CB 600 Hornet 2007-

pebj

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
...inköp på gång!
Jag provkörde en -08 hornet men jag tyckte det var mycket vibrationer i fotpinnarna och styret. Hojen som jag körde hade ett crosstyre och lazer-ljuddämpare, vet inte om det kan påverka. Är detta något ni upplever med era hojar? står i valet mellan en hornet och street triple.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Jag provkörde en -08 hornet men jag tyckte det var mycket vibrationer i fotpinnarna och styret. Hojen som jag körde hade ett crosstyre och lazer-ljuddämpare, vet inte om det kan påverka. Är detta något ni upplever med era hojar? står i valet mellan en hornet och street triple.

Jo, slipon kan påverka det där med vibrationer. Med mitt slipon blir det mer vibrator i pinnar och styre. Jag gillar Hondan på många sätt och vis, dock saknar jag lite mer vrid i mellanregistret. I övrigt är det en kanonhoj! Hade jag stått inför ditt val idag hade jag nog satsat på Triple tror jag.
 

Jögge

Jörgen
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Tranås
Hoj
Honda Hornet 600 FA-08
Just därför man beställer en utan! ;)

Jag testade en 08:a igår & blev helt såld, fan vad ROLIG att köra..Trajjan kändes som ett lok efteråt....
Finns bara en vit metallic kvar...vågar man köpa vitt??

Klart du vågar köpa vit, då e den ju som snyggast :D
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Någon som fått typ små prickar på grenröret? Tror jag har fått det efter att ha kört i regn eller tvättat hojen när grenröret var fortfarande lite varmt. Det är inte smuts, utan det är mer som om grenröret rostar (och ja, jag vet att det är rostfritt grenrör) så jag undrar bara hur dessa "prickar" ska bort. Autosol kanske? ÄR det någon som vet vad för slags prickar jag pratar om?
 

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Ort
046
Hoj
1800
Någon som har koll på om det är lagligt att ta bort original katalysator på en MC, eller det blir isf problem vid besiktningen?
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Någon som vet hur Leovince factory kolfiber låter på Horneten?

dcb8_1.JPG


Mest intresserad av hur den låter utan DB killern :)
 

My_way

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Ale
Hoj
Bandit-såld*, zx6r-såld* Honda XR (året-runt) och en KTM DUKE 640 -03
Jag provkörde en -08 hornet men jag tyckte det var mycket vibrationer i fotpinnarna och styret. Hojen som jag körde hade ett crosstyre och lazer-ljuddämpare, vet inte om det kan påverka. Är detta något ni upplever med era hojar? står i valet mellan en hornet och street triple.


Står själv mellan valet av en hornet o street3.. Och efter att ha provkört båda och kollat upp en del fakta om cyklarna lutar det mest mot en hornet måste jag säga. Triumphens motorkaraktär var dock överlägset roligare i min åsikt. Men när det kommer till Garantier och kvalitet så känns det sjukt mkt tryggare att äga en hornet.
 

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
Tjo. Nån som vet nån bra svensk sida där man kan beställa "styling" tillbehör till min hornet 08? Typ blinkers, och såna grejer. Är det svårt att såga o fixa till ankspetsen vid regskylten? Finns det nån guide hur man går till väga ?:) hare
 

krokodilracing

Brum Brum
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet -07, Aprilia Pegaso 650 -96
Kan nån vänlig själ berätta för mig hur man får loss glaset till baklyktan?
Har ingen manual och jag kan fan inte komma på hur man gör, vill inte dra sönder skiten :)
 

BikerSimba

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Upplands Bro
Hoj
CB1000RA + KTM 640
Kan nån vänlig själ berätta för mig hur man får loss glaset till baklyktan?
Har ingen manual och jag kan fan inte komma på hur man gör, vill inte dra sönder skiten :)

Tyvärr så står det inget i manualen hur man får bort baklyktan. Är den trasig för du byta hela paketet när det är led ljus.
 

krokodilracing

Brum Brum
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet -07, Aprilia Pegaso 650 -96
Är den trasig för du byta hela paketet när det är led ljus
- Tack! hade det på känn. Den funkar fint men jag har flyttat upp skylten och tänkte se om det inte gick att få till någon specialare så lyktan visade vitt ljus nedåt.

Men jag får skissa på alternativ lösning :)
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Men jag får skissa på alternativ lösning :)

Om du flyttat upp skylten dikt mot lampan kanske du kan skruva i en sån där diod-bult om du vet vad jag menar? (Blir bara som en liten knopp med en diod i som lyser. Kan du kanske ha två om du tycker skyltbelysningen blir för taskig.
 

krokodilracing

Brum Brum
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet -07, Aprilia Pegaso 650 -96
Hej hopp! Någon som plockat ut skönheten än o kört nått då ? =)

- Jajjemensan, andra veckan som jag pendlar till jobbet, nytagna kort i solen utanför...

Om du flyttat upp skylten dikt mot lampan kanske du kan skruva i en sån där diod-bult om du vet vad jag menar? (Blir bara som en liten knopp med en diod i som lyser. Kan du kanske ha två om du tycker skyltbelysningen blir för taskig.

- Jepp, en sån lösning kan nog funka, men jag tror jag kör som det är nu, ok, det är inget vitt ljus mot skylten så det är ju knappast ok. Men tills jag hittar en snygg lösning får det nog vara. Tack för tipset!

IMG_3370.jpg


IMG_3371.jpg


IMG_3373.jpg
 

Keewee

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2008
Ort
Gbg
Hoj
2008 Hornet 600FA
Någon som har koll på Hondas serviceintervaller? Och vad dessa kostar?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top