Dagbokstråden

Insane87

SuperRetard
Gick med
7 Sep 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 625 -03
Idag blev det en väldigt trevlig runda med Geiger,åkte tumbo mot st sundby,västermorundan,arboga,kolbäck,suraåsen och hem igen..kanon fint var det...och tack för provturen geiger... lagom körtempo och kanon väder...
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
15 mil avverkade igår med 2 andra rookies. Börjar bli lite varm i kläderna efter 90 mil på 3 veckor. Antar att det är i det läget man får ta det extra lugnt!

Idag bär det av gamla vägen till Örebro där jag ska möta upp min far som har gjort upp affär och skall köpa sig en ER-5. Han har varit bra sugen under några års tid. Nu när jag tog mitt kort kliade det antagligen för mycket i fingrarna för att kunna låta bli. Så nu tänkte jag sätta honom på massa roliga övningar, innan han får blåsa på något (körkort-i-cornflakespaketet). :D Övertalade honom iaf att köpa en lättkört hoj.

That's it!
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
20 mil avverkade på plastraketen idag, härligt! :) Vädergudarna var snälla idag :Bugar Det tackar vi för!

Brände gamla vägen förbi Kolbäck, Köping och Arboga till Örebro. Provkörde ER-5:an åt farsan. Affären avslutades, hojen lastades, min magen fick en hemlagad hamburgare av syrrans sambo. Därefter puttrade jag motorvägen hem efter släpkärran. Måste lägga upp några kursmoment till farsgubben nu; bromsprov, konbanor m m :D :wiggle

Nu ska det sovas gött! :trött
 

Bifogat

  • 200906171993_edit_fb.jpg
    200906171993_edit_fb.jpg
    137 KB · Visningar: 55
  • 200906172001_fb.jpg
    200906172001_fb.jpg
    131.7 KB · Visningar: 54

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Det är bra, vill ju inte ha någon vingla omkring som skadeskjutna fåglar, för annars kommer Vildsvin och gör processen kort med honom. :rolleyes:

Håller med denna talare, min far köpte hoj på äldre dar med inställningen när jag bad honom repetera och öva efter 30-40 års uppehåll..-Ähh det behöver inte jag..men när han la ikull sig första dagen, dock så gick det bra och utan skador, så insåg han sin begränsning, och han lånade böcker och koner jag hade och ÖVADE:tummenupp Det är inte så lätt att tro, trots man kört lite hoj i yngre dagar att det bara är att köra ut där, andra hojar idag, bättre bromsar, mycket mycket mera trafik..
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Håller med denna talare, min far köpte hoj på äldre dar med inställningen när jag bad honom repetera och öva efter 30-40 års uppehåll..-Ähh det behöver inte jag..men när han la ikull sig första dagen, dock så gick det bra och utan skador, så insåg han sin begränsning, och han lånade böcker och koner jag hade och ÖVADE:tummenupp Det är inte så lätt att tro, trots man kört lite hoj i yngre dagar att det bara är att köra ut där, andra hojar idag, bättre bromsar, mycket mycket mera trafik..

Helt rätt!
Min pappa skaffade också hoj (Wildstar) för två år sedan.
Jag åkte efter honom vid ett tillfälle och såg att han (som vanligt bland customnissar) bromsade inför varje kurva.
Det såg ut som han hade stora problem att svänga med blysänket.
Jag förklarade teorin med motstyrning för honom och till en början trodde han jag drev med honom.
Efter att han tränat själv några gånger kom han på tekniken och vart skitnöjd.
Sen var motstyrning det stora samtalsämnet bland hans gelikar i en månad.
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Helt rätt!
Min pappa skaffade också hoj (Wildstar) för två år sedan.
Jag åkte efter honom vid ett tillfälle och såg att han (som vanligt bland customnissar) bromsade inför varje kurva.
Det såg ut som han hade stora problem att svänga med blysänket.
Jag förklarade teorin med motstyrning för honom och till en början trodde han jag drev med honom.
Efter att han tränat själv några gånger kom han på tekniken och vart skitnöjd.
Sen var motstyrning det stora samtalsämnet bland hans gelikar i en månad.

Bara en månad:)
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Jag förstår precis vad ni menar. Nu verkar Mr Far ändå vara ganska ödmjuk inför det här och förstod innan jag själv sa det, att jag kommer agera "handledare" för att han ska få nödvändiga kunskaper intränade. Nattlitteratur kommer han ha på sängbordet från ikväll.

Ev planerar jag att skicka honom på en lektion med min lärare på trafikskolan efter att vi övat en del. Kan vara bra med någon annan än jag som påpekar fel och vad han bör tänka på. Ja tror det kan bli bra iaf.

Men håll med om att en snäll ER-5 är bra mycket bättre än att han gått och köpt sig en 400kg tung 1500cc. Det hade varit tveksamt bra deal. :gnissla
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Jag förstår precis vad ni menar. Nu verkar Mr Far ändå vara ganska ödmjuk inför det här och förstod innan jag själv sa det, att jag kommer agera "handledare" för att han ska få nödvändiga kunskaper intränade. Nattlitteratur kommer han ha på sängbordet från ikväll.

Ev planerar jag att skicka honom på en lektion med min lärare på trafikskolan efter att vi övat en del. Kan vara bra med någon annan än jag som påpekar fel och vad han bör tänka på. Ja tror det kan bli bra iaf.

Men håll med om att en snäll ER-5 är bra mycket bättre än att han gått och köpt sig en 400kg tung 1500cc. Det hade varit tveksamt bra deal. :gnissla


Dåligt!!!1110ne!11 Du borde duperat honom att handla en splitt ny r1:a då...
1. Han har nog "åldern" inne att f-säkra den
2. Du skulle vara "tvungen" att köra in den åt honom denna säsong:tummenupp
3:Lättare göra bombrepor och fuckyouburnisar:fakta
4.chansen att han tröttnar och vill ge sin cyckel i present (till dig) blir mer tilltalande!:mattias
5.Låter bättre när han varvar ur den bredvid dig på samåkningar:yoparty
6.En er-5 skriker inte direkt porr lr gör den?Lätt att tappa intresset helt!Lite som att fiska med lidl:s metspö när andra lägger långlinor med flugspön!
7. glöm allt ovan!! En er-5:a är nog det ultimata för en återfallsknutte.:) De funkar nog bra som bojsänke annars:D
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a

Jag vet en tjej som snurrade runt ett tag med en er5:a ett tag, jag med flera fick jobba hårt för att hänga med på små vägar, alla hojar går att köra hårt och fort med, även gamla Suzuki gsx 400 från 1980/frost kan lämna litershojar på bla vägen ut mot herrskogen..
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag vet en tjej som snurrade runt ett tag med en er5:a ett tag, jag med flera fick jobba hårt för att hänga med på små vägar, alla hojar går att köra hårt och fort med, även gamla Suzuki gsx 400 från 1980/frost kan lämna litershojar på bla vägen ut mot herrskogen..

Det är väl inte första gången du blivit frånåkt av tJejEr!1!!11 :hihi

Faaaast, jag blir ju ledig frånåkt av touringmoppar med gummiupphängda fotpinnra med gamla stötar bakom styret.... :hihi
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
6.En er-5 skriker inte direkt porr lr gör den?Lätt att tappa intresset helt!Lite som att fiska med lidl:s metspö när andra lägger långlinor med flugspön!


P0rr å p0rr, någonstans måste man ju börja. ER-5 är ju som en liten smäcker brud :tuttar som man lätt brottar ner i kurvorna och gör som man vill med.

Men jag antar att med åren så skaffar vi oss alla en fetare, hårigare, vrångare och mer svårhanterlig kärring som bara ylar och skriker så fort man varit olydig! :D

Tänk på det! :fakta:pannkyss

PS. Så jag vet vad ni EGENTLIGEN vill ha ;) DS.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
P0rr å p0rr, någonstans måste man ju börja. ER-5 är ju som en liten smäcker brud :tuttar som man lätt brottar ner i kurvorna och gör som man vill med.

Men jag antar att med åren så skaffar vi oss alla en fetare, hårigare, vrångare och mer svårhanterlig kärring som bara ylar och skriker så fort man varit olydig! :D

Tänk på det! :fakta:pannkyss

PS. Så jag vet vad ni EGENTLIGEN vill ha ;) DS.

Man vill ju ha en utmaning, mesiga quinnor är det värsta jag vet. :fakta Heta TJänslor skall det va'!1!! helveTT!!1!! :fakta :hihi

/J - klurar på om man kan få TJerringEn att svära på italienska...det vore bra hett. :hihi
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Man vill ju ha en utmaning, mesiga quinnor är det värsta jag vet. :fakta Heta TJänslor skall det va'!1!! helveTT!!1!! :fakta :hihi

/J - klurar på om man kan få TJerringEn att svära på italienska...det vore bra hett. :hihi

Man skulle behöva två med olika kvalliteter.En för dags bruk och en natt bruk:D
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Dåligt!!!1110ne!11 Du borde duperat honom att handla en splitt ny r1:a då...
1. Han har nog "åldern" inne att f-säkra den
2. Du skulle vara "tvungen" att köra in den åt honom denna säsong:tummenupp
3:Lättare göra bombrepor och fuckyouburnisar:fakta
4.chansen att han tröttnar och vill ge sin cyckel i present (till dig) blir mer tilltalande!:mattias
5.Låter bättre när han varvar ur den bredvid dig på samåkningar:yoparty
6.En er-5 skriker inte direkt porr lr gör den?Lätt att tappa intresset helt!Lite som att fiska med lidl:s metspö när andra lägger långlinor med flugspön!
7. glöm allt ovan!! En er-5:a är nog det ultimata för en återfallsknutte.:) De funkar nog bra som bojsänke annars:D

Antingen är du avundsjuk eller är du rädd att bli ifrånåkt. :D
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top