Cardio eller nåt liknande i Hjälmen

Gick med
14 May 2011
Ort
Hedekas
Hoj
83,suzuki gsx es, 80 kawasaki z 250
Hej!
Jag skulle vilja ha något så jag kan lyssna på spotify/radio från min mobil när jag kör mc.
Har testat in ear, men det känns som att öronen åker med när jag tar av mig hjälmen.
Jag har inte tänkt att prata med någon utan ändast lyssna på musik.
Vad ska jag skaffa? Cardio? Sena (vet ej stavning)
Har ni några tips?
 

Felix83

Biker n00b
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 1999 Varadero
Hej!
Jag skulle vilja ha något så jag kan lyssna på spotify/radio från min mobil när jag kör mc.
Har testat in ear, men det känns som att öronen åker med när jag tar av mig hjälmen.
Jag har inte tänkt att prata med någon utan ändast lyssna på musik.
Vad ska jag skaffa? Cardio? Sena (vet ej stavning)
Har ni några tips?
Cardio? Som Aerobics? Rekommenderar denna:
Varsågod. Eller förlåt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har kört med Sena de senaste 10 eller så åren och det har funkat bra, förutom när det går fort och luftbruset dränker musiken.
Tidigare har jag kört med in-ear-lurar, men då måste de ha låg profil och gärna platt kabel, sedan är det lite teknik att dra på/av hjälmen.

Jag kör också alltid med öronproppar, för jag har redan sabbat hörseln tillräckligt med arbete i jobbiga miljöer, festivaler och annat. :hihi
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Hej!
Jag skulle vilja ha något så jag kan lyssna på spotify/radio från min mobil när jag kör mc.
Har testat in ear, men det känns som att öronen åker med när jag tar av mig hjälmen.
Jag har inte tänkt att prata med någon utan ändast lyssna på musik.
Vad ska jag skaffa? Cardio? Sena (vet ej stavning)
Har ni några tips?
Har Cardo Packtalk Slim, som har högtalare från JBL.
Bra ljud när man lyssnar på musik, och som bonus får du in telefonens funktionalitet, och stora knappar.
Väldigt nöjd!
 

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Ort
Norrtälje
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
Jag kör med Sena 50r med "Harman Kardon".
Även fast ljudet är något bättre så skulle jag utan vidare gå tillbaks till Snell E2 (fast en äldre som jag inte kommer ihåg beteckningen på) om jag bara vill ha det för musiken.
Inte alls lika fina funktioner som Cardo och Sena men för strömming alldeles klockrent.
Jag tycker att ljudet ändå förstörs så mycket av vindbrus, buller m.m. så det spelar ingen roll (,för mig) att det inte låter riktigt lika bra.
Max ljudvolym ungefär samma som de dyrare.
 

GundeSvan

Medlem
Gick med
3 Jul 2023
Hoj
Aprilia RS660
Har Cardo Packtalk Slim, som har högtalare från JBL.
Bra ljud när man lyssnar på musik, och som bonus får du in telefonens funktionalitet, och stora knappar.
Väldigt nöjd!
Även jag har ett Cardo packtalk slim, jag är nöjd med det. Instämmer med föregående talar om dess fördelar. Har än så länge inte upplevt något negativt med det.
Enligt mig, bra batteritid. Vet inte exakt hur många timmar man kan räkna att den ska klara av, men för mig så är min längsta körning 4,5h och batteri kvar när jag kom hem.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Cardo Packtalk Slim har ganska stort batteri, klarar mer än 12h i sträck i varje fall. Dessutom kan man ladda medan man använder så det är i princip oändlig batteritid. :)
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Jag har sett beskrivningar på folk som har satt fast Koss Porta pro-högtalarna i hjälmen, men då blir det ju sladd. Men ljudet och pris blir svårslaget.
Körde med det ett par säsonger, tröttnade på att Koss-högtalarna jmt satta sig tvären och ständigt skulle justeras..
Är väldig nöjd med Cardo Pactalk och tillhörande stora JBL högtalare.
Viktig att justera mobilen till max volym, så man sen kan bli små-döv!
Luxen är faktisk att man kan prata med dom flesta (flest har Cardo) vilken är en ganska användbar grej om skulle råka hitta någon att köra med.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top