CB 600 Hornet 2007-

AVR

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -06, Hornet 600 -08 lull-lull edition *såld*, Yamaha XJ550 -83
Hur brett är orginal styret på nya horneten? Nästa fråga är hur brett ni som har bytt har bytt till.

Bytte direkt (har faktiskt aldrig kört en meter med orginalstyre på) till ett Protaper Contour - CarMichael 800 brett. Grymt bra/skönt styre - helnöjd! :tummenupp
 

grymmepettan

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Luleå
Hoj
KTM Superduke
Larm?!?!

Någon här som monterat larm på sin hornet?
Har köpt ett 2-vägs larm från vikinglarm men vet inte riktigt var jag ska koppla in mig... Har inget kopplingsschema på hojen.
Det sitter en lös kontakt längst bak under sadeln, någon som vet vad den ska gå till? Funderar om det kan vara en kontakt för ett originallarm...
Kan ju även vara nåt annat:gnissla
Syns på vägen! (när jag monterat larmet dvs) :banana
 

grymmepettan

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Luleå
Hoj
KTM Superduke
kopplade in larmet igår/idag.
Var inte särskilt svårt, men jag har fortfarande ingen aning om vad kontakten under sadeln är till för. Någon som vet?
Jag är nyfiken!:rolleyes:
 

sleeplezz

Försöker iaf..
Gick med
26 May 2005
Ort
Borås
Hoj
CB1000RA -09 Hornet -08 Kawa 450-08
Hej, vart köper jag en schysst undertail till bra pris? Bara hittat powerbronze, tipsa gärna!!! Mvh Martin
 

Johan P.

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
Honda Hornet 2008
Nån som har ett LSL superbike styre på sin Hornet 600?

http://www.nccr.se/html/lsl_styre_.html

Det finns ett lågt och ett högre, vad tror ni?

Ni som kört cykeln på bana, hur snabbt tar den i fotpinnarna? Kan det behövas en högre fotpinnsats?

Mvh
Mikael
 
Last edited:

Marhabba

aka Icebear
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Alingsås/Lund
Hoj
Hornet -07
Kraschpuckar

Hejsan

Nån som vet vad det är för storlek på gängorna i motorfästet? Letar efter ett par billigare kraschpuckar, men hittar bara modellspecifika puckar för över 1000kr. Nån som har nått tips?
 

AVR

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -06, Hornet 600 -08 lull-lull edition *såld*, Yamaha XJ550 -83
Hejsan

Nån som vet vad det är för storlek på gängorna i motorfästet? Letar efter ett par billigare kraschpuckar, men hittar bara modellspecifika puckar för över 1000kr. Nån som har nått tips?

Köpte de som jag tyckte var snyggast och de visade sig också vara billigast. Gav väl ca 7-800 för dom vill jag minnas...
http://www.rizoma.com/Prodotti/ProdottiUniversal.cfm?ID_categoria=14&IDSez=1

Sen gör ju Rizoma jäkligt bra grejer med vilket inte var ett minus :tummenupp
 

AVR

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -06, Hornet 600 -08 lull-lull edition *såld*, Yamaha XJ550 -83
Här kommer lite bilder min pärla. Har, som ni vet, spenderat lite tid för byte av undertail på senaste tiden och nu är jag riktigt nöjd. :tummenupp

Bilderna är väl inte direkt sköna (enbart bokumentation) men eftersom det är många som frågar efter undertail, styre, krachpuckar etc så slänger jag upp lite bilder på det jag satt på utöver slip-on och RTG... Se och njut :banana

Och ja....nya speglar kommer. Ligger förhoppningsvs redan på posten :)
 

Bifogat

  • framblinkers.jpg
    framblinkers.jpg
    98.7 KB · Visningar: 173
  • kraschpuckar.jpg
    kraschpuckar.jpg
    124.6 KB · Visningar: 186
  • styre.jpg
    styre.jpg
    116 KB · Visningar: 233
  • undertail.jpg
    undertail.jpg
    119.9 KB · Visningar: 251

rpr

....
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Norrtälje
Hoj
Honda CB600FA-Hornet -09
Hejsan hejsan. Var och hämtade cykeln igår, förövrigt min första hoj. CB600FA -09:yoparty Lägger även upp en liten bild (ursäkta bildkvaliten).

 
Last edited:

Marhabba

aka Icebear
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Alingsås/Lund
Hoj
Hornet -07
Köpte de som jag tyckte var snyggast och de visade sig också vara billigast. Gav väl ca 7-800 för dom vill jag minnas...
http://www.rizoma.com/Prodotti/ProdottiUniversal.cfm?ID_categoria=14&IDSez=1

Sen gör ju Rizoma jäkligt bra grejer med vilket inte var ett minus :tummenupp

Ja, de där var lite billigare än de jag hittat.

De behöver inte vara snygga, så länge de är svarta. Det måste ju finnas universalsatser som passar flera modeller, bara man hittar rätt storlek/gänga?
 

AVR

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -06, Hornet 600 -08 lull-lull edition *såld*, Yamaha XJ550 -83
Ja, de där var lite billigare än de jag hittat.

De behöver inte vara snygga, så länge de är svarta. Det måste ju finnas universalsatser som passar flera modeller, bara man hittar rätt storlek/gänga?

Kolla in bilden i mitt inlägg lite längre upp så ser du hur dom ser ut påmonterade. Inga problem med gängorna - bara att skruva dit :tummenupp
 

Marhabba

aka Icebear
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Alingsås/Lund
Hoj
Hornet -07
Kolla in bilden i mitt inlägg lite längre upp så ser du hur dom ser ut påmonterade. Inga problem med gängorna - bara att skruva dit :tummenupp

jo givetvis passar modellspecifika puckar, ex de som du har från rizoma. Jag tänkte mer om man köper från nån som gör själv eller nån tillverkare som gör universalpuckar där man själv ska ange vilken bultstorlek/gänga man vill ha.

Är det samma gänga/bult/fäste i hornetens motorfästen som i cbr600rr? I så fall öppnas ju en helt ny marknad med betydligt billigare puckar som man kan använda. Tycker det är konstigt att det finns puckar till rr-hojar för 350kr/paret och vi ska behöva betala 700+ kr.
 

AVR

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -06, Hornet 600 -08 lull-lull edition *såld*, Yamaha XJ550 -83
jo givetvis passar modellspecifika puckar, ex de som du har från rizoma. Jag tänkte mer om man köper från nån som gör själv eller nån tillverkare som gör universalpuckar där man själv ska ange vilken bultstorlek/gänga man vill ha.

Är det samma gänga/bult/fäste i hornetens motorfästen som i cbr600rr? I så fall öppnas ju en helt ny marknad med betydligt billigare puckar som man kan använda. Tycker det är konstigt att det finns puckar till rr-hojar för 350kr/paret och vi ska behöva betala 700+ kr.

Okay. Vet tyvärr inte om det är samma som i CBR600RR men ta en kik på denna sida:
http://www.bike-parts.fr/pieces-head-11472-17MFG7I1-2008--marque-UNITED KINGDOM-.html

Där hittar du det mesta inkl dimensioner på bultar etc... :tummenupp
 

rpr

....
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Norrtälje
Hoj
Honda CB600FA-Hornet -09
Upptäckte att framskivorna glappar i nitningen.... Nån annan som upplevt det? Var och klämde på en likadan i Uppsala idag, samma sak på den.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Någon som vet vilken Stompgripsmodell som kan tänkas passa bäst? Finns ej modellspecifik för hornet.
 

Johan P.

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
Honda Hornet 2008
Jag rekommenderades att köpa sporthoj universal, passar perfekt efter du har klippt av en bit i nedankant. Bara lägg den mot tanken och markera med penna nedankanten på tanken. Montera dom sen en solig dag, ställ hojen i solen och lägg stomp gripsen också i solen en stund = formar sig lätt med inga bubblor och sitter som sten.
 

Johan P.

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
Honda Hornet 2008
Nya fotpinnar

PP-tuning fotpinnsats för min -08:a är snart på väg, hur fungerar originalblåset på bana, risk för att det skrapar i? Fotpinnarna kommer i alla fall inte att göra det..

hade passat perfekt på din helsvarta hoj rpr :tummenupp
 

Bifogat

  • hornet2007pptrearsetsbig.jpg
    hornet2007pptrearsetsbig.jpg
    40.8 KB · Visningar: 83
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top