CBR900RR Byggtråd **2**

_bagarn

www.teamrackel.se
Gick med
20 Jul 2007
Ort
skellefteå
Hoj
ktm 450 exc -11 gixxer 1000 tyyrbo
Nu är det inte långt kvar. Men det kommer att dröja innan den blir färdig i alla fall. Kommer inte att hinna bygga något på den under de närmsta 2 veckorna.


Väntar på delar jag beställt från USA och Tyskland, bland annt blinkers och backspeglar.

blir ju ricktigt härligt de här bygget:tummenupp gillar vitt när man har svart ram, med de skulle faktiskt va snyggt med nån liten färgklick nånstanns som bryter av
 

Thruxten

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Moped (Slut på tramset)
Måste säga att det är ett riktigt snyggt bygge.

Jag har själv en CBR 600 F som är ett riktigt taskigt fighterbygge som jag ska börja skära i under vintern, det enda som retar mig är ur förjävligt ful ramen är på den i jämnförelse med 900:an :(

men men det löser sig nog på något vänster.
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Äntligen är hojen körduglig efter mycket om och men. Finns fortfarand en del små detaljer som skall filas till men jag hinner alla fal åka en liten stund denna sommar. Trist nog vill den bestyckas om efter att helsystemet blev monterat, inte helt oväntat. Skall besälla lite munstycken och göra ett ryck snart.

Hur som helst, här kommer lite bilder på åket. Även en förebild smet in.
 

Bifogat

  • sidan.JPG
    sidan.JPG
    120.5 KB · Visningar: 281
  • BAK.jpg
    BAK.jpg
    201.1 KB · Visningar: 297
  • sidan2.jpg
    sidan2.jpg
    174.9 KB · Visningar: 319
  • version2sidan.jpg
    version2sidan.jpg
    183.3 KB · Visningar: 442

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Finns fortfarand en del små detaljer som skall filas till men jag hinner alla fal åka en liten stund denna sommar.

Blev ju riktigt snygg till slut :tummenupp

Men ta för allt i världen inte bort buntbandet som håller dämparen!!! Jag älskar sånna "skit samma, nu ska vi ut och köra-lösningar" :yoparty
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Mkt fint bygge! e impad!


Tack och bock.

Angående framskärmen så har jag supit bort fästena till den :rolleyes: Har letat precis överallt men de är spårlöst borta.

Till helgen skall den ställas på. Skall även testa hissa nålarna lite för att se om man kan få den att gå bättre på mellanregistret. Nu vill den blöddra så fort man håller konstant hastighet.
 

invain

mer meka än köra
Gick med
24 Sep 2007
Ort
Åtvidaberg
Hoj
cbr 900-93
Tack och bock.

Angående framskärmen så har jag supit bort fästena till den :rolleyes: Har letat precis överallt men de är spårlöst borta.

Till helgen skall den ställas på. Skall även testa hissa nålarna lite för att se om man kan få den att gå bättre på mellanregistret. Nu vill den blöddra så fort man håller konstant hastighet.

Tja jag hade exakt samma på min,bytte lågfartsmunstycken till en strl upp,har sen tidigare flyttat nålarna till näst högsta hacket,det blev mkt bättre men tror det går åt att flytta de högst upp,ska även testa dr bikes luftburksmodd till nästa säsong,för övrigt så är det ett väldigt läckert bygge du har kokat ihop+att du har pm från en jävligt trevlig kille:tummenupp
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Vackert och genomtänkt bygge får man ju lov att säga.
Bra val att köra med vitt istället för metallic orange på kuts, tank osv.

Ska bli kul att se vad du kommer byga nästa gång!
Innan jag glömmer det....montera inte Suka gaffeln för det ser klockrent ut som det är nu.
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Nu är hojen laglig att åka på. Eller nästan i alla fall. Besiktade den idag och fick inte helt oväntat nerslag på att den väsnades för mycket. Sedan fick jag även nerslag på felaktig ljusbild... Va fan det är ju ett orginallyse. Skall prova byta glödlampa för att se om det är den som spökar. Men jag kan i alla fall åka en månad och det räcker nog, sen är sommaren slut. Nu skall jag ner i garaget för att hissa nålarna och riva ur ett munstycke så att jag kan handla nya. Tar med mig luftburken till jobbet för att karva lite i den imorgon.

Vackert och genomtänkt bygge får man ju lov att säga.
Bra val att köra med vitt istället för metallic orange på kuts, tank osv.

Ska bli kul att se vad du kommer byga nästa gång!
Innan jag glömmer det....montera inte Suka gaffeln för det ser klockrent ut som det är nu.

Sukagaffeln är redan såld. Men det skall dit en värre gaffel så småning om. Men det får bli ett vinterprojekt :rolleyes: (som att jag lyckats slutföra något under vintern förrut)

Tja jag hade exakt samma på min,bytte lågfartsmunstycken till en strl upp,har sen tidigare flyttat nålarna till näst högsta hacket,det blev mkt bättre men tror det går åt att flytta de högst upp,ska även testa dr bikes luftburksmodd till nästa säsong,för övrigt så är det ett väldigt läckert bygge du har kokat ihop+att du har pm från en jävligt trevlig kille:tummenupp

Jag skall testa hissa nålarna jag med. Tänkte slita ur ett huvudmunstycke och handla 135or idag, men tiden räckte inte till. Lyckades få soppa torsk på vägen hem....

Såg ditt pm för några dagar sedan, har glömt att svara. Du får dock ett pm strax =)
 
Last edited:

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Cykeln till salu

Har bestämt mig för att sälja cykeln. De känns surt men jag bor i Norge och kan inte använda den här. Straffen är för hårda. Jag lärde mig den hårda vägen. Vad som är gjort på cykeln syns här i byggtråden.

Pris?
 

Bifogat

  • 2009-07-16 17.24.10.jpg
    2009-07-16 17.24.10.jpg
    258.6 KB · Visningar: 311

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Har bestämt mig för att sälja cykeln. De känns surt men jag bor i Norge och kan inte använda den här. Straffen är för hårda. Jag lärde mig den hårda vägen. Vad som är gjort på cykeln syns här i byggtråden.

Pris?


Jag vill köpa!

Någon som känner säljaren? Har försökt nå honom i 3 dagar nu angående hans annons, men kommer inte fram på telefon och får inte svar på mail.

Kanske har hänt killen nå? Han sitter väl inte på kåken igen får man hoppas :)
 
Last edited:

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Jag vill köpa!

Någon som känner säljaren? Har försökt nå honom i 3 dagar nu angående hans annons, men kommer inte fram på telefon och får inte svar på mail.

Kanske har hänt killen nå? Han sitter väl inte på kåken igen får man hoppas :)

Jag lever och sitter inte på kåken =) Har varit i Sverige och telefonen är död. På tisdag hoppar den igång igen. Klart du ska få komma och se på cykeln :krama
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Såld

RIP. Med tungt hjärta medelar jag att min trofaste vän och glädjesskapare idag lämnat mig...

Honda CBR900RR
2005-2010

Må ny ägare behandla henne med respekt och helt öppna spjäll.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top