Dagbokstråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
En himla massa ärenden uträttade(efter 8 timmar jobbande) sluta 14:00 hem och byta moped till cykel, hämta ungarna med cykel, hem börja rensa i garaget, frugan kom hem, iväg till stan ta ut pengar, till biblioteket, skjutsa frugan o barnen till frissan, iväg själv, till OK och lämna gamla oljer, och tanka dunken, köpa tvåtaktsolja, iväg till tippen med massa garagerens, hem och fortsätta städa garaget, hämta familjen vid frissan, hem o äta mat..sätta sig vid datorn och kl är nu 19:20....usch flera sådanna här dagar denna vecka, men tiden går fort( när man har roligt) Nåja tar det hellre nu än i maj...

Men snart är det :tomten och man kan slappna av ett tag, innan man blir helt :kocko :tungan
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Ja då var man hemma igen!Precis genomför BatÖvn2 samt jägarprov förra veckan så nu har man äntligen fått Jägarbågen samt Julledigt!!! :tomten :banana Nu har jag 3,5 veckor såsa att ta igen!! :fyllisar

BTW jag dyker upp på onsdags fikat imorn :tungan inte vart med på onsdagar sen inryck.... :( För fika blir det väl.. :confused: :)
 

Bifogat

  • Picture 3021.JPG
    Picture 3021.JPG
    12.1 KB · Visningar: 99

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Igår var det hårt kroppsarbete, med att bända isär plank som jag skall ha till golvet på vinden, men det var gratisemballage från jobbet, och jag gjorde det på arbetstid :lol tror inte jag har jobbat så hårt på jobbet förr

6 meter till av vindsgolvet ordades, men har ännu mer att bända isär på jobbet(på arbetstid...)så tar jag hem rubbet, så kan någon här som behöver plank få av mig, ohyvlade planker på 2,5 meter långa 15 cm breda ca 2 cm tjocka, i gran el furu.
Var även på julbord med jobbet igår, var dock nykter så man mår utmärkt nu!

Idag om det torkar upp ute o inte kommer regn, kanske en mc-tur när de övriga är i stallet :)
 
Last edited:

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
Var å köpte mig en b*l i Lördags.

Ni vet den där otäcka/mysiga känslan när man provar en hoj med löjligt många hästar första gången när det känns som om man bara skjuts iväg, jag har aldrig kännt den i en bil jag kört själv...tills nu. I en 323a :kocko

Jag fick helt enkelt lov att handla. Till alla som tror att dom ska få julklappar av mig i år... :slicka :rock

Ses på isen boys'n girls. :tummenupp
 

Bifogat

  • GTX.jpg
    GTX.jpg
    45.4 KB · Visningar: 81

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
FredR1k skrev:
Var å köpte mig en b*l i Lördags.

Ni vet den där otäcka/mysiga känslan när man provar en hoj med löjligt många hästar första gången när det känns som om man bara skjuts iväg, jag har aldrig kännt den i en bil jag kört själv...tills nu. I en 323a :kocko

Jag fick helt enkelt lov att handla. Till alla som tror att dom ska få julklappar av mig i år... :slicka :rock

Ses på isen boys'n girls. :tummenupp

Är det en GTX 86-88:a? Eller en turbo samma årsmodeller.

Har haft en gtx:a 87:a själv svart mettalick i mycket mycket gott skick, med massa utrustning, digitalmätare iform av "dragspel" samt en knapp vid bränslemätaren så bränslemängden visades för att se hur många liter det var kvar från 15-5 liter :tummenupp

Det var en härlig bil, hade den i 3 år och körde 5000 mil, det enda som pajade var ett par glödlampor och en huvudsäkring(Batteriet MÅSTE kopplas bort vid oljebyte, om det låg på ström och oljefiltret togs bort, gick säkringen, en stor svart dyr rackare...)
 
Last edited:

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
4wd(Konstant 50-50) & Turbo

Uppskruvat(ca 0.9) å budget trimmat så gott det går, förra ägaren fantiserade om 190hk fast det är nog lite att ta I. Men gott mos är det. :)
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Det tar sig

En liten uppdatering... under hösten har en del sådana där mindre prioriterade aktiviteter löst sig av sig självt, mer eller mindre.

  • Köpt begagnat depåstöd, S-Racing, bakre : 250 bagis
  • Köpt begagnat depåstöd, S-Racing, främre: 400 bagis
  • En ny, starkare tapp till ovanstående: 120 bagis + 40 i frakt
  • Fått kall-garage, med plats för bil+hoj, som medger att man tar ut hojjen oberoende av om det står en bil där eller inte och vice versa.
Kul när det trillar på en saker som man behöver, utan att man egentligen måste leta igenom blocket.se i panik...
 
Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
FredR1k skrev:
Var å köpte mig en b*l i Lördags.

Ni vet den där otäcka/mysiga känslan när man provar en hoj med löjligt många hästar första gången när det känns som om man bara skjuts iväg, jag har aldrig kännt den i en bil jag kört själv...tills nu. I en 323a :kocko

Jag fick helt enkelt lov att handla. Till alla som tror att dom ska få julklappar av mig i år... :slicka :rock

Ses på isen boys'n girls. :tummenupp
Grattis, grattis, det är satans kul med quattro på vintern :tummenupp
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Pejo skrev:
En liten uppdatering... under hösten har en del sådana där mindre prioriterade aktiviteter löst sig av sig självt, mer eller mindre.

  • Köpt begagnat depåstöd, S-Racing, bakre : 250 bagis
  • Köpt begagnat depåstöd, S-Racing, främre: 400 bagis
  • En ny, starkare tapp till ovanstående: 120 bagis + 40 i frakt
  • Fått garage, med plats för bil+hoj, som medger att man tar ut hojjen oberoende av om det står en bil där eller inte och vice versa.
Kul när det trillar på en saker som man behöver, utan att man egentligen måste leta igenom blocket.se i panik...
Mekstöd och garageplats. Nu ska det mekas :D
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hemma och sjuk, feber o hosta långt ner i bröstet, inte kul så nära jul..

Ugarna hemma, jullov, de har redan haft detta tidigare, de kvittrar o leker i alla fall..
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Krya på dig, killen!
Drick mycket Konjak - du blir inte friskare, men det är mycket roligare att vara sjuk.

sporTlovEr skrev:
Hemma och sjuk, feber o hosta långt ner i bröstet, inte kul så nära jul..

Ugarna hemma, jullov, de har redan haft detta tidigare, de kvittrar o leker i alla fall..
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Funatic skrev:
Krya på dig, killen!
Drick mycket Konjak - du blir inte friskare, men det är mycket roligare att vara sjuk.

Har endast lite Disaronno och Passoa i bokhyllan, men skall nog ta en skvätt ikväll, skulle haft lite ren sprit.. :fyllisar
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Funatic skrev:
Tänkte vi skulle ha en liten dagbokstråd där man kan skriva o berätta litevad man gjort och vad som hänt under 1 dag. Fyller vi på den här kommer det vara rätt kul att gå tillbaks efter sommaren och läsa i tråden, eller vad tror ni?

2004-03-28
Idag har jag, fredR1k, Pejo och aRWe varit ute och gasat omkring idag, rikigt kul har det varit, alltid kul att dessutom få umgås med så trevliga människor! :Bugar //Funatic
--------------------------------------------------------------------------

Idag har vi hämtat hem vårt lilla Charmboll, Vilma 9 veckor idag..jäkligt dyrt kilopris på den biten, men det är det värt...
 

Bifogat

  • vilma på julkort.jpg
    vilma på julkort.jpg
    53.8 KB · Visningar: 89
Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Pejo skrev:
En liten uppdatering... under hösten har en del sådana där mindre prioriterade aktiviteter löst sig av sig självt, mer eller mindre.

  • Köpt begagnat depåstöd, S-Racing, bakre : 250 bagis
  • Köpt begagnat depåstöd, S-Racing, främre: 400 bagis
  • En ny, starkare tapp till ovanstående: 120 bagis + 40 i frakt
  • Fått kall-garage, med plats för bil+hoj, som medger att man tar ut hojjen oberoende av om det står en bil där eller inte och vice versa.
Kul när det trillar på en saker som man behöver, utan att man egentligen måste leta igenom blocket.se i panik...

Fasiken, jag glömde en grej. Efter lite jagande så tjöpte jag en DVD, av det mycket exklusiva märket Technica AMS 100. Maskinen fungerar kanonbra, regionfri o fin, visar JPG-bilder, MPG-filer brända på CD och DVD+/-R, spelar MP3:eek:r.... och visar DVD-filmer. Var hittade jag den? Jo - på ICA för 450 bagis. Najs!
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top