CBR 600rr?

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
På jakt!
Tänkte se lite vad folk som kört den här lilla pärlan tycker(CBR 600rr). Har gått och tittat lite på en sån men inte kommit iväg för provtur, ta gärna och dela med er om både bra och dåligt. Hoppas på såld R1 imorgon :tummenupp
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Den kurvar som attan, men du får varva som en besatt för att vara i närheten av rettans mojo !!
Tantens fjolårs CBR600RR skottade ur sig 103 lättvarvade hästar på bakhjulet.

Tokigt effektiva bromsar !

Kul som kurvkramare men stressig för de som har bråttom.
 

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprilia RSV Factory
03:an har ganska taskigt mellanregister. På de senare modeller är problemet löst.
Annars en grym hoj!
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
tänkte bara vänligt fråga... Varför ska du "byta ner" dig effektmässigt från en R1 till en 600... R1 är min drömhoj :p, men för stor och farlig för mig. Tänkte om du va missnöjd med den?
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
I mina ögon är CBR 600 RR en skojigare hoj än Rettan men smaken är som baken, beror ju på vad man vill ha ut av det hela. ZX10a är oxå skoj men Honda är Honda :)

Märks det att jag fortfarande sörjer min sålda CBR :huvet

Ankan_84 skrev:
2098271 tänkte bara vänligt fråga... Varför ska du "byta ner" dig effektmässigt från en R1 till en 600... R1 är min drömhoj :p, men för stor och farlig för mig. Tänkte om du va missnöjd med den?
 

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
På jakt!
inget missnöje!

Ankan_84 skrev:
2098271 tänkte bara vänligt fråga... Varför ska du "byta ner" dig effektmässigt från en R1 till en 600... R1 är min drömhoj :p, men för stor och farlig för mig. Tänkte om du va missnöjd med den?
absolut inte missnöjd med min R1 känner bara att jag vill ha en mordenare kanske lite mindre pga ta ut den på bana och köra.
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Bjork skrev:
2102573 absolut inte missnöjd med min R1 känner bara att jag vill ha en mordenare kanske lite mindre pga ta ut den på bana och köra.
CBR´en är underbar på bana, jevligt lätthanterlig. Som nån nämnde är den lite svag i mellanregistret, men det lider de flesta 600´or av och där ligger du inte när du kör på bana :tungan

/N
 

MC Doktorn

Guest
Den är bra tro mig, Liten och nätt och kompakt men en smidig motor :).

Jo jag gillar den skarpt behåller min ett par år sen blir det nya CBR 600 RR
som kommer 2007.
 
Last edited:

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
På jakt!
inget dåligt!

än så länge så har jag inte lyckats gräva fram nåt dåligt med denna hoj. Är väldigt nyfiken på provtur med en sån, hade väl tänkt både bana och landsväg. tycker R1 an jag hade var lite klumpig, så jag hoppas på att bli positivt överraskad.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
powerwheelies är inte något som fungerar så bra på cbr600rr, som säkerligen går helt urmärkt på din r1a, lite hårt säte på cbr600rr, inte som på en touringhoj typ r1 eller cbr1000rr :tungan :lol


nä skämt åsido om du har en chans att provköra så gör det!. på -05orna så förbättrade dom mellanregistret vilket kan vara bra att veta.framdämparna bytte dom också(+ser mycket snyggare ut).
 

pl158

kan hjälpa till med PS..
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda cr 250
DwD skrev:
2104595 powerwheelies är inte något som fungerar så bra på cbr600rr, som säkerligen går helt urmärkt på din r1a, lite hårt säte på cbr600rr, inte som på en touringhoj typ r1 eller cbr1000rr :tungan :lol


nä skämt åsido om du har en chans att provköra så gör det!. på -05orna så förbättrade dom mellanregistret vilket kan vara bra att veta.framdämparna bytte dom också(+ser mycket snyggare ut).


på vilket sätt ändrades mellanregistret? är inte det något man enkelt kan "trimma" själv?

mvh
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
pl158 skrev:
2117915 på vilket sätt ändrades mellanregistret? är inte det något man enkelt kan "trimma" själv?

mvh

tror det var något med mekaniskt,dvs ventilerna eller kammen som ändrades, eller insugs/avgasportarna.
kolla i denna tråd på sporthoj, där kan du säkert få ganska bra svar på allt. :tummenupp
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Bjork skrev:
2098079 Tänkte se lite vad folk som kört den här lilla pärlan tycker(CBR 600rr). Har gått och tittat lite på en sån men inte kommit iväg för provtur, ta gärna och dela med er om både bra och dåligt. Hoppas på såld R1 imorgon :tummenupp

Tyckte den var lite trött när jag provade den förra året. Körde däremot en Triumph 675 förra helgen och den var bra mycket roligare. Ovanligare och snyggare! Provkör! :tummenupp
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top