centralbron poliser +skada

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
Är på jobbet såg polisen stå låångt borta skit länge suddigt som fan ser bara blå ljusen...


10 minyuter senare så står dem precis utanför ... de har haffat en snubbe mer poisbilar på väg och det ligger en trasig mc på vägen någon som vet vad som hänt hon e 02:00 nu ....

Flyktförsök

ambulans på platws o brandkår
 
Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Tyvärr var jag vittne till olyckan.

Jag kommer precis därifrån.

Jag kom åkandes in mot stan och fick se en poliskontroll på centralbron. Jag älskar att vara jobbig mot polisen så jag vände vid sheraton och satt farthållaren på 50 prick. I höjd med bron som går över till riddarholmen kommer en blade med två pers och kör om mig i "väsentligt mycket högre fart" än vad jag körde. Polisen hade ställt en skåpbil på tvären över de två högra körfälten och dom hade lagt ut massa facklor så man inte skulle missa dom. Det enda problemet var att man såg dom inte förens man kom upp ur den lilla svackan.

När jag kommer upp ur svackan ser jag hojen träffa mitträcket och både förare och passagerare slungas över i mötande körfält. Hojen hamnade ca 75 meter längre fram. Tur i oturen så var det vänstra och mittersta körfälten avstängda i mötande pga tunnelarbeten. Jag var först på plats plus ca 6 poliser. Jag gick ur bilen och frågade om dom behövde hjälp, men fick åka efter fem min när det kom mer poliser. Vare sig förare eller passagerare var vid medvetande. Det såg illa ut för den ena som träffade lite av en stolpe. det såg inte ut som om dom hade skinnställ på sig - men jag kom inte så nära. hjälpte till med hojen. (en gul/vit/blå Fireblade 929).

Är alldedes skakis. Har aldrig sett en mc-olycka live förut och hoppas att jag aldrig behöver göra det igen.

Hoppas att det går bra för dom inblandade.

/Anders
 
Last edited:

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
dem håller på att bärga bort hojen nu.... men det tog bra lång tid innan ambulansen var på plats känns det som...... hoppas de kalrar sig får väl öäsa mer om det häer i tidnignen imroogn
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Enligt en artikel i Svenska Dagbladet så är killen misstänkt för både rattonykterhet och tillgrepp av fortskaffningsmedel då hojen tydligen var stulen.

För killen är tydligen tillståndet livshotande, och för tjejen bakpå kan det nog inte vara bra efter en luftfärd på 10-15m, dessutom utan hjäm.

Hoppas dom klarar sig iaf, oavsett sanningshalten i artikeln :(
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Och tjejen åkte utan hjälm,jisses...
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det var ju polisens fel som stog i vägen, å man behöver ju inte skyddsutrustning när man kör förskitigt inne i stan :rolleyes:

Grattis ni som har 929'or, nu kommer dom att bli nått snäpp dyrare i försäkring, både poppis att sno och man kör åt skogen med dom :tummenupp
 

Dominator-Rocks

Guest
Killen/Tjejen som har fått sin Blade snodd har fått sin bön hörd!

Alt. När det blir tillräckligt många böner så orkar gud inte hålla imot längre, så nu har alla som fått sin hojar snodda 2006 fått sin vilja igenom dock ej på just deras hojtjyv!


Grymt men sant !
 
Last edited:

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2023 Panigale V2
Hoztic skrev:
2493614 Grattis ni som har 929'or, nu kommer dom att bli nått snäpp dyrare i försäkring, både poppis att sno och man kör åt skogen med dom :tummenupp

Tror dock inte att försäkringen är modellberoende. Alla som åker kåpräser i den vikt/effekt-klassen får nog sin beskärda del. Men du har rätt i att det påverkar statistiken negativt.

Hoppas de klarar sig bra, även om det nu är en stulen MC.Förhoppningsvis är det en bättre läxa för en MC-Tjyv ist för dagsböter och ett FY för stulen MC om han bara blivit stannad. :fakta OM den nu var stulen
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Fan vad skönt om den var stulen. DÅ tänker jag inte tänka en tanke åt svinen faktiskt. Hårt men så är det.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Det vore intressant att få statistik på hur stor mängd av olyckorna som händer på stulna och lånade hojar ....
Mc-kollektivet borde inte stå för dessa kostnader. Det ska ju de som stjäl och de som ska hindra stölder göra!
 

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
South of Peking
Hoj
Yamaha fståss
Trist läsning.
Även att det var en stulen hoj så är det trist med olyckor iaf.

Det har hänt alldeles för många nu i år.
 

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Om det stämmer att killen var påverkad snodde en hoj och tar med sig bruden utan hjälm så kan han få ligga i gipsvagga några år tycker jag.
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Bajen-Sam skrev:
2493684 Om det stämmer att killen var påverkad snodde en hoj och tar med sig bruden utan hjälm så kan han få ligga i gipsvagga några år tycker jag.


Ja det verkar ju inte klokt! Det står att flickan var ung. Antagligen förstår hon inte bättre. Hur fan kan man skjutsa någon utan hjälm. :va

Oavsett om hojen var stulen så kan jag i hjärtat inte önska livet ur dom men jag hoppas att läxan svider!


Va är det för typer som snor hojar såhär och skjutsar runt på. Man undrar ju om dom ens har suttit på en hoj innan. :confused:


/M
 
Last edited:

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
elwe skrev:
2493665 Det vore intressant att få statistik på hur stor mängd av olyckorna som händer på stulna och lånade hojar ....
Mc-kollektivet borde inte stå för dessa kostnader. Det ska ju de som stjäl och de som ska hindra stölder göra!

Ja, så har jag aldrig tänkt men det ligger nått i det.

Kör man iväg med en snodd hoj på fyllan så ska man inte heller gnälla sen. :va
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Blev ju riktigt orolig till en början, skönt att läsa att det inte behövs :) Kul att det var rätt person som plikta för en gångs skull :tummenupp Nu kanske han ger fan i att sno hojar i fortsättningen, om han vaknar till liv vill säga:rolleyes:
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top