Däckets tyngsta punkt ?

Status
Ej öppen för fler svar.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
slowmotion skrev:
det är mycket möjligt, men det spar bakdäck :arsele

Jag misstänker att du skulle spara framdäck om du vände på dem oxå. Testa det utan förutfattade meningar. Sätter du på det nya däcket mot rotationspilen kommer du inte att vurpa, jag lovar. :hihi
 

slowmotion

????
Gick med
7 Mar 2003
Ort
bromma
Hoj
Ténéré 700
Victor skrev:
Jag misstänker att du skulle spara framdäck om du vände på dem oxå. Testa det utan förutfattade meningar. Sätter du på det nya däcket mot rotationspilen kommer du inte att vurpa, jag lovar. :hihi

jag har testat, 2 gånger för att va riktig säker,
en gång ofrivilligt, kunde inte begripa vad det var för fel
till jag upptäkte att däcket satt åt fel håll.
men man måste komma upp i lite fart för att det ska kännas :rolleyes:
/m
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Men menar du allvar med att du känner skillnad på vilket håll du har ditt framdäck? Och du kör med vanliga slicks? Nu tror jag fan att du driver med mig.
 

slowmotion

????
Gick med
7 Mar 2003
Ort
bromma
Hoj
Ténéré 700
Victor skrev:
Men menar du allvar med att du känner skillnad på vilket håll du har ditt framdäck? Och du kör med vanliga slicks? Nu tror jag fan att du driver med mig.

helt vanliga metzeler, & nej jag drar dej inte i benen,
det är så :tummenupp
/m
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
slowmotion skrev:
helt vanliga metzeler, & nej jag drar dej inte i benen,
det är så :tummenupp
/m
Låter mysko, jag har vet många som vänder både fram & bak, vi snackar om eliten i B-race = snabba killar.
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
slowmotion skrev:
jag har testat, 2 gånger för att va riktig säker,
en gång ofrivilligt, kunde inte begripa vad det var för fel
till jag upptäkte att däcket satt åt fel håll.
men man måste komma upp i lite fart för att det ska kännas :rolleyes:
/m
Utveckla gärna hur det kändes fel. Det var inte obalans det berodde på då?
Kan inte tänka mig nåt däck som inte skulle funka att köra baklänges och absolut inte ett Metzelerslicks. Vill dessutom instämma i Teddys tidigare inlägg att mönstrets utformning inte heller spelar roll för bortforsling av vatten. Det är bara kolla anliggningsytan ett däck har mot asfalten så ger det sig snabbt att det inte funkar som på bil.
Var alla överens om att röda pricken skulle va vid ventilen ;)
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
E22 skrev:
Har sagt till dig förr & säger det igen,spela inte Allan på min bekostnad, du hade inte gjort det irl så varför göra det här på nätet..tror dom flesta här på SH hade märkt skillnad på ena eller andra sättet ja...


:rofl :rofl :rofl

E22, du är ju en konstnär och ett geni med orden för de bildar ju de mest galet roliga meningar av sällan skådat slag.


Swedie, hur vore det om man kunde prenumerera på medlemmar likt man kan på trådar?
Så man får mail varje gång någon, tex E22 har postat ett inlägg.
Jag tycker det vore ypperligt för somliga livar ju faktiskt upp stämningen på ett eller annat sätt mest hela tiden här inne i forumet :D

Det är ju bara krångligt att "Sök medlem -> Fylla i namn -> klicka fram profilen -> Hitta alla inlägg från XXX". Ååh så mkt klicka och skriva, man vill ju snabbt och enkelt komma åt det gottaste. Sen är det ju omöjligt att komma ihåg alla på rak arm dessutom :mattias
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Caffe skrev:
:rofl :rofl :rofl

E22, du är ju en konstnär och ett geni med orden för de bildar ju de mest galet roliga meningar av sällan skådat slag.


Swedie, hur vore det om man kunde prenumerera på medlemmar likt man kan på trådar?
Så man får mail varje gång någon, tex E22 har postat ett inlägg.
Jag tycker det vore ypperligt för somliga livar ju faktiskt upp stämningen på ett eller annat sätt mest hela tiden här inne i forumet :D

Det är ju bara krångligt att "Sök medlem -> Fylla i namn -> klicka fram profilen -> Hitta alla inlägg från XXX". Ååh så mkt klicka och skriva, man vill ju snabbt och enkelt komma åt det gottaste. Sen är det ju omöjligt att komma ihåg alla på rak arm dessutom :mattias
E22 kan vara dyslektiker & då får man inte skoja om det :mattias
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Märker ni av balansering bak på nåt sätt?

Jag har iofs inte haft hojar med värre skadade fälgar men jag märker fasen inte stor skillnad på nogrannt balanserade däck bak och obalanserade.
Fram märker jag dock skillnaden.

Men man kanske måste ligga i en 250?

Pungt slutt.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jag har aldrig märkt något bak då jag inte balanserat bakhjulet. Fram har jag dock märkt det TYDLIGT på Anderstorp....
 
Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Poacher skrev:
Märker ni av balansering bak på nåt sätt?

Jag har iofs inte haft hojar med värre skadade fälgar men jag märker fasen inte stor skillnad på nogrannt balanserade däck bak och obalanserade.
Fram märker jag dock skillnaden.

Men man kanske måste ligga i en 250?

Pungt slutt.


Jag testade att köra bana med 95g obalans bak. Det funkade inte nått vidare.
När man kom upp i nästan 200 så kändes det som att svingen "hoppade". Klart obra. Så gör inte det. Pungt.
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
DET VAR JU HELVETE! vad "folk" kan ha roligt ått en felstavning,inte FAN har jag roligt åt er när ni frågar om mekråd! att jag är dyslektiker kan jag inte hjälpa, men vad FAN är ers ursäkt för att ni inte fatter er på era hojar, mek, & trackar ner på sånna som mig som kan mek MEN desto mindre "kontorsarbete", ni ska väll vara JÄVLIGT tacksamma för folk som jag orkar sitta här & förklara hur det ska vara, ELLER??
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top