CB 600 Hornet

Hondacb600f

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cb600f Hornet 2003
Lösningen heter undertail. Bikers Need har vad du behöver, kolla här (Under Earmax). Jag köpte en olackad (svart plast) utan blinkers. Blev hyffsat billigt ändå.

Det finns lösningar där folk skurit i orginalskärmen, men det kändes inte rätt för mig. Det blir ju liksom inte snyggt i slutändan ändå. Det följer förresten med skyltbelysning och skylthållare med earmax-undertailen.

Hej!

Det såg jävligt snyggt ut. men hur gör man med låset ??
hur kan man ändra på det ? för jag vill ju ha alternativet att
flytta tillbaka allt senare eller om den ska säljas så ska ju delarna finnas kvar
 

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Lidköping
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
Hej!

Det såg jävligt snyggt ut. men hur gör man med låset ??
hur kan man ändra på det ? för jag vill ju ha alternativet att
flytta tillbaka allt senare eller om den ska säljas så ska ju delarna finnas kvar

Det kan jag svara på!

udet%20hon%20hornet6%200306.jpg


Undertill på bilden så ser du ett litet metallföremål i vänsterkant, där kommer ditt lås till att hamna.

En enligt mig lite skeptisk placering, men enda möjligheten!
Kör man mycket "grus & skit" med hojjen så är det extra viktigt utöver vanligt med att hålla det rent =)
 

Hondacb600f

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cb600f Hornet 2003
Det kan jag svara på!

udet%20hon%20hornet6%200306.jpg


Undertill på bilden så ser du ett litet metallföremål i vänsterkant, där kommer ditt lås till att hamna.

En enligt mig lite skeptisk placering, men enda möjligheten!
Kör man mycket "grus & skit" med hojjen så är det extra viktigt utöver vanligt med att hålla det rent =)

Underbart.. Blir att jag beställer en sån idag då :-D
Tack för hjälpen ::yoparty
 

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Lidköping
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
Underbart.. Blir att jag beställer en sån idag då :-D
Tack för hjälpen ::yoparty

Lugnt =)

Ermax är bra skit, bara det i mitt fall så är jag student och hade de lite knapert som det var i kassan..

Din kommer ju vara mer eller mindre komplett, jag pröjsade ju totalt 412kr för min med frakt, men hade jobb så de räckte o blev över när jag monterade den.
 

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
Söker efter ett slipon till min hornet 98 med ljus och lykta! Det behöver inte alls vara nytt och nån liten buckla gör det bara bättre..
 

FloRic

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
Jag har åtminstonde en Fiat!..
Har en liten fundering till er som har kört era Hornet 600 på rullande landsväg/bänk..

Hur mycket effekt får ni ut på bakhjulet helt orginal? :)
Samt ni som har ändrat något i motorn, hur mycket bakhjulshästar fick ni ut efteråt samt vilka modifikationer har ni gjort?

En annan fundering är hur mycket effekt man (uppskattningsvis) får av att sätta dit öppet luftfilter, slipon samt optimera förgasare? :)
 

Ryd

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Enköping
Hoj
GSX-R 750 -97
Tja!

Jag funderar på att göra hojen lite busvänligare genom att dreva den, nu undrar jag hur mkt bör man dreva för att få den lite roligare? Räcker de med 2-3 kugg större bak?
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Tja!

Jag funderar på att göra hojen lite busvänligare genom att dreva den, nu undrar jag hur mkt bör man dreva för att få den lite roligare? Räcker de med 2-3 kugg större bak?

jag drevade om min (06:a) 1 kugg mindre fram. Det är ungefär som 2-3 kugg större bak. Då gick det ganska lätt att koppla upp den på 2:ans växel. Säkert trean oxå om man sliter.

\Masonit
 

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
Om man drevar om, vad är viktigt att tänka på/komma ihåg? Man måste t ex köpa större kedja men vad mer påvkeras?
 

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Lidköping
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
Om man drevar om, vad är viktigt att tänka på/komma ihåg? Man måste t ex köpa större kedja men vad mer påvkeras?

Kan citera va Evv sa till mig tidigare:

Orginal är 15 ifram, det är billigt att byta i fram ner till ett 14, vilket i sin tur sliter ordentligt på kedjan, men motsvarar 2-3 upp i bak.... Kedja behöver inte bytas för 14 i fram, utan det går att justera ändå..

Större drev i bak, medans behålla 15 i fram (rekommenderas) kräver längre kedja och fungerar lika bra som det gjorde innan, en mindre höjning av varvtal kommer dock att ske, vilket inte är vidare dramatiskt, men bör ändå noteras! :yoparty

/Lenny
 

evv

=P
Gick med
7 Nov 2009
Ort
Arboga
Hoj
Triumph street triple -11
Kan citera va Evv sa till mig tidigare:

Orginal är 15 ifram, det är billigt att byta i fram ner till ett 14, vilket i sin tur sliter ordentligt på kedjan, men motsvarar 2-3 upp i bak.... Kedja behöver inte bytas för 14 i fram, utan det går att justera ändå..

Större drev i bak, medans behålla 15 i fram (rekommenderas) kräver längre kedja och fungerar lika bra som det gjorde innan, en mindre höjning av varvtal kommer dock att ske, vilket inte är vidare dramatiskt, men bör ändå noteras! :yoparty

/Lenny

Killen med minne!!:tummenupp
Sliter mer pgr av att kedjan får tvärare vinkel. Men en bra kvalitets kedja så har man en bra livslängd på kedjan endå. Kör man hårt =) håller ingen kedja i "längden".
Man behöver inte byta kedja på normal uppdrevning bak.
 

Ryd

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Enköping
Hoj
GSX-R 750 -97
Killen med minne!!:tummenupp
Sliter mer pgr av att kedjan får tvärare vinkel. Men en bra kvalitets kedja så har man en bra livslängd på kedjan endå. Kör man hårt =) håller ingen kedja i "längden".
Man behöver inte byta kedja på normal uppdrevning bak.

Vad är "normal" uppdrevning bak? 2-3?
 

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Lidköping
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
ja normalt var luddigt skrivet.
upp till 47-drev bak är inga problem.

Min Tur att hjälpa dig evve ;)

Tror han menade vad Orignal var =)

CB 600 års 98-06 har Fram= 15kugg, Bak= 42kugg.. == 110L Kedja.

Kan rekommendera denna sida för att enkelt se sin kuggning från fabrik, även rätt så schyssta priser =) Funderar på att köpa nytt drivpaket där nästa gång, har dock ingen som helst aning om de kan hjälpa dig/oss med drevningar, men de bör väl inte vara konstigt att lösa? xD

http://www.s-racing.com/album.php?c=330
 

evv

=P
Gick med
7 Nov 2009
Ort
Arboga
Hoj
Triumph street triple -11
Min Tur att hjälpa dig evve ;)

Tror han menade vad Orignal var =)

CB 600 års 98-06 har Fram= 15kugg, Bak= 42kugg.. == 110L Kedja.

Kan rekommendera denna sida för att enkelt se sin kuggning från fabrik, även rätt så schyssta priser =) Funderar på att köpa nytt drivpaket där nästa gång, har dock ingen som helst aning om de kan hjälpa dig/oss med drevningar, men de bör väl inte vara konstigt att lösa? xD

http://www.s-racing.com/album.php?c=330

Han fråga om uppdrevningen jö!:)...?
Alltså upp till 47 så kan man använda original längd (länk) kedja.
(om inget annat)

Men alltså vad är det ni ska ha då? Ett löst bakdrev kan man beställa på flera ställen. Som mcnilsson ex.
Sen finns andra ställen för beställning om ni ska ha större och då blir det
alu. Kan lägga upp lite länkar sen om ni vill ha ställen att gämföra drivpak,drev och kedjor. :)

Du har helt rätt,det ska inte vara några konstigheter för dem att hjälpa er att lösa.
 

Ryd

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Enköping
Hoj
GSX-R 750 -97
Han fråga om uppdrevningen jö!:)...?
Alltså upp till 47 så kan man använda original längd (länk) kedja.
(om inget annat)


Men alltså vad är det ni ska ha då? Ett löst bakdrev kan man beställa på flera ställen. Som mcnilsson ex.
Sen finns andra ställen för beställning om ni ska ha större och då blir det
alu. Kan lägga upp lite länkar sen om ni vill ha ställen att gämföra drivpak,drev och kedjor. :)

Du har helt rätt,det ska inte vara några konstigheter för dem att hjälpa er att lösa.

Helt rätt! va de jag ville veta :tummenupp org drevning har jag koll på.
Hur mkt roligare blir hojen om jag slänger dit ett 47? lätt att gasa upp på tvåan?
 

evv

=P
Gick med
7 Nov 2009
Ort
Arboga
Hoj
Triumph street triple -11
Helt rätt! va de jag ville veta :tummenupp org drevning har jag koll på.
Hur mkt roligare blir hojen om jag slänger dit ett 47? lätt att gasa upp på tvåan?

Hojen får inte mera kusar eller starkare på så vis,men mera ax villig:banana Har du teknik så nog underlättar ett 47-drev allt.
Själv är jag rätt kass på bakhjulet men det händer sig:hojsmilie
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top