Cagiva Mito-tråden

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
btw. är det många som får knä i asfalten??? :p
Varje kurva;) Nä men jag jobbar fortfarande på det, ska i alla fall få till ett innan jag säljer den:rolleyes: men det ä inte helt lätt på en vanlig landsväg. Men definitivt inte omöjligt:mattias Har ändå haft hyfsade nerlägg då man kunde tvingat ner knäet.
 

strutspojken

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Fellingsbro
Hoj
Cagiva Mito 125cc -93
Tja tänkte höra om det finns nåt intresse på delar till mito -93 har en som ja tankte plocka motor sving och kanske framgaffel så resten kommer finnas till salu om intresset är stort.
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
tänkte höra om det är någon som vet yttermåtten på batteriet i en mito. ska köpa nytt imorrn men har ingen aning om hur stort det ska vara och hojen står 1,5 mil hemifrån :gnissla
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
tänkte höra om det är någon som vet yttermåtten på batteriet i en mito. ska köpa nytt imorrn men har ingen aning om hur stort det ska vara och hojen står 1,5 mil hemifrån :gnissla
Kommer inte ihåg, och har inte tid att kolla nu...

Men jag vet vad du ska ha om du ska handla på Biltema, ett 9V som är ganska högt och smalt. :tummenupp :hihi

Edit: Hade mått uppskrivna, kan dock vara till en annan hoj, men skit samma, jag köpte likadant batteri till båda. :tummenupp L:136mm, B:76mm, H:140mm Japannummer: YB9B
 
Last edited:

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Kommer inte ihåg, och har inte tid att kolla nu...

Men jag vet vad du ska ha om du ska handla på Biltema, ett 9V som är ganska högt och smalt. :tummenupp :hihi

Edit: Hade mått uppskrivna, kan dock vara till en annan hoj, men skit samma, jag köpte likadant batteri till båda. :tummenupp L:136mm, B:76mm, H:140mm Japannummer: YB9B

Kanon, tackar så mycket för hjälpen! :) hur går det med försäljningen av miton förresten?
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Yeah, gott folk! :banana :banana Då har man fått till knäskrap med mito!:yoparty

Faktiskt 2 st, fast det va i samma kurva och samma knäpuck, vilken härlig känsla det är när pucken tar i asfalten! Skönt o ha det avklart innan man skaffar motard.

Blev i alla fall en 10-15 mil själv idag:)

Miton ska få nya däck, kedja o putsas upp och sen ska den säljas förhoppningsvis, men fan de verkar svårsålda :( Synd för en så fin hoj...
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Yeah, gott folk! :banana :banana Då har man fått till knäskrap med mito!:yoparty

Faktiskt 2 st, fast det va i samma kurva och samma knäpuck, vilken härlig känsla det är när pucken tar i asfalten! Skönt o ha det avklart innan man skaffar motard.

Blev i alla fall en 10-15 mil själv idag:)

Miton ska få nya däck, kedja o putsas upp och sen ska den säljas förhoppningsvis, men fan de verkar svårsålda :( Synd för en så fin hoj...
Grattis. ;)

Jag skulle fan ha hängt med, om jag hade haft en hoj som inte ska säljas, eller om jag inte hade jobbat... :gnissla
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Grattis. ;)

Jag skulle fan ha hängt med, om jag hade haft en hoj som inte ska säljas, eller om jag inte hade jobbat... :gnissla

Jag hade faktiskt hellre jobbat än kört hoj igår, så man har råd o köra:D Men jag tog en fin eftermiddagstur runt häckeberga o där runt ,sen till skurup. Va o kollade på stoffes olycksplats också:(

Men ted jag tycker att du får ta en sista tur med miton nästa helg!:tummenupp ett par mil skadar ju aldrig;) fast måste kännas jävligt nu när du har mellankort o inte har din hoj, inget nytt om den?
 

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Tjörn
Hoj
Cagiva Mito 125
Ingen som har en extra ruta liggande? har lyckats att spräcka min :( Inte långt ifrån att få i knät nu :D
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Jag hade faktiskt hellre jobbat än kört hoj igår, så man har råd o köra:D Men jag tog en fin eftermiddagstur runt häckeberga o där runt ,sen till skurup. Va o kollade på stoffes olycksplats också:(

Men ted jag tycker att du får ta en sista tur med miton nästa helg!:tummenupp ett par mil skadar ju aldrig;) fast måste kännas jävligt nu när du har mellankort o inte har din hoj, inget nytt om den?
Inget nytt... Blir en runda nu i det fina vädret. :)
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
miton ska in på besiktning nu på lördag, jey:banana brukar dom vara väldigt petiga på drivpaketets skick? har lite torrsprickor i framdäcket också, dock mer än nog med mönster kvar.. något som kan bli problem? :gnissla
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Hur går försäljandet för er gubbar??:p

Hur ska pilarna vara riktade på avgasporten?? : )
 
Last edited:

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
dött de va i den här tråden då :banana livar upp den lite med ett par frågor..
har i princip alltid haft problem med att miton inte vill starta när det är kallt (läs: <5 grader) så när jag ännu en gång plockade bort tändstiftet som surnat efter startförsök reagerade jag på att avståndet mellan ledarna var väldigt kort, ca 0,4. kollade lite snabbt i instruktionsboken där det stod att det ska vara runt 0,45-0,55 så jag ställde försiktigt upp avståndet till ~0,55. har efter det inte testat starta den i kyla pga.. ja, värme. Men låter det här som någon som kan ha orsakat att den var såpass svårstartad i kyla?

och en fråga till.. hur har ni tomgången inställd på era mitos? min ligger nu runt 1200rpm och det känns lite gränsfall till för lite, även om den håller sig vid liv.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top