Däck till Erde släp, var ???

RedTop

Se sei incerto, tieni aperto !
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Strax norr om Rimini
Hoj
Bimota DB2
Jag behöver snabbt som ögat (före fredag) två nya däck till mitt Erde 450 släp. Det är små hjul med däckdimension 4.00x10". Är det någon som vet var man kan få tag i såna däck i Stockholmsområdet? (Montera kan jag göra själv så det är inget problem.)
 

RedTop

Se sei incerto, tieni aperto !
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Strax norr om Rimini
Hoj
Bimota DB2
Problemet löst! Skriver lite här om nån söker i framtiden:

Generalagenten Midtrailer (Sävsjösläpet) hade kompletta hjul på lager och skickade dessa i tisdags så nu står de bredvid skrivbordet på jobbet! Pris 500kr+moms per hjul med lite semesterrabatt.
De kunde däremot inte leverera lösa däck. Jag pratade också med återförsäljaren Close2u, och han sa att det inte gick att få tag i lösa däck.
Efter lite efterforskningar hittade jag dock en däckgrossist i Göteborg: www.centraltyre.com som hade rätt dimension av däck och dessutom i kraftigare utförande än originaldäcken (Load index 71 istället för 60). De samarbetar med alla stora däckfirmor: Euromaster, Däckia, Vianor, Däckteam etc, så det är bara att beställa däck där. Artikelnumret är HS400106KT715.

När jag skruvade av hjulen upptäckte jag att hjullagren var lite dåliga på ena sidan. Det är vanliga 6204RS2 lager (20x14x47) som går bra att köpa på Clas Ohlson eller Jula. Enkla att byta, jag gjorde det på mindre än en timme.
 

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Östra åkern
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Alternativa fälgar??

Jag skulle kunna tänka mig att sätta på mig lite större fälgar så man kan sätta på vanliga bildäck.
Är det någon som har testat detta?
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top