Dödspiloter

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Som sagt, Gör som ni vill men olyckstråden var väl uppe i 28 sidor nu när jag kollade.. Är det bara tomma ord eller är det ingen som reagerar att folk dör eller blir allvarligt skadade



jaha,, ja då så...

Känns som det är meningslöst att prata om detta, Håll stumt då så blir det ännu mer skoj,,

Du KAN inte va på riktigt. Sist jag kollade var det färre döda av motorcykelåkning än av rökning. Kan du inte hoppa på rökare istället? Bara för att DU har fått en tankeställare behöver väl inte det betyda att alla andra är idioter som inte fattar. Varje gång jag sätter mig på hojen tar jag en risk. Jag kör lagligt förbi bebyggelse och genom samhällen och gasar däremellan och jag vet att jag kan dö i 45 km/h. Jag kör ändå. Visst är jag en fet idiot.

Menar du att det bara finns två lägen, köra lagligt eller hålla stumt? Har du nån gång verkligen kört hoj? Det verkar inte så.

Tror du att det är så jävla skoj att höra o se mellan 50-100 bågar per dag som laddar skiten ur bågen utanför där du bor, Och dom hörs faktiskt över hela stan om ni inte vet det.

Men jag kan ta en Harley med raka rör och köra utanför erat hus från morgon till kväll så får vi se hur länge ni tycker det är roligt,,
Eller varför inte börja skjuta lerduvor utanför ditt sovrumsfönster,, förbjudet??? ja visst men du skiter ju i lagarna alltså kan väl jag göra likadant.

NU börjar vi komma till pudelns kärna. Kunde du inte vara ärlig från början?

Ta med dig en HD med raka rör och kom till Landskrona, jag önskar att det fanns lite hojar som körde förbi min lägenhet, börjar tröttna på bussarna som kommer 4 ggr / timme mellan 05.00 och 02.00, dax för lite omväxlning. :tummenupp
Ja, bussarna stör mer än 1600 cc HD med raka rör.

Ta och kamma dig och kom in i matchen.
 
Last edited:

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Ort
Karlstad
Hoj
GSX 1400
Om det är 50-100 mc per dag
Som gasar rejält på vägen som du bor bredvid
Så är det ju uppenbarligen en finn/lämplig hojväg att gasa på

Har svårt att se hur så många skulle brista så grovt i sitt omdöme
Så jag tror att du kraftigt överdrivit förhållandena på och runt vägen

Och som ironmike sa
Bosätter man sej nära en väg
Så får man räkna med oväsen från vägen




Bra ni visar hänsyn i skogen när ni kör offroad så lover jag att inte skjuta på er under älgjakten,,,, hänsyn kallas det..


Du kallar det hänsyn att inte skjuta någon

Ännu en galning som inte bör ha vapenlicens
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000

visst det är tjusning med fart åkte över 300 för 15 år sedan på båge men då på område där enbart mitt o förarens liv var på spel,
Både ansvarsfull...


Jag har själv kört och åkt i hastigheter som skulle vid en krach inte ens en tandläkaren kunna räkna ut vem jag var, men aldrig nånsin på områden där kåkar står längs vägarna.,.

Jag fattar inte hur man tänker att man vågar dra ur en båge eller bil för den delen om det som på denna väg kan komma en unge utfarandes ifrån en sidogata...

Har sett nog med död och blod i mitt liv för att merparten av er skulle spy tarmarna ur er så för satan ta det lugnare,.....,,.
...och erfaren.
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det som är trist på SH är att trådskapare som bryr sig och visar empati gör att vissa tycker att deras personliga intigritet blir kränkt, istället för att lyssna och lära av andra som gjort misstag så måste man tydligen lära sig av sina egna.
 

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
När det kommer en literhoj utanför "min" 70 väg och vrider på rullen så
ställer sig varenda hårstrå på kroppen. Det låter ju helt underbart.
Det är lika sommrigt som jordgubbar och nyklippta gräsmattor!
Så ni som åker förbi infarten till Björkhaga kan väll låta lite extra,
inte för min skull utan för att bidra till sommaren!
Ibland måste man åsidosätta furnuft för att känna sig lite levande!
 

osterkraft

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Söder om sthlm
Hoj
CBR600F -91
Om det är 50-100 mc per dag
Som gasar rejält på vägen som du bor bredvid
Så är det ju uppenbarligen en finn/lämplig hojväg att gasa på

Har svårt att se hur så många skulle brista så grovt i sitt omdöme
Så jag tror att du kraftigt överdrivit förhållandena på och runt vägen

Och som ironmike sa
Bosätter man sej nära en väg
Så får man räkna med oväsen från vägen

Du kallar det hänsyn att inte skjuta någon

Ännu en galning som inte bör ha vapenlicens

Sitter du på sporthoj och skriver dikter, människa? :hej
:hihi
 

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Stor Elak Twin
När det kommer en literhoj utanför "min" 70 väg och vrider på rullen så
ställer sig varenda hårstrå på kroppen. Det låter ju helt underbart.
Det är lika sommrigt som jordgubbar och nyklippta gräsmattor!
Så ni som åker förbi infarten till Björkhaga kan väll låta lite extra,
inte för min skull utan för att bidra till sommaren!
Ibland måste man åsidosätta furnuft för att känna sig lite levande!

Visst ska jag ta svängen över bussvägen mot haga centrum oxå ;) kan ju lägga björkhaga i däckrök med iofs 30 där inne men är det bakhjulets hastighet eller fordonet som ska åka i 30 ;);)
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
När det kommer en literhoj utanför "min" 70 väg och vrider på rullen så
ställer sig varenda hårstrå på kroppen. Det låter ju helt underbart.
Det är lika sommrigt som jordgubbar och nyklippta gräsmattor!
Så ni som åker förbi infarten till Björkhaga kan väll låta lite extra,
inte för min skull utan för att bidra till sommaren!
Ibland måste man åsidosätta furnuft för att känna sig lite levande!

:tummenupp :tummenupp :klappar :klappar

Precis samma sak här, så ni som kommer från garphyttan-hållet får gärna varva ur så mycket det går när ni kommit förbi latorpskorset, och ni som kommer från stan får gärna göra precis samma sak när ni kommit förbi latorpskorset. Underbart ljud!:yoparty

EDIT: det är grävevägen jag pratar om nu, gasa!
 

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Stor Elak Twin
Faktiskt ända stället av alla forum jag vet om där man öppet kan vara riktigt otrevlig och arrogant mot människor.
Vad har ni för människosyn egentligen??
Vill ni att det ska börjas skrivas skit i trådarna om de som omkommit i olyckor??

Uppenbarligen är vissa av er totalt egotrippade och eran vilja ska komma först i alla lägen, förhoppningsvis växer ni upp och inser att livet har mer att ge än att blåsa runt som galningar på vägar som inte är gjorda för det.

Men kom inte o gnäll sen när ni kör åt helvete eller eran polare ligger trippelvikt runt en stolpe, Har man sett i verkligheten vad mycket blod och benbitar det blir efter en olycka så får man insikt.. Hoppas vissa av er får det utan att någon annan eller Du behöver hamna i en olycka.

Den här tråden ger inget mer, jag har förstått hur vissa av er tänker och till er övriga som faktiskt förstår vad jag menar så kör fort om ni klarar det men se till att göra det där ingen annan riskerar att bli skadad.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Faktiskt ända stället av alla forum jag vet om där man öppet kan vara riktigt otrevlig och arrogant mot människor.
Vad har ni för människosyn egentligen??
Vill ni att det ska börjas skrivas skit i trådarna om de som omkommit i olyckor??

Skärp dig. Det var du som satte nivån i början av tråden.

Nu är jag faktiskt lite sur,.. Det skrivs en massa om folk som kör ihjäl sej men sanningen är den att ni får fanimej snart skylla er själva.
Jag bor precis brevid en 70 sträcka i utkanten av Örebro och har idag räknat till 35 st som dragit ur hojen på minst 4 växel med en hastighet av cirka 170-220 km/h

För i HELVETE era babianarslen ge fullständigt faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan i att leka på småvägar jag har ingen jävla lust att sopa upp en söndersmetad människa när den kommer wobblande in i min trädgård.. ska ni leka gör det på bana eller motorväg men för satan det finns en anledning till 70 skyltarna...

Antingen håll hastighetsgränserna eller ta konsekvenserna av en begravning.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ja,snubben är orolig att han ska få sopa upp nån som kommer wobblande in i hans trädgård, förmodligen pga hans egna jävla wobbelproblem...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=118801 :D

Hahaha.. :tummenupp

:huvet Inte konstigt att "dra ut fullt på fyran", "livsfarliga hastigheter" etc dyker upp i texterna om referensen är en transalp med wobbelproblem.. :arsele


Lite som tant Agda i en Saab 99 som tycker att fokl är GALNA och "alldeles från vettet" när de kör hutlösa 140 kilometer i timmen (på motorväg)!

Nästan lite gulligt faktiskt...
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
När det kommer en literhoj utanför "min" 70 väg och vrider på rullen så
ställer sig varenda hårstrå på kroppen. Det låter ju helt underbart.
Det är lika sommrigt som jordgubbar och nyklippta gräsmattor!
Så ni som åker förbi infarten till Björkhaga kan väll låta lite extra,
inte för min skull utan för att bidra till sommaren!
Ibland måste man åsidosätta furnuft för att känna sig lite levande!

Prescis samma här, brukar öppna fönstren så man hör hojjarna som varvar lite
extra utanför : ) :tummenupp
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

1. "Faktiskt ända stället av alla forum jag vet om där man öppet kan vara riktigt otrevlig och arrogant mot människor.
Vad har ni för människosyn egentligen??
Vill ni att det ska börjas skrivas skit i trådarna om de som omkommit i olyckor??"

2. "Uppenbarligen är vissa av er totalt egotrippade och eran vilja ska komma först i alla lägen,..."

3. "Men kom inte o gnäll sen när ni kör åt helvete eller eran polare ligger trippelvikt runt en stolpe,..."

4. "Den här tråden ger inget mer, jag har förstått hur vissa av er tänker och till er övriga som faktiskt förstår vad jag menar så kör fort om ni klarar det men se till att göra det där ingen annan riskerar att bli skadad...."

1. Folk är i sak inte otrevliga, de är bara grymt raka och lindar inte in sina åsikter i sammet för att moderatorerna är allmäktiga. Vilket är bra!

DU är den första som mig veterligen yppat ett ord om att de som omkommit "får skylla sig själva" etc. Patetiskt och tragiskt, vad har du för människosyn egentligen?

2. Eeehh... Sten+glashus = :machinegu

3. Trippelvikt! Hur går det till?

4. Eftersom ingen vad jag förstått faktiskt HAR kraschat där så verkar det ju som att de som gasar "kör så fort som de klarar och ser till att ingen annan (riskerar att) blivit skadad".. Så håll ner dig en stund!
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
1. Folk är i sak inte otrevliga, de är bara grymt raka och lindar inte in sina åsikter i sammet för att moderatorerna är allmäktiga. Vilket är bra!

DU är den första som mig veterligen yppat ett ord om att de som omkommit "får skylla sig själva" etc. Patetiskt och tragiskt, vad har du för människosyn egentligen?

2. Eeehh... Sten+glashus = :machinegu

3. Trippelvikt! Hur går det till?

4. Eftersom ingen vad jag förstått faktiskt HAR kraschat där så verkar det ju som att de som gasar "kör så fort som de klarar och ser till att ingen annan (riskerar att) blivit skadad".. Så håll ner dig en stund!

kan ni inte sluta tjafsa snart, det börjar lukta liiiiite väl mycket blöja här, (kan ingen byta på krappen:) )
närå bara skojar,:D :D
men kan ni som tycker att det är såå jätte löjligt att hålla ner speeden kolla in denna (dock inte ENDAST mc relaterat) tråden istället, tänkvärda filmer, om än ifrån en oväntad forummedlems håll kanske:confused:
men det sätter liksom ämnet för denna tråd lite på plats iallafall.


Filmerna, för er som inte orkar lämna denna sidan

http://www.youtube.com/watch?v=bIbqj3pME3M

http://www.youtube.com/watch?v=_z8Mnf22D30

http://www.youtube.com/watch?v=v_AMEYsBxZA

http://www.youtube.com/watch?v=lsJs4AYa8sU
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
kan ni inte sluta tjafsa snart, det börjar lukta liiiiite väl mycket blöja här, (kan ingen byta på krappen:) )
närå bara skojar,:D :D
men kan ni som tycker att det är såå jätte löjligt att hålla ner speeden kolla in denna (dock inte ENDAST mc relaterat) sU[/url]

Eftersom du citerade mig i inlägget måste jag replikera.

Jag har flera ggr i tråden sagt att jag de facto håller ner genom minisamhällen etc. Håller in kopplingen och rullar förbi hästar etc.. Att sen gå på ett hjul till/från rödljus, gäsa faaan på härliga 70-vägar mm är fan hojåkares skyldighet :yoparty !

Vad som var intressant i mina ögon var att det tydligen (för åkarens egna skull) var livsfarligt att köra så fort där. trots att 50-100 passerade varje dag. Dra ner det snittet till 25, ponera att en säsong bara är 100 dagar lång och och märk väl att det ännu inte nånsin hänt en olytcka på sträckan så ger det en statistik på:

0 st olyckor per 12.500 förbifarter under de senaste 5 åren!

En jädransch bra statistik tycker jag. Gasa mer där, det måste vara en bra väg!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

men kan ni som tycker att det är såå jätte löjligt att hålla ner speeden kolla in denna (dock inte ENDAST mc relaterat) tråden istället, tänkvärda filmer, om än ifrån en oväntad forummedlems håll kanske:confused:
men det sätter liksom ämnet för denna tråd lite på plats iallafall.


Filmerna, för er som inte orkar lämna denna sidan

http://www.youtube.com/watch?v=bIbqj3pME3M

http://www.youtube.com/watch?v=_z8Mnf22D30

http://www.youtube.com/watch?v=v_AMEYsBxZA

http://www.youtube.com/watch?v=lsJs4AYa8sU

Annars kan man välja och vraka filmer här:
http://www.youtube.com/results?search_query=ghostrider&search=Search

Eller ska vissa köra försiktigt medans andra har frikort?
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Medhåll, jag har svårt att känna sympati för folk som kraschar pga. för hög hastighet:fatta!


:va Kanske den dumaste kommentaren jag sett på SH... Som att man håller exakt hastighet med en Sporthoj, den kan du ju dra för någon annan...

Och jag säger inte att man inte ska respektera 70 skyltar håller med 30, 50, 70 sträckor kan man faktiskt hålla igen på tycker jag med.

Men att inte känna sympati för att någon chrashar pga hög hastighet.. Hmmmm :va Får hoppas du själv håller dig inom lagarna då och inte går och dör för isåfall så känner igen sympati för dig :näsblod


///Micke
 

Zlayer72

Ny medlem
Gick med
26 May 2007
Ort
STHLM
Hoj
KTM 660SMC-05
Citat:
Inskickat av KungLudde
Medhåll, jag har svårt att känna sympati för folk som kraschar pga. för hög hastighet

:va Kanske den dumaste kommentaren jag sett på SH... Som att man håller exakt hastighet med en Sporthoj, den kan du ju dra för någon annan...

Och jag säger inte att man inte ska respektera 70 skyltar håller med 30, 50, 70 sträckor kan man faktiskt hålla igen på tycker jag med.

Men att inte känna sympati för att någon chrashar pga hög hastighet.. Hmmmm :va Får hoppas du själv håller dig inom lagarna då och inte går och dör för isåfall så känner igen sympati för dig :näsblod


///Micke


KungLudde är ju tydligen för tillfället hojlös, kanske därav bitterheten..
:kulspruta :squid
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top