Dödspiloter

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Ok, fördom-mode on.

Var på en mack idag och tvättade besten, och efter tvätten satte jag mig och smuttade på en coca cola och lät hojen torka i brisen.

Placeringen är bredvid E18 vid en rödljuskorsning där det är 50 år varje håll.

Under tiden jag satt där så kom det ganska många bågar och åkte. Hälsade och var glad. Olika typer och sorter från custom, offroad, touring och sporthojar mfl.

Dom flesta gasar till och kommer upp i 50-60 ganska snabbt, men släpper på gasen. Dock inte dom flesta sporthojar. Där fortsätter man dra ur på 2'an och sedan lägger i 3'an och håller jämn gas. Ni som lirar sporthoj vet säkert bättre än mig vad det kan handla om för hastigheter, men jag är ganska övertygad om att bara ett fåtal hade kunnat klara en hastig inbromsning.

Skall också säga att det var ett gäng sporthojar också som inte drog på, så det gäller förståss inte alla.

Det finns ställen som är bättre lämpad för den där typen av övningar. Både ur säkerhetsaspekt, men även ur fördomsaspekt. Folk både ser och hör ju dom där urgasningarna, och vad tror ni dom tänker? Kom ihåg att folk går sedan till urnorna och röstar, och dom kommer att rösta för att få mer deg i plånboken, och kanske kanske röstar dom bort oss om möjligheten ges?

Ja, många kurviga och goa mc-vägar är 70-sträckor. Varför är dom det?

Genom tätbebyggda områden är det oftast 50. Varför?

Och hur tänker man när man sätter upp en 30-skylt? Vad ligger bakom beslutet?

Men vi motorcyklister är fanimej inte ensam om att köra fort. Jag har den senaste veckan varit ute mycket och kört bil. Och då har jag konsekvent kört efter hastighetsbegränsning bara för att se vad som händer i trafiken. Och facit är inte speciellt roligt. Det är oerhört sällan jag inte blir omkörd, och det är fler vansinnesomkörningar än man väntat sig.

Motorcyklister är dom som oftast kör om säkert !

Höga hastigheter (för höga) är inte ett mc-problem, det är ett sammhällsproblem !
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Tyvärr så är väl 70 sträckor ganska trevliga att gasa på. Däremot är jag ganska lungn på 30 & 50 sträckot om det nu ger några pluspoäng.

Jag och många andra är som alkolister. Vi bara måste:huvet :huvet

Jag borde inte ha kvar körkortet:rolleyes:

Håller med till 100% det är ju så JÄVLA roligt att dra på ibland
Precis som du sa:
Det är svårt att sluta när man har börjat (sa alkolisten):yoparty
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Flytta eller håll fan kä...... skaffa dej ett liv utanför sporthoj typ antikrundan eller nått......:mad: :mad:
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Det mest patetiska är att samma personer som är kaxiga o stöddiga i denna tråden , kommer imorgon att skriva i nästa tråd som handlar om en mc-krasch med dödlig utgång.... R.I.P. , Ta det lugnt därute , kör försiktigt , kör med insidan.... o några andra slitna uttryck som egentligen bara är ord. Jag är inte heller världens bästa barn..kör onödigt fort på småvägar. Finns favoritsträckor där jag bor oxå , men man vet när småbyarna o husen kommer o där släpper man...så enkelt är det ! Man får nog ett annat tänkande när man fått barn....som någon skrev tidigare , att det är inte så himla lätt att till 100 % veta exakt var de är. Nästa gång kanske de är i närheten av vägen.... Skulle det då komma ngn på mc i snuskigt hög hastighet o braka av i kurvan utanför mitt hus... o kanske träffa ngn av arvtagarna...tja...ni föräldrar vet säkert hur tankarna går..........
 

Zlayer72

Ny medlem
Gick med
26 May 2007
Ort
STHLM
Hoj
KTM 660SMC-05
Nu är jag faktiskt lite sur,.. Det skrivs en massa om folk som kör ihjäl sej men sanningen är den att ni får fanimej snart skylla er själva.
Jag bor precis brevid en 70 sträcka i utkanten av Örebro och har idag räknat till 35 st som dragit ur hojen på minst 4 växel med en hastighet av cirka 170-220 km/h

För i HELVETE era babianarslen ge fullständigt faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan i att leka på småvägar jag har ingen jävla lust att sopa upp en söndersmetad människa när den kommer wobblande in i min trädgård.. ska ni leka gör det på bana eller motorväg men för satan det finns en anledning till 70 skyltarna...

Antingen håll hastighetsgränserna eller ta konsekvenserna av en begravning.
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:


Din jävla gnällkärring, va fan gör du på ett forum för sporthojar... snackar om åkt med skjuts i 300 på va fan då.. honda cb 900 boldor?? mytoman, logga in på ett forum med sopor som har fransväskor på sina hojar istället,, Jag kommer vrida ur max överallt under morgondagen bara för att hoppas att reta nån kärring som dig.. tjacka en HD!!! SOPA!
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Det mest patetiska är att samma personer som är kaxiga o stöddiga i denna tråden , kommer imorgon att skriva i nästa tråd som handlar om en mc-krasch med dödlig utgång.... R.I.P. , Ta det lugnt därute , kör försiktigt , kör med insidan.... o några andra slitna uttryck som egentligen bara är ord. Jag är inte heller världens bästa barn..kör onödigt fort på småvägar. Finns favoritsträckor där jag bor oxå , men man vet när småbyarna o husen kommer o där släpper man...så enkelt är det ! Man får nog ett annat tänkande när man fått barn....som någon skrev tidigare , att det är inte så himla lätt att till 100 % veta exakt var de är. Nästa gång kanske de är i närheten av vägen.... Skulle det då komma ngn på mc i snuskigt hög hastighet o braka av i kurvan utanför mitt hus... o kanske träffa ngn av arvtagarna...tja...ni föräldrar vet säkert hur tankarna går..........

:tummenupp
 

Dominator-Rocks

Guest
Din jävla gnällkärring, va fan gör du på ett forum för sporthojar... snackar om åkt med skjuts i 300 på va fan då.. honda cb 900 boldor?? mytoman, logga in på ett forum med sopor som har fransväskor på sina hojar istället,, Jag kommer vrida ur max överallt under morgondagen bara för att hoppas att reta nån kärring som dig.. tjacka en HD!!! SOPA!

:rolleyes: :dummer

Ditt första inlägg!

:klappar
 

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Stor Elak Twin
Genom samhällen och förbi bebyggelse håller man hastighetsbegränsningen oavsett om det står 50 eller 70 på skyltarna, basta.

Men jag blev lite nyfiken på vad du körde för hoj som gjorde 300 km/h 1992.

Champagne färgad Kawa 147 hästar på bakhjulet, har rejsat mot porsche och ferrari... men alltid på ställen där ingen annan kunnat farit illa... har pysslat med bilar framförallt i över 20 år så jag har testat det mesta. bågar är skoj men inget slår en V8 med 1000 hästar och 1500 i vrid....

Det finns två anledningar till att du är arg.

Antingen 1. Du får inte köra själv, alltså blir du pissförbannad på alla som kör förbi och varvar lite

eller 2. Dina ungar/hundar/katter/svampar eller va fan du har i trädgården har du dålig koll på så de kanske springer ut på vägen framför en såndär dåre.

Vilket det än är så försök inte skylla en sån här tråd på att du inte vill 'sopa upp' nån för folk som kör ihjäl sig har ALLTID fått skylla sig själva att de gav sig ut i trafiken. Om du nu 'bryr' dig, testa att engagera dig i nåt trafikprojekt eller nåt i så fall, såna här trådar gör bara att fler gasar förbi dig. Hade jag vetat var du bodde hade jag blåst förbi på bakan varje dag i två veckor framöver. :tummenupp



Jaa, förr slapp vi såna här 'moral'trådar. :tummenupp

Du har ingen aning om vem jag är eller vilka projekt jag deltar i.
Och jag körde på bakhjulet innan du ens fick åka på 3hjuling,,,
 
Last edited:

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Tråkigt att det är så många som har så otroligt låg syn på detta med hastighet vid bebyggelse och det har förstås med ålder och grad av manlig mognad att göra. Vi som har vuxit ur blöjorna:rolleyes: :tungan , gjort våra misstag, fått lite trafikvana, kanske har fått barn och vet hur lätt och snabbt en olycka kan ske, kör förstås på ett helt annat sätt när det finns hus intill vägen.
Ni som fortfarande lever kvar i tron att ni är superhjältar, med röda skinnkalsonger och extra allt, kommer alltid att tycka att vi som moraliserar lite till och från är supertöntiga och det tänker jag inte försöka ändra på, jag har varit likadan en gång i tiden. :huvet
Det är dock synd att ni inte kan förstå att, folk utmed hårt trafikerade hojvägar, far illa och att ni visar hänsyn och väljer att gasa på på vägsträckor där det sannolikt bara är ni själva som råkar illa ut vid en krasch. Om det finns tex. hus/hästgårdar vid vägkanten så tar man det lungt för att inte riskera att skada någon annan som inte har valt att ta den risk som man själv har valt att ta genom att köra som ett svin.
Det finns inget jobbigare än att ha med sig förare med dåligt omdöme när man är ute på gruppkörning men tyvärr så vimlar det av dom överallt. Synd, för det blir bara hårdare tag från stat, polis och försäkringsbolag, allt efter graden av dessa förare i trafiken.
Sen till en annan rolig grej, varför väljer dessa superhjältar "raka" 70/90-vägar och gnäller som:cdevil när man tar en liten kurvig väg där det inte går så fort men där man kan nöta bort fegränderna som trots supehjältarnas bortförklaringar ofta är runt 2cm på bakdäcket:D Ok, det där sista var väl både sant och inte sant, det finns många superhjältar som nästan nöter bort däcksmärkningen med, är du en av dom så behöver du inte ta åt dig:tummenupp
Vi kommer alldrig att bli överens med varandra om detta faktum men ni kommer att ändra uppfattning när/om ni mognar till:tummenupp

Snälla alla superhjältar, kör lite försiktigare när det finns folk utmed vägen så blir framtiden betydligt ljusare för oss alla :pannkyss
 

Zlayer72

Ny medlem
Gick med
26 May 2007
Ort
STHLM
Hoj
KTM 660SMC-05
Dominator Rocks,
Kan garantera dig att jag ger dig en lektion i att slanga!! 100%!!

Man blir fett less på svensson som gnäller på att man kör hårt men här borde man väl slippa massa jävla moralkakor från folk här,
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Tråkigt att det är så många som har så otroligt låg syn på detta med hastighet vid bebyggelse och det har förstås med ålder och grad av manlig mognad att göra. Vi som har vuxit ur blöjorna:rolleyes: :tungan , gjort våra misstag, fått lite trafikvana, kanske har fått barn och vet hur lätt och snabbt en olycka kan ske, kör förstås på ett helt annat sätt när det finns hus intill vägen.
Ni som fortfarande lever kvar i tron att ni är superhjältar, med röda skinnkalsonger och extra allt, kommer alltid att tycka att vi som moraliserar lite till och från är supertöntiga och det tänker jag inte försöka ändra på, jag har varit likadan en gång i tiden. :huvet
Det är dock synd att ni inte kan förstå att, folk utmed hårt trafikerade hojvägar, far illa och att ni visar hänsyn och väljer att gasa på på vägsträckor där det sannolikt bara är ni själva som råkar illa ut vid en krasch. Om det finns tex. hus/hästgårdar vid vägkanten så tar man det lungt för att inte riskera att skada någon annan som inte har valt att ta den risk som man själv har valt att ta genom att köra som ett svin.
Det finns inget jobbigare än att ha med sig förare med dåligt omdöme när man är ute på gruppkörning men tyvärr så vimlar det av dom överallt. Synd, för det blir bara hårdare tag från stat, polis och försäkringsbolag, allt efter graden av dessa förare i trafiken.
Sen till en annan rolig grej, varför väljer dessa superhjältar "raka" 70/90-vägar och gnäller som:cdevil när man tar en liten kurvig väg där det inte går så fort men där man kan nöta bort fegränderna som trots supehjältarnas bortförklaringar ofta är runt 2cm på bakdäcket:D Ok, det där sista var väl både sant och inte sant, det finns många superhjältar som nästan nöter bort däcksmärkningen med, är du en av dom så behöver du inte ta åt dig:tummenupp
Vi kommer alldrig att bli överens med varandra om detta faktum men ni kommer att ändra uppfattning när/om ni mognar till:tummenupp

Snälla alla superhjältar, kör lite försiktigare när det finns folk utmed vägen så blir framtiden betydligt ljusare för oss alla :pannkyss

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Dominator-Rocks

Guest
Tråkigt att det är så många som har så otroligt låg syn på detta med hastighet vid bebyggelse och det har förstås med ålder och grad av manlig mognad att göra. Vi som har vuxit ur blöjorna:rolleyes: :tungan , gjort våra misstag, fått lite trafikvana, kanske har fått barn och vet hur lätt och snabbt en olycka kan ske, kör förstås på ett helt annat sätt när det finns hus intill vägen.
Ni som fortfarande lever kvar i tron att ni är superhjältar, med röda skinnkalsonger och extra allt, kommer alltid att tycka att vi som moraliserar lite till och från är supertöntiga och det tänker jag inte försöka ändra på, jag har varit likadan en gång i tiden. :huvet
Det är dock synd att ni inte kan förstå att, folk utmed hårt trafikerade hojvägar, far illa och att ni visar hänsyn och väljer att gasa på på vägsträckor där det sannolikt bara är ni själva som råkar illa ut vid en krasch. Om det finns tex. hus/hästgårdar vid vägkanten så tar man det lungt för att inte riskera att skada någon annan som inte har valt att ta den risk som man själv har valt att ta genom att köra som ett svin.
Det finns inget jobbigare än att ha med sig förare med dåligt omdöme när man är ute på gruppkörning men tyvärr så vimlar det av dom överallt. Synd, för det blir bara hårdare tag från stat, polis och försäkringsbolag, allt efter graden av dessa förare i trafiken.
Sen till en annan rolig grej, varför väljer dessa superhjältar "raka" 70/90-vägar och gnäller som:cdevil när man tar en liten kurvig väg där det inte går så fort men där man kan nöta bort fegränderna som trots supehjältarnas bortförklaringar ofta är runt 2cm på bakdäcket:D Ok, det där sista var väl både sant och inte sant, det finns många superhjältar som nästan nöter bort däcksmärkningen med, är du en av dom så behöver du inte ta åt dig:tummenupp
Vi kommer alldrig att bli överens med varandra om detta faktum men ni kommer att ändra uppfattning när/om ni mognar till:tummenupp

Snälla alla superhjältar, kör lite försiktigare när det finns folk utmed vägen så blir framtiden betydligt ljusare för oss alla :pannkyss

:rolleyes: Bra skrivet! En annan är inte så duktig på att skriva ner sina tankar/åsikter men du fick
med det mesta där, Tack!!
 

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Stor Elak Twin
Din jävla gnällkärring, va fan gör du på ett forum för sporthojar... snackar om åkt med skjuts i 300 på va fan då.. honda cb 900 boldor?? mytoman, logga in på ett forum med sopor som har fransväskor på sina hojar istället,, Jag kommer vrida ur max överallt under morgondagen bara för att hoppas att reta nån kärring som dig.. tjacka en HD!!! SOPA!


Nöjd nu???? 900 boldor gör inte 300 om du inte visste det.. vrid ur max om du känner för det,, det är din begravning.. och nej,,, jag kommer inte skicka blommor eller ens känna medlidande,.
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Jag undrar när regeringen ska ta sitt förnuft till fånga
Och fatta att 3 hundratusen lösspringande älgar i skogarna är för mycket
Med den nollvision man vill uppnå

Mer varg, björn och andra rovdjur i skogen:tummenupp
De minskar antalet älgar och rådjur.
Sen så behöver inte jägarna längre gå ut i skogen med sina hundar de inte klarar av att hålla kopplade som svensson måste:7peta

Sen så kan ju till och med orientering bli en spännande sport....

Annars så kan jag tipsa er som vill köra fort att titta in på sidan:
www.banåkning.nu
På onsdag kör vi på Gelleråsen.
Inte så långt från Örebro

Dal-Mausen
 

Zlayer72

Ny medlem
Gick med
26 May 2007
Ort
STHLM
Hoj
KTM 660SMC-05
Nöjd nu???? 900 boldor gör inte 300 om du inte visste det.. vrid ur max om du känner för det,, det är din begravning.. och nej,,, jag kommer inte skicka blommor eller ens känna medlidande,.

O du tror att en gammal kawa me 147 hästar på hjulet gör 300 med skjuts???
 

Dominator-Rocks

Guest
Dominator Rocks,
Kan garantera dig att jag ger dig en lektion i att slanga!! 100%!!

Man blir fett less på svensson som gnäller på att man kör hårt men här borde man väl slippa massa jävla moralkakor från folk här,

:rolleyes: :näsblod Jag saknar ord.

Gå Å lägg dig!
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top