Dödspiloter

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nu är jag faktiskt lite sur,.. Det skrivs en massa om folk som kör ihjäl sej men sanningen är den att ni får fanimej snart skylla er själva.
Jag bor precis brevid en 70 sträcka i utkanten av Örebro och har idag räknat till 35 st som dragit ur hojen på minst 4 växel med en hastighet av cirka 170-220 km/h
För i HELVETE era babianarslen ge fullständigt faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan i att leka på småvägar jag har ingen jävla lust att sopa upp en söndersmetad människa när den kommer wobblande in i min trädgård.. ska ni leka gör det på bana eller motorväg men för satan det finns en anledning till 70 skyltarna...

:


:notme det gör min på 2:an.
Visst bidrar sådanna handlingar till negativ statestik.

Dra ur den ordentligt gör man på banan, visst kan man vrida på iväg från stillastående, sen håller man kanske ett lite mera inspirerande, förhöjt styrfartstempo än 70, på 70 vägar där tillfälle ges:va (alltså där det inte är gårdar, stall, korsande utfartsvägar etc) och då menar jag inte att köra kurva till raka axa till 200 bromsa till kurva, efter den tokgasa igen till 200 inför nästa bromsning inför kurva. Jag försöker hålla jämt fint tempo så flytet infinner sig. Och 70 vägar är väl generellt de vägar jag fartsyndar mest på, inte så att jag kör tokförfort. Var förövrigt ute igår på en mestadels 70, ibland 90 väg, men slår av vid 70 då det är bebyggelse. Var ett par incidenter med bilar som kom från anslutande vägar som man fick bromsa in för då någon var på väg ut, men hade man tokkört i 170-200 hade man haft nada marginaler kvar vid ett sådant tillfälle, samt att bilisten haft ÄNNU mindre tillfälle att upptäcka en.

Flera ggr jag har varit ute så har farten el brist på farten "räddat" en vid ett sådant tillfälle, men iofs hade man kört ännu fortare, kanske inte den "där" bilen varit i korsningen där då, men kanske ännu värre som en traktor med släp.
 
Last edited:

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Stor Elak Twin
Ja,snubben är orolig att han ska få sopa upp nån som kommer wobblande in i hans trädgård, förmodligen pga hans egna jävla wobbelproblem...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=118801 :D


måste va riktigt riksmongo!!

Den hojen finns inte kvar i min ägo.
Ja det var väl som jag trodde här inne, 5% seriösa och resten omogna.

Autobahn är det enda stället i världen där man lagligt får köra så fort man vågar vill. Testa det nångång det är kul faktiskt.

Funderar lite, på hinner ni stanna om det kommer ut en bil eller traktor ifrån en sidoväg när det går 70+++++

Och som jag skrev så körde jag förr och åkte alltid på ställen där ingen annan kunde komma till skada som risken är på sträckor inom stadsområden.
 
Last edited:

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Stor Elak Twin
Vanligtvis kan man köra lika fort på en 70väg som på Autobahn men med den extra kryddan att man kan passera en snutkontroll.

ja och ännu större krydda att nån skiter i rödljuset eller väjningsplikten och kör ut rakt framför dej där du kommer i 220km/h,
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det mest patetiska är att samma personer som är kaxiga o stöddiga i denna tråden , kommer imorgon att skriva i nästa tråd som handlar om en mc-krasch med dödlig utgång.... R.I.P. , Ta det lugnt därute , kör försiktigt , kör med insidan.... o några andra slitna uttryck som egentligen bara är ord. Jag är inte heller världens bästa barn..kör onödigt fort på småvägar. Finns favoritsträckor där jag bor oxå , men man vet när småbyarna o husen kommer o där släpper man...så enkelt är det ! Man får nog ett annat tänkande när man fått barn....som någon skrev tidigare , att det är inte så himla lätt att till 100 % veta exakt var de är. Nästa gång kanske de är i närheten av vägen.... Skulle det då komma ngn på mc i snuskigt hög hastighet o braka av i kurvan utanför mitt hus... o kanske träffa ngn av arvtagarna...tja...ni föräldrar vet säkert hur tankarna går..........

Så resonerar jag oxo, visst gasar man men inte där det finns hus nära vägen.

/P.Appa
 

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Stor Elak Twin
Som sagt, Gör som ni vill men olyckstråden var väl uppe i 28 sidor nu när jag kollade.. Är det bara tomma ord eller är det ingen som reagerar att folk dör eller blir allvarligt skadade

Det är planerade risker vi hojåkare tar. Jag säger som Gustav1, det är farligt med hojåkande.

jaha,, ja då så...

Känns som det är meningslöst att prata om detta, Håll stumt då så blir det ännu mer skoj,,
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Som sagt, Gör som ni vill men olyckstråden var väl uppe i 28 sidor nu när jag kollade.. Är det bara tomma ord eller är det ingen som reagerar att folk dör eller blir allvarligt skadade
Bra tråd.

Tänk om folk kunde skilja på vad som är olagligt respektive vad som kan ge förödande konskvenser.

Trafikempati är enkelt om man bara tänker till, man kan gasa på vissa sträckor men man kan aldrig hålla stumt överallt.

Detta är en mognadsprocess som tar tid att förstå.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
.....det du menar är att det inte finns hus / gårdar längs med 70 vägar? skumt, det gör det på ön i af, finns tillochmed vid 90vägarna här.
och kan säga att på våren/hösten...dvs innan alla turistrer kommer så kör sporthojarna lugnt oich sansat (utom på gotland ring), det är först i slutet juni/början juli som sporthojarna börjar gasa (turisterna) och då kommer även olyckorna.

kör lite lugnare för mina/våra barns skull.
och ni som gasar, det är ni som höjer premierna, skapar dålig stämning, och även de som tyvärr (i allmänhetens ögon) ger mc-förare dåligt rykte

tack för mig

Retorikskolan:

Nej, jag menade ingenstans att det inte finns hus längs 70-vägar. Poängen är att frågan inte handlar om dessa, utan om hur det körs genom bostadsområden etc.

När jag tom tillägger att jag anser att man SKA släppa av vid bostadsområden, hästgårdar etc. så ser jag knappt hur man kan misstolka det!
 

Madbulle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Ort
5 Mil Norr om Uppsala
Hoj
SV1000
Jag bor mitt inne i samhället (50km/h) vid en korsning med höger regel i men det skiter de flesta i då den ena vägen är rak och den andra ansluter och dom som kör värst på denna sträcka är idiotiskt nog andra som är i åldern för att ha barn !
Det är alltså killar och tjejer i ca 30-45års åldern, dessa håller ca 70-80 förbi och detta i ett område med massor med barn och idrottsplats + lekplats

Inte en enda gång när det åker hojar förbi här har jag reagerat på att dom kör fort för dom flesta verkar inse riskerna i tätbebygggt område med utfarter och ungar verkar det som:tummenupp :tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Vilka svenska banor har lags ner p.g.a. bullergnäll?

OK lagts ner helt ännu var kanske att ta i men begränsningar pga buller och slut med hoj åkande på är ju ett av dom ständigt återkommand beskeden man kan läsa om i bland annat detta forum. Är det en dikt/lögn ber jag om ursäkt?

Jag har dock egen kunskap om vad dessa gnällspikar ställer till med både inom motorsport(båt-motocross), skytte och bara vanligt boende. Först så kommer begränsningar/ålägganden sen så kommer nedläggning/avslut.

Efter ett tag kommer krav på polisinsatser för att stoppa buset (från samma gnällspikar ?) (och det drabbar aldrig dom som ställer till mest elände för till det saknas alltid resurser).


Lite OT men tankvärt.
I dagens läge måste man alltid göra en miljökonsekvens utredning. Hur kan det komma sig att stora genomgripand i stort sätt oåterkalleliga ingrepp i naturen som konstant bullrar, stör och skitar ner sällan stoppas men småsaker som ger en relativt kortvarig, lindrig miljöpåverkan och dessutom är ganska enkla att återställa alltid/ofta får problem ?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Din jävla gnällkärring, va fan gör du på ett forum för sporthojar... snackar om åkt med skjuts i 300 på va fan då.. honda cb 900 boldor?? mytoman, logga in på ett forum med sopor som har fransväskor på sina hojar istället,, Jag kommer vrida ur max överallt under morgondagen bara för att hoppas att reta nån kärring som dig.. tjacka en HD!!! SOPA!

Fanns det ett pris i IQ förminskad fiskmås, så måste nästan du tagit det.:yoparty
Detta är ditt iaf, det kan vi nog flera konstatera efter dina inlägg:fakta
http://www.darwinawards.com/
 
Last edited:

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Den hojen finns inte kvar i min ägo.
Ja det var väl som jag trodde här inne, 5% seriösa och resten omogna.

Autobahn är det enda stället i världen där man lagligt får köra så fort man vågar vill. Testa det nångång det är kul faktiskt.

Funderar lite, på hinner ni stanna om det kommer ut en bil eller traktor ifrån en sidoväg när det går 70+++++

Vad är det du inte förstår, det är ingen som tycker att det är kul att köra rakt fram!!!!Får man fråga vad som händer om jag kör i 250km/h på Autobahn och en fjolla byter fil med sin X5:a för på dig låter det som att det är riskfritt att köra hoj i Tyskland?
 

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Stor Elak Twin
Robinfuru.

Vad är det du inte förstår att det är föbjudet att köra 200+ på 70 väg

Vad tror du skulle hända om alla började skita totalt i lagarna som finns på vägarna, tex trailerdragare som drar burnouter i stan håller 150-170 genom sammhällen eller vapeninnehavare som börjar skjuta lerduvor i lekparkerna eftersom banorna för skytte är nedlagda..

Tror du att det är så jävla skoj att höra o se mellan 50-100 bågar per dag som laddar skiten ur bågen utanför där du bor, Och dom hörs faktiskt över hela stan om ni inte vet det.

Men jag kan ta en Harley med raka rör och köra utanför erat hus från morgon till kväll så får vi se hur länge ni tycker det är roligt,,
Eller varför inte börja skjuta lerduvor utanför ditt sovrumsfönster,, förbjudet??? ja visst men du skiter ju i lagarna alltså kan väl jag göra likadant.

Den hojen finns inte kvar i min ägo.
Ja det var väl som jag trodde här inne, 5% seriösa och resten omogna.

Autobahn är det enda stället i världen där man lagligt får köra så fort man vågar vill. Testa det nångång det är kul faktiskt.

Funderar lite, på hinner ni stanna om det kommer ut en bil eller traktor ifrån en sidoväg när det går 70+++++

Vad är det du inte förstår, det är ingen som tycker att det är kul att köra rakt fram!!!!Får man fråga vad som händer om jag kör i 250km/h på Autobahn och en fjolla byter fil med sin X5:a för på dig låter det som att det är riskfritt att köra hoj i Tyskland?

Vad tror du händer om samma sak händer på en vägsträcka där merparten kör under 100 och du kommer i 250.

Visst det är inge skoj att köra rakt fram men köp en cross då och kör i skogen så får du avreagera dej lite. :tummenupp

http://www.utryckning.biz/?c=117&a=2025
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Robinfuru.

Vad är det du inte förstår att det är föbjudet att köra 200+ på 70 väg

Byt fora!!!


För att citera en polis jag en gång kände:

"Lagen är till för de som inte kan tänka själva"

Visst är många hojåkare helt fel ute gällande just det.. Det har dock INGENTING att göra med hur man kör på 70-väg, vilka pipor man åker med eller att "lagen finns av en anledning" för det är bullshit.. lagen är under ständlig förändring vilket i sig är ett bevis på att många av dem till dags dato är omederna/felaktiga..


Du är så jefla fel ute nu så det nästan är lite synd om dig..
 

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Stor Elak Twin
Byt fora!!!


För att citera en polis jag en gång kände:

"Lagen är till för de som inte kan tänka själva"

Visst är många hojåkare helt fel ute gällande just det.. Det har dock INGENTING att göra med hur man kör på 70-väg, vilka pipor man åker med eller att "lagen finns av en anledning" för det är bullshit.. lagen är under ständlig förändring vilket i sig är ett bevis på att många av dem till dags dato är omederna/felaktiga..


Du är så jefla fel ute nu så det nästan är lite synd om dig..


Säg till mej när det blir fri fart då på vägarna..
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top