petta59
Ny medlem
Hej!
Då det finns önskemål om en byggtråd på mitt projekt, så kommer den nu och inte lite senare som var tänkt från början.
Det började med att jag hade nästan en komplett hoj (-79) i delar. Men efter att jag blev klar med 81:an så tyckte jag att jad var klar med byggandet. Och efter som jag har en orginal hoj också, gjorde jag mej av med chassidelarna.
För ca två år sedan kom abstinensen. BYGGA NYTT! Sagt och gjort. ut på Evilbay och handla ram, gaffel och Ducati sving. YES!!!
Bara att para ihop delarna så är det klart. Vid närmare granskning så var det en plåt svetsad på övre ramröret (Hm?) Krockad? Visst var den det. Vid motering av tändspolarna så vissade det sig att de inte passade. Det vill säga att vinkeln på styrhuvudet inte var rätt. Tog hem porto powern från jobbet, för att få till måtten rätt, slutade med att jag fick såga sönder ramen så det passade.
Nu blev det en ny fas, köpa rör och svetsa i. Eller köpa grova rör och bygga nytt Det här är i februari 2010.
I Aug. böjs de första rören. Det kommer mer bilder. Nu ska jag ut å lufta brommsar
// Peter
Då det finns önskemål om en byggtråd på mitt projekt, så kommer den nu och inte lite senare som var tänkt från början.
Det började med att jag hade nästan en komplett hoj (-79) i delar. Men efter att jag blev klar med 81:an så tyckte jag att jad var klar med byggandet. Och efter som jag har en orginal hoj också, gjorde jag mej av med chassidelarna.
För ca två år sedan kom abstinensen. BYGGA NYTT! Sagt och gjort. ut på Evilbay och handla ram, gaffel och Ducati sving. YES!!!
Bara att para ihop delarna så är det klart. Vid närmare granskning så var det en plåt svetsad på övre ramröret (Hm?) Krockad? Visst var den det. Vid motering av tändspolarna så vissade det sig att de inte passade. Det vill säga att vinkeln på styrhuvudet inte var rätt. Tog hem porto powern från jobbet, för att få till måtten rätt, slutade med att jag fick såga sönder ramen så det passade.
Nu blev det en ny fas, köpa rör och svetsa i. Eller köpa grova rör och bygga nytt Det här är i februari 2010.
I Aug. böjs de första rören. Det kommer mer bilder. Nu ska jag ut å lufta brommsar
// Peter