Choke trots rumstemperatur?

Nysrogh

GSX-R
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Jörlanda
Hoj
-96 Suzuki gsxr-750
Tjenare!

Jag har en gammel gixxer -96:a. Trots att den står inne, ca 21grader så måste jag använda choke för att kunna få igång den. När den sedan är varmkörd så går det att starta den utan choke. Är det en förgasar inställning som behövs eller vad e problemet. Tycker att den borde starta utan choke. Om det är en förgasar inställning som behövs...hur gör jag?
 

Ozzi

Guest
Inget konstigt med att den vill ha lite choke vid kallstart.:D
 

Ulf G

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimseby
Hoj
Gott och blandat
Rumstemperatur är fortfarande närmare 80 grader under normal arbetstemperatur för t.ex. en bilmotor.
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
TS: Tvärt om, det är bra att det är så. Startar den utan choke så är det någonting fel. Alltså går fett.
Men efter som att du behöver choke så är Allting OK:tummenupp

Mats
 

Nysrogh

GSX-R
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Jörlanda
Hoj
-96 Suzuki gsxr-750
Härligt...då vet jag att det är ok. Men kan det va så att den går för snålt med tanke på att den har en tendens till att böa när man drar på rullen vid för lågt varvtal. Så länge jag har högre varvtal går det fint. Man kan säga så här. Så länge jag hetsar hojen så går den bra. Men håller man hastigheterna börjar den bli konstig. Typ ligger du på 3:ans växel i 50km/h och vill öka lite...så är risken att den böar...då får man peta i 2:an så att varvtalet går upp, sen e det bara att smiska. Ska dom här gamla gixxrarna gå så här kanske? Tändstiften ser fina ut...varken svarta eller vita. Det kanske bara e jag som lite gnällig :yoparty
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Härligt...då vet jag att det är ok. Men kan det va så att den går för snålt med tanke på att den har en tendens till att böa när man drar på rullen vid för lågt varvtal. Så länge jag har högre varvtal går det fint. Man kan säga så här. Så länge jag hetsar hojen så går den bra. Men håller man hastigheterna börjar den bli konstig. Typ ligger du på 3:ans växel i 50km/h och vill öka lite...så är risken att den böar...då får man peta i 2:an så att varvtalet går upp, sen e det bara att smiska. Ska dom här gamla gixxrarna gå så här kanske? Tändstiften ser fina ut...varken svarta eller vita. Det kanske bara e jag som lite gnällig :yoparty


Så ska det inte vara

Kolla så nån inte har fipplat med luftburken (KN filter eller liknande skräp)


Allt ska va standard
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Vid vilket varvtal händer detta? Det låter som om det skulle vara ganska låga varv.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Sitter det effektsystem på ? Det kanske räcker med att höja nålarna ett snäpp ? Synkat förgasarna ?....
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top