Cross i Caddy?

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Skogen...
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
Hej alla!

Tänkte höra om det är någon här som har provat och således vet om det går att få in en fullstor crosshoj (RMZ 250, ca 2,20 m tot längd) i en VW Caddy av "nya" modellen? (tror den kom -04) Förutsättningarna är givetvis att hojen ska vara fullt ihop monterad och dörrarna ska gå att stänga.

Vet att det blir jäkligt tight men har ändå lite hopp om det borde gå..
 

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
jadu.. frågan är väl om den kommer in på höjden. ställer du hojjen diagonalt borde det ju dock inte vara några problem på längden väl?
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Beroende på hur du gör med framsätet finns det väl möjligheter, jag kör in min motard i nya partnern, då krävs att fjädringen är ihoptryckt med spännband och då går halva framhjulet in i passagerarutrymmet. sen har du ju 4 tum större hjul dock
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
min xt660x gick in i en caddy maxi skåpbil. en kort caddy hade nog inte funkat med xt´n.
höjden vart då inga problem men jag fick ta av speglarna såklart
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Är det inte strax under 2m i lastutrymme i dem?
På diagonalen med vinklat styre borde de kunna gå.
 

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Skogen...
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
Om det intresserar någon kan jag meddela att jag efter lite mätande idag kan konstatera att det fattas ca 15 cm på längden och lika mycket på höjden..:mad:

Kan nog gå att pressa in hojen om man strippar bakluckan på klädsel och drar ihop fjädringen med spännband eller liknande men det blir ju inte direkt lättlastat..

Får nog bli att provlasta innan man slår till isf. Tackar för alla svar!:tummenupp
 

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Skogen...
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
Tänkte det kunde vara lämpligt att komma med ett definitivt svar på min egen fråga ifall någon skulle råka söka på ämnet nån gång;

Provade idag och kunde konstatera att visst går det!:tummenupp

Man får dra ihop gaffeln med ett spännband eller liknande och vinkla framhjulet in i ett hörn så mycket det går men sen står den där. Visst blev det tight, knappt så man behöver spännband för att den ska stå kvar, men med lite träning ska det nog inte ta mer än några minuter att lasta. Bifogar bildbevis för säkerhets skull. Detta är alltså en vanlig Caddy fr.o.m årsmodell 2004 och inte maxin som kom några år senare.

DSC00176.jpg
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top