Dödspiloter

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Stor Elak Twin
Men hur jävla dödsbenägna är ni.. varför inte dra ur på motorvägen som ligger 1 km bort, utanför stan går motorväg, går utmärkt att dra över 300 om ni har blöjor på varför i helvete riskera erat EGET liv på en liten sketen 70 väg med hus räcken träd diken avfarter och hela fy faaan,,, '

fattar inte vitsen med att riskera livet i onödan,,,

Men visst vill ni rejsa,, jag tar en gmc med 1000 hästar 4 hjulsdríven så får vi se vem som vinner vid rödljusen,,eller en Ac-kobra med 800 hästar och 1000 i vrid
Iofs kan jag plocka fram en sliten pickup med 454 med kompressor som ger typ 5 busa på bakhjulen så kan vi se vem som kan köra längst på bakhjulen ;)
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Visst är det jävligt konstigt att det är helt OK att åka dubbla skylthastigheten överallt, utom just på gatan utanför ditt eget hus, där dina barn bor och leker.

Jag fick skäll av en granne för att jag körde "fort" med bilen i kvarteret (visst jag kanske ligger 10km/h över begränsningen ibland), själv kör han som en idiot precis överallt, utom just här...
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
2965835 Tror vissa får en kick av det.
Går nog tyvär inte att stoppa innan dom stoppar sig själva i en trälåda. Nackdelen är väl att dom kanske tar med sig någon på resan
Jag tror extremt få mc-olyckor tar livet av någon annan än just föraren samt ev. passageraren. Det är väl 70% som är singelolyckor till att börja med... Nä det är upp till var och en att köra ihjäl sig om de vill det. Förbjuder man de att köra hoj så slänger de sig från en bro istället. Visst är det onödigt att provocera och köra fort bland bostäder men unga pojkar kommer alltid att busa, det är oundvikligt.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Din jävla gnällkärring, va fan gör du på ett forum för sporthojar... snackar om åkt med skjuts i 300 på va fan då.. honda cb 900 boldor?? mytoman, logga in på ett forum med sopor som har fransväskor på sina hojar istället,, Jag kommer vrida ur max överallt under morgondagen bara för att hoppas att reta nån kärring som dig.. tjacka en HD!!! SOPA!

Hahaha vilket moppefucko! :skrattaåt
 

Dominator-Rocks

Guest
Visst är det jävligt konstigt att det är helt OK att åka dubbla skylthastigheten överallt, utom just på gatan utanför ditt eget hus, där dina barn bor och leker.

Jag fick skäll av en granne för att jag körde "fort" med bilen i kvarteret (visst jag kanske ligger 10km/h över begränsningen ibland), själv kör han som en idiot precis överallt, utom just här...

Brukar du följa efter honom och kolla? Eller ligger du i buskarna och lasrar?

:D

Godnatt!
 

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Stor Elak Twin
Visst är det jävligt konstigt att det är helt OK att åka dubbla skylthastigheten överallt, utom just på gatan utanför ditt eget hus, där dina barn bor och leker.

Jag fick skäll av en granne för att jag körde "fort" med bilen i kvarteret (visst jag kanske ligger 10km/h över begränsningen ibland), själv kör han som en idiot precis överallt, utom just här...

Jag hade en nära döden upplevelse med båge och har kört sjukt fort med bil i min ungdom. man uppskattar livet efter vissa upplevelser. nu mer kör jag lagligt faktiskt, det finns autobahn och banor att leka på.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...


Men visst vill ni rejsa,, jag tar en gmc med 1000 hästar 4 hjulsdríven så får vi se vem som vinner vid rödljusen,,eller en Ac-kobra med 800 hästar och 1000 i vrid
Iofs kan jag plocka fram en sliten pickup med 454 med kompressor som ger typ 5 busa på bakhjulen så kan vi se vem som kan köra längst på bakhjulen ;)

Men du skulle ju ändå bli avhängd eftersom du inte vågar/vill gasa.
 

Hagbard

HO
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
f.d fordonsägare
Men hur jävla dödsbenägna är ni.. varför inte dra ur på motorvägen som ligger 1 km bort, utanför stan går motorväg, går utmärkt att dra över 300 om ni har blöjor på varför i helvete riskera erat EGET liv på en liten sketen 70 väg med hus räcken träd diken avfarter och hela fy faaan,,, '

;)

Hur kul är en motorväg? Köra mc utan att de svänger är ingen mening!
Ska självklart visa viss hänsyn när när man är ute och kör.
 

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Stor Elak Twin
Men du skulle ju ändå bli avhängd eftersom du inte vågar/vill gasa.

Beror ju lixom på vart man gasar... finns ju banor att leka på...
Hört talas om dragracing,,,,,

Hur kul är en motorväg? Köra mc utan att de svänger är ingen mening!
Ska självklart visa viss hänsyn när när man är ute och kör.

Bra ni visar hänsyn i skogen när ni kör offroad så lover jag att inte skjuta på er under älgjakten,,,, hänsyn kallas det..
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Brukar du följa efter honom och kolla? Eller ligger du i buskarna och lasrar?

:D

Godnatt!

Näe, men kombinatinen att han har en ovanlig bil, en körstil som syns och att Umeå inte är så jävla stort gör att man lägger märke till honom..

Jag har aldrig klagat på honom, annat än att han är en hycklare som vill att folk ska köra lugnt utanför hans hus men själv totalt skiter i att det bor folk efter alla vägar här i stan, och att dom som bor där säkerligen är rädda om sina ungar...

Vill han att folk ska köra försiktigt förbi honom så får väl han köra försiktigt förbi alla andra...
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Näe, men kombinatinen att han har en ovanlig bil, en körstil som syns och att Umeå inte är så jävla stort gör att man lägger märke till honom..

Jag har aldrig klagat på honom, annat än att han är en hycklare som vill att folk ska köra lugnt utanför hans hus men själv totalt skiter i att det bor folk efter alla vägar här i stan, och att dom som bor där säkerligen är rädda om sina ungar...

Vill han att folk ska köra försiktigt förbi honom så får väl han köra försiktigt förbi alla andra...

Har han flyttat och glömt att byta ort i avataren :va
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Jag tror extremt få mc-olyckor tar livet av någon annan än just föraren samt ev. passageraren. Det är väl 70% som är singelolyckor till att börja med... Nä det är upp till var och en att köra ihjäl sig om de vill det. Förbjuder man de att köra hoj så slänger de sig från en bro istället. Visst är det onödigt att provocera och köra fort bland bostäder men unga pojkar kommer alltid att busa, det är oundvikligt.

Du har rätt.
Men i tätbebyggt område, eller i bostadsområde (som trådskaparen talar om) är risken lite större att man råkar få tredje person framför sig.
 

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Personligen så brukar jag anpassa hastigheten efter sikten åt sidorna. Om det är en smalare väg med buskar och parkerade bilar etc. så kör jag sakta (nåja..), men om jag har god sikt åt sidorna så gasar jag :tummenupp

/C
 

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp

fattar inte vitsen med att riskera livet i onödan,,,

Men visst vill ni rejsa,, jag tar en gmc med 1000 hästar 4 hjulsdríven så får vi se vem som vinner vid rödljusen,,eller en Ac-kobra med 800 hästar och 1000 i vrid
Iofs kan jag plocka fram en sliten pickup med 454 med kompressor som ger typ 5 busa på bakhjulen så kan vi se vem som kan köra längst på bakhjulen ;)


Menar du den blåa rörrams kobran som går i örebro, iaf förra sommaren? I så fall har jag rejsat mot honom på fordrakan. Den gick bra=)
missa starten i första rejset men i andra kom jag iväg o drog ifrån vid lite högre fart. första komentaren från killen var: Det är en 1100 va?
Närå: En touringdrevad 750 svarade jag.

Gissar på att du antingen bor ute mot vintrosa eller på kåvivägen.

finns så mkt idioter på sporthoj, förstår inte att du orkar tjäfta emot. Det var bättre förr.

Själv håller jag nästan aldrig hastigheten på 70vägar så länge det god sikt men när det är hus och häckar bredvid så är det ju en helt annan sak. går oftast saktare än 70 då. Har alltid tanken med mig att det springer ut en unge bakom hörnet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har han flyttat och glömt att byta ort i avataren :va

Jag snackade om min granne, inte om han som har räknat upp alla häftiga bilar han har i örebro, även om jag misstänker att det föreligger på samma vis med honom...

Annat folk här på forumet har ju applåderat bombrepor på bulten samma dag som dom har klagat på hur det körs i kvarteret där dom själva bor...
Folk är jävligt egoistiska.
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top