Slipade vagnsbultar med brickor är väl ett rätt vanligt recept, kolla med Peter i streetfigherforat vad han tror.
Antagligen kommer det knappt komma en enda sporthoj i år heller då alla verkar skämmas för att dom inte är lika snabba som Peters turbo-busa, betydligt fler trötta choppers och annat trams som kört än vassa sporthojar hittills om åren.
Rätt trist inställning det där att man måste vara överlägset snabbast i startfältet för att man ska våga sig dit, vi har haft sinnessjukt kul tre år i sträck och det är först ifjol som vi tog oss ända till målgång...
Vad är fördelen med att dubba upp nya däck egentligen? Borde det inte vara bättre att dubba däck som bara stomgummit sitter kvar på för att få ner vikten på däcket och minska risken att centrifugalkraften sliter däcket i stycken?
Klart det går åka fortare, det gäller bara att våga!
Något jag diskuterade med Peter när vi sprang på varandra i Tierp var varför han inte satsade mer på att sänka luftmotständet på hojen, fighterstuk måste ju vara det absolut dummaste att ha i farttävlingar och det borde ju belasta däcken onödigt mycket då det är som att knuffa en ladugårdsdörr framför hojen.
Med en uppsättning riktiga landracingkåpor på hojen borde det inte alls vara lika svårt att få till däck som funkar vid höga hastigheter eftersom varje dubb då inte behöver överföra lika stort vridmoment till isen vid en given hastighet, så kortare och lättare dubb borde gå använda.
ja kommer nog köra.. man tävlar vl mot sig själv.. hur fort alla fylle-trattar som inte vågar köra som sitter på läktaren e ju ganska o-intressant de e ju kul
jo vi gjorde go-kart däck förra året och dom gick söndr till höger och vänter.. är ju ingen fjädring alls på en kart :/
ja tror med på nya däck. dom gammla vi testa på med karten gick sönder direkt..man slet bara ur dubben.
borde ju funka på nått sätt på hojen me.. den har ju tillockkmed fjädring ju
Anledningen till nya däck är väl att få en ny och fräsch stomme. Sen har man mera gummi att dra skruven i, men frågan är om det blir mer svajigt eller inte. Men jag tar hellre ett nytt däck som man litar mer på. Den biten med andra kåpor behöver man nog bara tänka på om man tänker ta världsrekord vilket jag inte tänker göra... Jag tänker bara ta rekord i att köra den snabbaste invalidmoppen i världen på is.
har en liten teori.. varför inte montera samma däck som wrc bilarna har ? dom är ju smal och ha bra med dubb. inte så bra om man ska svänga men för rakt fram gasa bör de väl funka ??
annars kan man ju fräsa ut en fälg/däck i ett stycke i alumek
Ja vet.. men jag som sagt är ju som jag är..en sporthoj ska ha orginal sving o fälj med tillhörande däck annars räknars inte rekordet som rekord tycker jag... visst kan man sätta på ot rally däck och förlänga svingen men det är fusk enligt mig....
Nu ska skåningen ta mitt rekord (säger han) hoppas att han gör det jag tänker verkligen puscha han för det,då tar jag det nästa år.... med en 1000r turbo ala marklund......
Jag deltog på speedweek 2011 med en YAMAHA R1 -00,med däck jag gjort själv ,använda två säsonger på is.Med recept från "MangeH här på sporthoj",jag lyckades faktiskt köra 220kmh i 1km utan turbo,jag är snabbast utan turbo på mc.Vi ses 2012 med en nyare hoj Gsxr 1000 -07 bänkad till 166,13hk på bakhjulet av Andersson Upplandsväsby.
Ärligt talat Peter så tror jag att ingen kommer att klå ditt rekord din GALNING!!! Tror att det bli problem att både våga köra fortare plus att få däcken att hålla...
Det var kul att det funkade för dig! Lite sämre gick det för mig dock men det vet du ju... Men på tal om hoj utan turbo så körde ju Peter Vestman ett snitt på 247 km/h om jag inte minns fel med sin hayabusa utan turbo 2009. Men i år var du ju snabbast! Får hoppas det går ännu bättre nästa år då! Jag kommer hålla mig på 3 hjul nästa år...har sålt Suzukin och kör superduke istället och den slår man ju inga rekord med.
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |