CB 600 Hornet 2007-

grymmepettan

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Luleå
Hoj
KTM Superduke
Går i köpartankar på en hornet 600, finns det nåt spciellt man ska kolla på svagheter bland annat?

Vilket verkar vettigast att köpa: samma hoj (hornet, abs, -07 mm) men ena har gått 300mil helt orginal och begärt pris 59000 eller den andra gått 800mil helt orginal med nytt bakdäck begärt pris 57000bvsa?
1200mila servicen är väl en lite dyrare variant eller hur?

Vilka saluför Akrapovic megaphone i Sverige?
Eller så köper du min -08 utan abs istället, se länken:
http://www.blocket.se/lulea/Honda_Cb600_Hornet_22707670.htm?ca=1_9&w=0

:tummenupp
 

rpr

....
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Norrtälje
Hoj
Honda CB600FA-Hornet -09
Varför finns det ingen som kan svara på min fråga? Börjar faan gråta snart.... HEHE!
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
En fråga till alla er som har bytt styre.... Vilka dimensioner på styre brukar ni byta till? Jag vill byta till ett vanligt, inte fat-bar alltså. Tror ni det kommer bli för lågt? Med tanke på att det inte blir några konverteringar. Hur brett styre kan man ha innan slangar, kablar m.m inte räcker till?

Biltema styret som jag har är rätt så brett, fick kapa det cirka 10 mm på vardera sida för att kopplingsvajern, bromsslangen osv skulle passa.

Gillar du ett styre och att du i efterhand inser att det är för brett så är det bara att kapa av på varje sida. Har inga dimensioner i mitt huvud nu, men http://www.biltema.se så kan du säkert hitta det. Jag har fatbar styre...
 
Last edited:

grymmepettan

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Luleå
Hoj
KTM Superduke
Löljigt lite pengar du får för hojen vad den igentligen kostar..Eller du kanske fick ett jävla bra pris för din hoj? Själv köpte jag min ,exakt likadan som din föra året för 80000:- och i dagsläget får jag 60000 för min i inbytes.. fy faen
Ja visst är det löjligt lite pengar för en fin hoj, men vill bli av med den snabbt för jag e sugen på v-twin:)
Har dessutom lagt ner ett antal tusen på den...

Slår dig en pling imorrn :tummenupp
Låter bra!:yoparty
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Fyfan, plockade av slutljuddämparn och kunde konstarera att det låter på tok för lite!

Inget slipon för min del, utan helsystem. Arrow eller Leo Vince. Leo vince har jag hört på riktigt... sjukt vad bra det låter. Arrow är snyggare, men inte hört det på riktigt.
 

grymmepettan

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Luleå
Hoj
KTM Superduke
Fyfan, plockade av slutljuddämparn och kunde konstarera att det låter på tok för lite!

Inget slipon för min del, utan helsystem. Arrow eller Leo Vince. Leo vince har jag hört på riktigt... sjukt vad bra det låter. Arrow är snyggare, men inte hört det på riktigt.

Visst skulle man köpa helsystem, men det var såpass dyrt att jag skippade dom planerna.
Det blir betydligt dovare ljud med mivv gp speciellt på låga varv, dock skulle det kunna låta betydligt mer.
Var inne på leovince först, men tyckte inte om designen riktigt.
Kollade även på laser x-treme men fastnade till slut för mivv:tummenupp
 

jonassheiakh

Våga vägra bulten MC
Gick med
24 May 2009
Ort
Årsta
Hoj
Buell XB12SS ,Honda CBR 929RR Streetfighter -00, Ducati 749 Dark -04, Hornet -08 SÅLD

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Visst skulle man köpa helsystem, men det var såpass dyrt att jag skippade dom planerna.
Det blir betydligt dovare ljud med mivv gp speciellt på låga varv, dock skulle det kunna låta betydligt mer.
Var inne på leovince först, men tyckte inte om designen riktigt.
Kollade även på laser x-treme men fastnade till slut för mivv:tummenupp

Sant sant, men det går ju att hitta ett Leo Vince helsystem för 830 Euro vilket är ju dyrare än 5 papp som du pröjsade för ditt slipon, men inte så mycket dyrare. Man får ju ändå en redig viktbesparing och effekthöjning med helsystem.

Dock måste man ju inhandla PC också, vilket kanske inte behövs med enbart slipon.
 

grymmepettan

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Luleå
Hoj
KTM Superduke
Sant sant, men det går ju att hitta ett Leo Vince helsystem för 830 Euro vilket är ju dyrare än 5 papp som du pröjsade för ditt slipon, men inte så mycket dyrare. Man får ju ändå en redig viktbesparing och effekthöjning med helsystem.

Dock måste man ju inhandla PC också, vilket kanske inte behövs med enbart slipon.

Jag har klarat mig utan power commander iallafall.
Har inte märkt av varken till eller från, går som vanligt men med lite bättre ljud.
 

sailor79

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Mitt i stan typ!
Hoj
Honda CB600F Hornet 2007
Vindruta till hornet

Hej,
Jag åker en Hornet från 07 och funderar på om jag ska sätta på den lilla vindrutan som finns att köpa till den hojen. Kanske inte världens snyggaste men jag pendlar en hel del och vill bli av med lite fartvind. Nu till min fråga:
Är det någon som använder den och blir det stor skillnad?

Mvh
 

afogge

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2009, Honda Hornet 600FA
Hej,
Jag åker en Hornet från 07 och funderar på om jag ska sätta på den lilla vindrutan som finns att köpa till den hojen. Kanske inte världens snyggaste men jag pendlar en hel del och vill bli av med lite fartvind. Nu till min fråga:
Är det någon som använder den och blir det stor skillnad?

Mvh

Jag använder den. Tycker inte att den gör något jätteskillnad. Men andra kanske gör det? personligt tror jag.
 

Horn1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet 600, LS650
En fråga till alla er som har bytt styre.... Vilka dimensioner på styre brukar ni byta till? Jag vill byta till ett vanligt, inte fat-bar alltså. Tror ni det kommer bli för lågt? Med tanke på att det inte blir några konverteringar. Hur brett styre kan man ha innan slangar, kablar m.m inte räcker till?

Bytte till ett styre som var totalt typ 6 cm bredare än original. Blev helt annurlunda känsla, behövde inte nya kablar etc men fick dra om kopplingen och fixa lite med bromsledningen...

Lycka till!
 
Last edited:

jonassheiakh

Våga vägra bulten MC
Gick med
24 May 2009
Ort
Årsta
Hoj
Buell XB12SS ,Honda CBR 929RR Streetfighter -00, Ducati 749 Dark -04, Hornet -08 SÅLD
Hej,
Jag åker en Hornet från 07 och funderar på om jag ska sätta på den lilla vindrutan som finns att köpa till den hojen. Kanske inte världens snyggaste men jag pendlar en hel del och vill bli av med lite fartvind. Nu till min fråga:
Är det någon som använder den och blir det stor skillnad?

Mvh

Jag tycker den gjorde enorm skillnad, jag dealade in min skärm i priset när jag köpte den, och fick den monterad vid 100mila servicen och blev egentligen förvånad över hur mycket skillnad den gör.

Det beror ju dock på hur lång man är, för den skickar ju upp luften i en högre bana över hojjen, jag är 1.77 och får den så att den rullar över hjälmen, duckar jag ner mot hojjen känner jag inget luftmotstånd alls.
:tummenupp för den helt enkelt
 

Keewee

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2008
Ort
Gbg
Hoj
2008 Hornet 600FA
Hej,
Jag åker en Hornet från 07 och funderar på om jag ska sätta på den lilla vindrutan som finns att köpa till den hojen. Kanske inte världens snyggaste men jag pendlar en hel del och vill bli av med lite fartvind. Nu till min fråga:
Är det någon som använder den och blir det stor skillnad?

Mvh

Jag kände definitivt skillnad mot innan jag satte på den.
Mest när det går lite snabbare än vanligt och man hukar sig lite :D
 

jonassheiakh

Våga vägra bulten MC
Gick med
24 May 2009
Ort
Årsta
Hoj
Buell XB12SS ,Honda CBR 929RR Streetfighter -00, Ducati 749 Dark -04, Hornet -08 SÅLD
Ännu en slipon fråga ;)

Ja, jag är en sucker för motorljud som spinner som en katt, det pirrar till lite när man hör alla racinghojjar puttra iväg med sina akra,gpr,leo,delviz etc slipon´s.

Jag vill määä ha sånt ljud helt enkelt ! Hur? Vad ska jag göra,köpa för att lösa detta problem ;)

Många här inne verkar köra ett leo vince/Termignoni slipon och säger att det låter mycket trevligt.

Frågan är som lyder, kör ni helsystem eller bara slipon ? Jag har hört att kammarn under hojjen plockar bort mycket ljud som gör att det kvittar vilket slipon man har ?

Nästa, Hur sätter man på ett slipon ? Svetsning och skärbrännare som gäller ?

Och sista, finns det ingen som har lite fina videos när de bränner på lite med sina slipons..

Jag kommer gråta om jag får lite fetare ljud i pärlan utan att bli 20k fattigare ;)
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top