Cake el-motorcyklar

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Itera var nog det mest trögcyklade jag nånsin har provat. Borde vara utmärkt för spandexdårarna så de inte behöver vara i vägen så länge.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hade jag gott om plats skulle jag nog kunna tänka mig att köpa en och spara som ett slags monument över en idiotisk tidsperiod.

Man kunde ha ett slags museum tillsammans med gamla reklamartiklar från Fermenta, Framtidsfabriken, Icon medialab mm och gärna även en plastcykel från Itera.

Plastcyklarna från Itera blev ju faktiskt värda pengar som samlarobjekt/inredningsdetalj 20 år senare.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Gör det att de är på vägen kortare eller längre tid? Jag är lite trög och får inte ihop svaret med frågan.
Som vanlig förstår jag inte problemet att köra om cyklar med motorcykel.

Går det tillräckligt tungt blir dom trötta redan vid brevlådan och vänder om hem, och då har dom inte varit ute på vägen alls....

Tidsmässigt har dom kanske varit ute lika länge, men inte på vägen
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ny ägare nu. Vad han nu har för framtidsplaner återstår väl att se.



Även Ny Teknik hade en notis:



En passage i texten förvånade mig:

Cakes konkursbo består av fordon till ett värde av 45 miljoner kronor, samt andra komponenter som ska vara värda 163 miljoner kronor. Såväl fordon som komponenter ska i huvudsak finnas i Sverige, men också i USA och Taiwan.

Färdigbyggda hojar till ett värde av 45 mmiilljjoonneerr...?

Hur räknar man då? Nettovärde på ingående komponenter, eller butiksprislapp? ...som dom ju uppenbarligen inte gick att sälja för.

Oavsett vilket, så är det en helvittes massa hojar man bara byggt och byggt och byggt - utan att kunna finna avsättning för.
Borde inte någon bromsat tidigare...?

Bild på Ytterborn i tänkande pose:

Screenshot_20240304-070110~2.png
Fotocredit: Cakes eget bildmaterial. Faktiskt.

Plåtad på dass?

Och nu en bilhandlare som köper resterna. Vilken fars. Här en scen från uppföljaren:

OZBQ6GPMOMU5BRFFPS4JT2NF5A.jpg

"I'm going to Cake that bastard!!!"
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Även Ny Teknik hade en notis:



En passage i texten förvånade mig:



Färdigbyggda hojar till ett värde av 45 mmiilljjoonneerr...?

Hur räknar man då? Nettovärde på ingående komponenter, eller butiksprislapp? ...som dom ju uppenbarligen inte gick att sälja för.

Oavsett vilket, så är det en helvittes massa hojar man bara byggt och byggt och byggt - utan att kunna finna avsättning för.
Borde inte någon bromsat tidigare...?

Bild på Ytterborn i tänkande pose:

View attachment 495866
Fotocredit: Cakes eget bildmaterial. Faktiskt.

Plåtad på dass?

Och nu en bilhandlare som köper resterna. Vilken fars. Här en scen från uppföljaren:

View attachment 495867

"I'm going to Cake that bastard!!!"

Ja, det är alldeles säkert så dom räknat. Kanske även med delarna. Kundpris som ingen vill betala och norrmannen har gissningsvis betalat några få miljoner och kommer säkert sälja ut hojarna rejält billigare än tidigare priser.
Vad han ska göra med delarna är kanske en mer osäker fråga.

De alternativ jag ser är att bara vänta på att kunderna kör sönder sina moppar och behöver delar. Ett snabbare sätt att få in pengar är väl att anställa några personer som plockar ihop fler hojar som kan säljas men några 160 miljoner lär ju inte reservdelslagret inbringa.

Bilhandlare är bilhandlare, han har nog en jordnära plan på hur han ska få sin vinst.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top