Död MC-marknad

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Är min för överarbetad tro? Eller är bmw f800r hojen ingen vill köpa

http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_F800r__pakostad_55060651.htm?ca=11&w=1
Jag letar gathoj i den prisklassen, men en F800R lockar verkligen inte för fem öre. Det är väl en förnuftig hoj på alla sätt och vis, men jag är inte en sån person som köper och kör motorcykel för att det är förnuftigt. Det lutar istället åt en Street Triple R för min del.

Rent generellt så verkar dock många hojar stanna på blocket under lång tid nu. Jävla höst att närma sig så fort...
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Jag letar gathoj i den prisklassen, men en F800R lockar verkligen inte för fem öre. Det är väl en förnuftig hoj på alla sätt och vis, men jag är inte en sån person som köper och kör motorcykel för att det är förnuftigt. Det lutar istället åt en Street Triple R för min del.

Rent generellt så verkar dock många hojar stanna på blocket under lång tid nu. Jävla höst att närma sig så fort...

Jaa det suger
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
På blocket ja, irl 7

7st som kollat... låter helskumt..:confused::confused:

i min värld vet man, som köpare vad det är för hoj man ska titta på, och "titten" är för att se över att hojen motsvarar det pris du själv bestämt dig villig att ge (eller det Ni redan kommit överens om)

Hur går själva visningen till?
Pratar du med dem på telefon & säkerställer det verkligen finns ett intresse?
Kommer dom ensamma med bil, utan släp?
Kollar dom papper & servicebok?
Hur avslutas det... vill dom pruta för mycket, eller inte ens intresserad av att snacka pris?
Hur ser hojen ut när dom kommer, har du putsat upp den osv..
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Oja, helt nytvättad och vaxad varje visning. En prutade 15k sa bara åt honom att det inte fanns, dom andra skulle "höra av sig"
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
En sak att beakta som säljare är - vad kostar det att behålla hojen?

Säg att hojen kostar runt tusenlappen i försäkring, så går det ju att se en prutning på 3 papp som att man snabbar på försäljningen 3 månader.

Därför ska man fundera över vad det är värt (i pengar) att få hojen såld lite snabbare mot en prutmån.

Haft både polare och grannar som gnetat med annonsering av bilar i månader för att de inte vill släppa åken för 7000 spänn under deras annonspris. Samtidigt har de kostnader för åket på 3 papp i månaden....
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Haft både polare och grannar som gnetat med annonsering av bilar i månader för att de inte vill släppa åken för 7000 spänn under deras annonspris. Samtidigt har de kostnader för åket på 3 papp i månaden....

Blir nyfiken på vad det är för typ av bilar dina polare och grannar tänkt sälja som har kostnader på 3000:- / månad? :va
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Räntor är låga, lätt att låna till en ny knarr.

Problemet med nästans nya hojar är ju just det, måste man ändå låna kan man nästans köpa nytt, så de behöver tappa mycket, _mycket_ första 3-4 åren. En beggad hoj behöver nästan gå att lösa på ett par-tre månadslöner.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Blir nyfiken på vad det är för typ av bilar dina polare och grannar tänkt sälja som har kostnader på 3000:- / månad? :va

Var nån Audi vill jag minnas. De exakta siffrorna var inte poängen, utan att utebliven försäljning medför fortsatta kostnader.

Sen kan man ju såklart "sälja" hojen till sambon och på det viset stoppa kostnaderna, men då har man å andra sidan en klump pengar nerlåsta i hojen över vintern.
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Oja, helt nytvättad och vaxad varje visning. En prutade 15k sa bara åt honom att det inte fanns, dom andra skulle "höra av sig"

Oj, 7 st!
Är det något fel på den? Som spekulanterna upptäcker först när dom kommer och tittar?
Lyckas du få dit 7 pers känns det inte som att priset är det som avskräcker.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sålde nyss en C1:a. Fick precis så mycket som jag ville.......... antalet spekulanter på såna torde vara bregränsat. Första som kom och kollade klippte till utan prut.
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Oj, 7 st!
Är det något fel på den? Som spekulanterna upptäcker först när dom kommer och tittar?
Lyckas du få dit 7 pers känns det inte som att priset är det som avskräcker.

Inget fel alls, ser ny ut.. Även nyservad, förstår inte. Har aldrig varit så här svårt att sälja en hoj
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Får man fråga vad du gav för den när du köpte den och hur långt du har kört med den?

Köpte den hos en mc kompaniet nere i skövde, då hade det gått ca 300mil bara. Eller köpte och köpte, bytte in en hoj och gav 5k imellan. Tror den kostade ca 66 då, detta var för ca 2år sen, så har kört ca 1500mil..
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Köpte den hos en mc kompaniet nere i skövde, då hade det gått ca 300mil bara. Eller köpte och köpte, bytte in en hoj och gav 5k imellan. Tror den kostade ca 66 då, detta var för ca 2år sen, så har kört ca 1500mil..

Du tror inte det är där felet ligger då?
Du lägger initialt ut den 2 år och 1500 mil senare för 1000 kr billigare än vad du köpte den för av en handlare?

Ser att du utrustat den men det värderas inte högt (för mig själv iaf). Det förväntas att det ska finnas slipon och ledblinkers på en 4 år gammal hoj. Ser nästan hellre att den är helt original och jag kan göra vad jag själv vill.
Plocka av dom och sälj den som originalhoj, så kan du sälja prylarna separat via ebay om du vill mjölka kon?
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Du tror inte det är där felet ligger då?
Du lägger initialt ut den 2 år och 1500 mil senare för 1000 kr billigare än vad du köpte den för av en handlare?

Ser att du utrustat den men det värderas inte högt (för mig själv iaf). Det förväntas att det ska finnas slipon och ledblinkers på en 4 år gammal hoj. Ser nästan hellre att den är helt original och jag kan göra vad jag själv vill.
Plocka av dom och sälj den som originalhoj, så kan du sälja prylarna separat via ebay om du vill mjölka kon?

Orginal hojarna verkar inte sälja värst bra ialafall så.. Får testa till våren
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Det är nog egentligen inte för dyrt, men det kräver rätt köpare. Vill du bli av med den någorlunda snart får du nog gå ner tills det svider ännu mer.
De flesta tror att en plastraket är slut efter 3000 mil, efter det dubbla är den att betrakta som ett reparationsobjekt. Det går ju dessutom att hitta mer prisvärda hojar, jag fick tag i min zx6:a för 32, +byte av gasvajer och styrlager för sammanlagt 1500 för att den skulle vara helt okej. Och den var från -05 och fullservad. Som ytterligare referens så sålde jag precis min FZ8 från 2011 med 2000 mil på mätarn och 3 års garanti kvar för 40000...

Lånar tråden lite. Har en CBR 954 ute till försäljning många hör av sig men bara 1 har kommit och kollat. Har jag fel pris etc. ?

Eller är bara sporthojs marknaden död tills i vår?

http://www.blocket.se/stockholm/CBR_954_Fireblade_55556911.htm?ca=11&w=1
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top