Helt rätt val
Nu gör jag ingen jämförelse med Bladen eftersom jag aldrig kört någon, men jag kan ju ge lite åsikter om Ninjasjuan iaf.
Ja, den väger bly och är svårjobbad med en sittställning som är sportigare (obekvämare) än vad resten av hojen är. Bänkad till 118 hk med Bos helsystem, men ändå går den faktiskt inte bättre än vad en lättare 600:a av samma årsmodeller gör. Lika rolig på små kurviga vägar är den inte heller.
Ändå hade jag nog valt Kawan av den enkla anledningen att det är en förbaskat cool hoj. Av någon anledning har jag alltid gillat den, men det behöver jag nog inte förklara för dig som redan verkar vara inne på den. Men snälla, köp en -98 eller nyare så du slipper det lila.
För övrigt så tror jag inte du gör ett dåligt köp oavsett. Honda är alltid ett säkert kort och jag har svårt att tro att Bladen blev den ikon den var utan anledning.
Nejdå, ta det inte så. Som sagt så gillar jag hojen och så länge du är medveten om de brister den har så tror jag du kommer bli helnöjd med den. Hade jag haft en Blade hade jag säkerligen skrivit lika mycket negativt om den.Hmm....kändes som en pungspark där....Hahaha. Mycket neg men ändå finns det nåt där som du gillar.
Inte går bättre än en 600 av samma årsmodell??? Körde en Honda 600 -96 och tyckte det mest var en "varva men inte går så fort".
Jag gillar alla färger på zx7r så länge det inte är den röda.
Nu byggde jag iof en fighter av min zx7r men kan ändå säga att det är en riktigt sjysst hoj! Hyfsat drag, ingen värsting dock! Drevade om min med en kugg ner fram och 2 upp bak, mycket bättre!!
Vad som är tråkigt med Kawasaki är att det är täta intervall på ventiljusteringen, tror det var 1200mil mellan... Å andra sidan är det lätt fixat själv ifall man har lite koll
Kan även hålla med tidigare talare att dom lila fälgarna och kutsen är inte så nice...
Hej. Jag har en zx7-a -96a och trivs kanon med den. Gillar du att fila länge på en och samma hoj så skall du veta att det finns hur mycket godis som helst att snoka rätt på. Jag ser att du redan hittat redmonkey sidan. Den där apan håller dom på att ordna stickers av.
Hojen i sig är ju bara den ballaste Kawa nånsin snickrat ihop. Till dom som avfärdar den som tung och trött, tja försök hänga av en på en krokig väg....
Ha de....Per
står valet mellan dom två så föreslår jag en kompromiss, köp en ninja 900 från 98- istället, inga pengar alls att tala om och inga kända fel!
DET BLIR EN GRÖN ZX7R PÅ FREDAG!!!
Grattis! Har du länk till annonsen?
Idag är det söndag, visa nu en bild på skönheten!
Kanon och grattis.
Polerad ram och motorkåpa(snyggt). Se till att få fälgarna målade i silver eller grönt i vinter också.
Tackar!!! Ja, jag tänkte lacka om fälgarna i grönt men polera fälgkanterna så det bara är grönt på ekrarna och fälglinjern i mitten....vad tror du om det????
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |