Dålig erfarenhet av RG Brakes

Status
Ej öppen för fler svar.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Ojj, smålabil snubbe den där Hans på RG Brakes....
Att fela är mänskligt, det är hur man reder ut sina misstag som är det viktiga och här måste man nog säga att han misslyckas kapitalt och verkar ta ut all frustration på kunden..

Jag är inte särskillt imponerad.
Då jag ytligt känner TS och inte har anledning att tro han kryddat berättelsen kommer jag definitivt aldrig ha med denna människa på RG Brakes att göra :smasha
 

moddlaren

Guest
Detta är en anledning till att anlita EX isr för nya fina skivor alt köpa nytt på ebay.. varför ens försöka laga gammal skit.
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Tack för tipset! Vi borde nästan ha ett stickyinlägg på Sporthoj under rubriken " Oseriösa företag "
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
lånar tråden lite och hoppas att det finns någon som kan förklara vad axiellt monterad broms ok innebär??.
om jag förstått rätt så finns det axiellt och radiellt monterade bromsar.... skillnad???
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
lånar tråden lite och hoppas att det finns någon som kan förklara vad axiellt monterad broms ok innebär??.
om jag förstått rätt så finns det axiellt och radiellt monterade bromsar.... skillnad???

Axiellt = bromsokbultarna går parallellt med hjulaxeln.
Radiellt = bromsoksbultarna går parallellt med "däckets rotationsriktning".
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Även jag skickade in bromskivor till rg brakes , det blev inte bra....
Fick iofs pengarna tillbaka efter en 2a renovering gjorts utan lyckat resultat.
Renovera inte skivor , köp nya.
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Vill bara ge TS ett STORT tack för denna tråd.

Misstänker att mina bromskivor är skeva och började googla efter alternativa lösningar till att köpa nya. Hittade då RG Brakes hemsida och tyckte det lät hur bra som helst.

Gjorde en snabbsköning här på SH om RG brakes i syftet av att kolla om någon hade nått att säga om dom.

Helvete vad tur att du har lagt upp dina erfarenheter, kommer ABSOLUT INTE skicka mina skivor till honom efter att jag läst detta.

Har jobbat 6-7 i butik och har lärt mig ett och annat om hur man ska behandla kunder. Hade någon pratat med en kund på liknande sätt i butiken så hade den personen fått sparken. Hur i helvete tänker människan?

... Snacka Du skit på nätet så kommer Du bara att bli utskrattad. ...
Killen kunde inte ha mer fel. Här har han i alla fall tappat en framtida kund...
 

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSXR 750 1996
Kapar tråden lite, Boris du verkar ju kunna allt, hur rengör man nitar på enklaste sättet? Mina sitter stenhård på min ninja och jag har lite konstiga vibrationer i styret vid broms på vissa hastigheter, tänkte testa det enkla först. Tips mottages på bästa sätt att själv rekonda sina nitar...

https://www.youtube.com/watch?v=nqcHw_t3QlU


Angående renovering av skivor och de som "verifierar" att de fått sina "skeva" skivor fixade av RG undrar jag om deras skivor verkligen var konstaterat skeva innan åtgärd.
Någon som kan verifiera att det går att fixa skeva skivor utan att lossa nitarna? Hur spänner man upp dem för bearbetning då?
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Jag vill se hela mailkonversationen, och inte bara det du har klippt ut.

Annars kan man omöjligt bilda sig en uppfattning och det är bara vinklat till din fördel.
 

Tritanium

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2014
Ort
Skövde
Hoj
VTR SP-1, VFR800FI
Mina skivor var reljält skeva efter en skivlåsincident. De vibrerade rejält vid inbromsning. Efter att RG-brakes renoverat skivorna bromsade det jämt och fint men beläggen låg på. Efter att ha schimsat mellan ok och infästning så fungerar det bra. Så det går att fixa skeva skivor men med ofsett som resultat.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Jag vill se hela mailkonversationen, och inte bara det du har klippt ut.

Annars kan man omöjligt bilda sig en uppfattning och det är bara vinklat till din fördel.

Inga problem! Jag kan ladda upp hela konversationen som pdf-fil men jag vet inte hur man döljer "känsliga" uppgifter, såsom adresser, kontonummer, etc, i pdf. Någon som vet hur man gör det? Om du accepterar skärmdumpar så är det inga problem för då kan jag kladda över de uppgifterna i paint.
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Inga problem! Jag kan ladda upp hela konversationen som pdf-fil men jag vet inte hur man döljer "känsliga" uppgifter, såsom adresser, kontonummer, etc, i pdf. Någon som vet hur man gör det? Om du accepterar skärmdumpar så är det inga problem för då kan jag kladda över de uppgifterna i paint.

Dumpar funkar bra för min del, vill inte verka "svår" men det är bättre när man ser hela konversationen så att säga.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Dumpar funkar bra för min del, vill inte verka "svår" men det är bättre när man ser hela konversationen så att säga.

Det är lugnt. Dock får du ge dig till tåls till i morgon. Blir lagom bakfylleprojekt det där ;)
 

Mickesnabb

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Öland
Hoj
YZF750, R1-01, R1-05 VFR750-87, GPZ1100-82
Såg att dom har facebooksida.....vi får väl kommentera där?
Länge sen jag retat mig så på någons attityd.
:dummer
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
För övrigt gjordes anmälan till ARN i tisdags. Får se vad de kommer fram till.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Inga problem! Jag kan ladda upp hela konversationen som pdf-fil men jag vet inte hur man döljer "känsliga" uppgifter, såsom adresser, kontonummer, etc, i pdf. Någon som vet hur man gör det?......
Om du skaffar Adobe Writer, X eller senare så kan du göra nästan vad som helst med en PDF, förutsatt att den inte är lösenordsskyddad :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top