millen, Yamahacenter fick leverera det beryktade reläet som tydligen skall vara lite mer samarbetsvilligt än det pastamumsarna fipplade dit. :)

Är det någon mer än jag som längtar en smula till april? Hade jag inte haft enduron att sysselsätta mig med hade man tillbringat kvällarna i garaget och torrbrytit Mille tills man blitt' hämtad av män i vita rockar..

/J

Nu har jag nästan samlat upp mod för att klä på mig stället och gå ut till lekparken för att torrbryta på en sån där trähästgunga med fjäder under! Förstå vilka feta knäskrap man kan bryta in före säsongen om man lägger ner lite själ i övningen:tummenupp Kan hända att frugan begär skiljsmässa efter att polisen:gnissla släpat mig skrikande av trähästen och att barnen skämms ögonen ur sig för sin fars pinsamhet på skolgårdträhästen men det är det värt....snart:hihi
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nu har jag nästan samlat upp mod för att klä på mig stället och gå ut till lekparken för att torrbryta på en sån där trähästgunga med fjäder under! Förstå vilka feta knäskrap man kan bryta in före säsongen om man lägger ner lite själ i övningen:tummenupp Kan hända att frugan begär skiljsmässa efter att polisen:gnissla släpat mig skrikande av trähästen och att barnen skämms ögonen ur sig för sin fars pinsamhet på skolgårdträhästen men det är det värt....snart:hihi

...jag vill minnas man redan sett något åt det hållet här, med gimpsuitstukad gunghästknäskrapare i värsta spökryttarstil. :D

Knäskrap, det har jag lyckats med flera gånger i vinter på Husan, straxt innan det gör ont.. :näsblod

/J
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
...jag vill minnas man redan sett något åt det hållet här, med gimpsuitstukad gunghästknäskrapare i värsta spökryttarstil. :D

Knäskrap, det har jag lyckats med flera gånger i vinter på Husan, straxt innan det gör ont.. :näsblod

/J

Jag har sett den bilden med!! Kommer du ihåg vilken tråd den var med i?
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Efter att ha vart i dvala och vart sjuk i någon influensaktigsjuka och bihållsinflammation i en veckan, kände jag att jag var tvungen att göra något. Så jag gjorde ett par klykor till biltema depåstödet för att kunna använda bobbins istället.

Fan va skönt det är och göra egna grejor :)
 

Bifogat

  • P1190005 copy.jpg
    P1190005 copy.jpg
    143.5 KB · Visningar: 39
  • P1190008 copy.jpg
    P1190008 copy.jpg
    132.6 KB · Visningar: 40
  • P1190024 copy.jpg
    P1190024 copy.jpg
    100.7 KB · Visningar: 54
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top