CBR 900 Bygge.

Dirtyjove

Firefighter
Gick med
18 Sep 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Firefighterblade 919RR -97
Mikey skrev:
2063585 OK...sjysst! Klär du om dem själv? Är det bara att dra åt tajt och sen häfta fast på undersidan... lr... :va


Jajjemen, jag ska klä själv, men de blir och sy dem, annars blir det massa väck o skit, bilder kommer;) hehe trevlig helg./Linus
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Emil for tusan fram med lite pix nu nar du har klatt sadlarna och fatt pa dina dekaler!!!
 

Dirtyjove

Firefighter
Gick med
18 Sep 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Firefighterblade 919RR -97
southwick skrev:
2065216 Emil for tusan fram med lite pix nu nar du har klatt sadlarna och fatt pa dina dekaler!!!


Tjah lasse!

Jo de e på g med bilder, är hos farsan i gbg nu, vi har sytt och klätt sadlar idag, blir fint, bilder kommer så fort jag kommer hem, ska ställa på hojen i veckan:) hur gåre sj?

Hej
/Linus
 

Dirtyjove

Firefighter
Gick med
18 Sep 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Firefighterblade 919RR -97
Då börjar vinterns slit närma sig sitt slut..

Ja då har man spenderat ett par timmar i syverkstan:) hehe, för att inte vara en så van sömmerska eller sadelmakare så tycker jag att beklädnaden av sadlarna gick ganska ok, men de var lite pill med att få ihop alla bitar, själva syandet var de enkla, men utan far hade de vart svårt, inget man gör själv som amatör..

Ställde mig även i svarven och spotta fram styrändspluggar, de e ju bara för gräsligt med ett hål in i styret, dock gör de nog inte mycket för stadigheten då de e i alumec. hehe:)

Var även och besikta i förrgår, Blankt papper:) men han tyckte blinkersen ba va lite små, förstår inte va han menar:p men de e ju E-godkända och min hemmagjorda skyltbelysning sa han inget om:)

Se o le. ha de fint

(fina bilder i rätt miljö kommer snart!:) :yoparty

/Linus.
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    76.5 KB · Visningar: 72
  • 2.jpg
    2.jpg
    56.8 KB · Visningar: 88
  • 3.jpg
    3.jpg
    52 KB · Visningar: 79
  • 4.jpg
    4.jpg
    95.4 KB · Visningar: 83
  • 5.jpg
    5.jpg
    91.7 KB · Visningar: 232
  • 6.jpg
    6.jpg
    102.4 KB · Visningar: 153

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Tja Emil! Du ar ju grym som sommerska :) impad! Bladesexan ar valdigt fin, fan vad gott det maste kannas att antligen vara klar nu lagom till varen :tummenupp

Sitter o vantar pa lacken, ska skruva ihop biken i nasta vecka nu...vi ses pa vagarna i sommar! /Lasse
 

Dirtyjove

Firefighter
Gick med
18 Sep 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Firefighterblade 919RR -97
sajk skrev:
2085193 SCHYST PIMPAD HOJ! =) Det får bli några bombrepor tillsammans i sommar!


hehe, tack:)

självklart, de får vi göra, bara att du hakar på om du får se mig o slit tag i styret så stannar jag:)

southwick skrev:
2085039 Tja Emil! Du ar ju grym som sommerska :) impad! Bladesexan ar valdigt fin, fan vad gott det maste kannas att antligen vara klar nu lagom till varen :tummenupp

Sitter o vantar pa lacken, ska skruva ihop biken i nasta vecka nu...vi ses pa vagarna i sommar! /Lasse


hehe tack, jo nu e de nice att vara i hamn med det hela:) hehe, men det mesta av sömnaden stod far för:)

men klipp o mäta gjorde vi båda:)

ha de fint Lasse, väntar med spänning på bilder!!

MVH Linus
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
flipsyde skrev:
2135418 har en cbr 900 -97 som en omyggd precis så som du gör nu=) med tail från en R6 a samt tailraiser.. har äver bytt motor till en 929a istället.. sedan om lackad till antracit grå (audi a4 antracit grå) vita pulverlackerade älgar.. slutresultatet är verkligen lyckat!;)
Å vart kan man se bilder på detta fina exemplar... :confused:
 

Die-hard

PigWheels
Gick med
24 Jan 2006
Ort
falun
Hoj
ingen
cbr900rr bygge

bilden på min profil för det första;) sen om du har en msn så kan jag skicka över lite bilder till dig=)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top