Däckbyte när Däckshopen är stängd!?

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Däckshopen i Haninge har fortfarande semesterstängt, hade för avsikt att åka in där nästa vecka. I går kom cordsen i bakdäcket fram, så nu kan jag inte förhala däckbytet längre.

Saknar främre depåstöd (måste ha ett som lyfter i krona och har rätt tapp-storlek), så lämna in lösa fälgar är inget alternativ.

Förslag på andra öppna vettiga firmor i Stockholm/Uppsala som kan ordna av/påmontering av fälgar, påläggning av däck samt kan tänkas ha Dunlop Roadsmart på hylla? :Bugar Lämnar ogärna in ögonstenen till slumpvis firma utan referenser.

Race repairs?
Bil & Mc Däck Uppsala AB?
Wheeler Dealer (fixar han bara lös fälg?)
MC märkesverkstad?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Semesterstängt.. Aj då,, jag behöver få på ett nytt framdäck innan Onsdag, så jag behöver också tips på detsamma..
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Semesterstängt.. Aj då,, jag behöver få på ett nytt framdäck innan Onsdag, så jag behöver också tips på detsamma..

...varför inte göra det själv? Klart värt att slippa palta med handlarna och krångla under arbetstid.

Simpelt, och kräver inte mycket specialverktyg heller.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Jag fick hjälp på Vianor vid OK/Globen när jag bytte senast. Lite samma läge, Däckshopen semester, wheeler dealer svarade inte. Vianor hjälpte mig direkt, hade inte bokat tid eller nåt utan körde bara dit och kollade läget. Iofs hade jag hjulen löst, men jag fick ett bra intryck av däckgubben som hjälpte mig. Dom borde kunna hjälpa till även om du kommer in med hela moppen.

Lösa hjul kostade 200:-/st för mig. Hade iofs köpt däcken från hojdäck.se som har en "deal" med vianor, men jag fick intrycket att det priset gick att få ändå.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Hoppas de är bättre på att skruva än på att marknadsföra sig online :tummenupp Ringer och kollar omgående.

Hm, nära 4000 skulle de ha för kalaset. Övriga jag kollat runt med hade ej däcket på hyllan.

Dunlop Roadsmart
120/70ZR17 (58W)
180/55ZR17 (73W)

1723 kr fram + montering
2159 kr bak + montering

Någon som handlat Roadsmart (eller Pilot Road 2CT för den delen) från Däckshopen i Haninge senaste tiden och har koll på ungefärlig prisnivå för modellerna, respektive vad de tar för montering? De öppnar igen på torsdag, så kanske värt att offra någon dags körning.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Hm, nära 4000 skulle de ha för kalaset. Övriga jag kollat runt med hade ej däcket på hyllan.

Dunlop Roadsmart
120/70ZR17 (58W)
180/55ZR17 (73W)

1723 kr fram + montering
2159 kr bak + montering

Någon som handlat Roadsmart (eller Pilot Road 2CT för den delen) från Däckshopen i Haninge senaste tiden och har koll på ungefärlig prisnivå för modellerna, respektive vad de tar för montering? De öppnar igen på torsdag, så kanske värt att offra någon dags körning.

Jag köpte förra säsongen samma däck o samma dimension förutom bak där jag har 190/50 för 3700 på däckshopen. Då kom jag med hojjen.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Jag köpte förra säsongen samma däck o samma dimension förutom bak där jag har 190/50 för 3700 på däckshopen. Då kom jag med hojjen.

Tack! Till nästa byte får jag nog ta och ordna skitgöran själv, det är ändå ~1400 kr skillnad mot att köpa däcken löst. Likförbannat kommer jag väl stå där hos Patrik nästa gång :krama
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Jag fick hjälp på Vianor vid OK/Globen när jag bytte senast. <snip>...

Lösa hjul kostade 200:-/st för mig.

Jag var hos Vianor Hägersten idag, 325:- tog de per däck om man kom med fälgen i handen. Men priserna kanske skiljer sig åt mellan olika Vianor? Bättre än de 400 som verkar vara standard hos ockrarna i varje fall och krävdes ingen bokning där heller.
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Vet inte vad Mc-bolaget i veddesta har förutom Pirelli men de byter emedan man väntar om däcket finns hemma. Slå en signal och kolla.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jag har ett Dunlop Sportsmart, lätt begagnat (ca. 100 mil), 120/70 till salu om någon behöver. Skicka PM.
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top