Cagiva Mito-tråden

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
En skruvaberg? Har du inte lärt dig av emocoms misstag, det blir mer meka än åka ;)
Sänk hojen till 23k så tjöper jag den, för jag har ett passande skinnställ hemma :D

den kostade bara 29k, därför tänkte jag köpa den, men sen tänkte jag efter lite och bestämde mig för att inte köpa den, just pga att dom pajar hela tiden. :tungan Njae, det är lite för lågt ;)

Sant, men nästan alla jag känner som kör hoj kör sport och min är inte precis nån brukshoj :p Nae jag tror en mito med 165cc kit skulle vara nice...
Ingen med mito som vill byta mot en motard? :p Den går som bara fan kan jag lova :p
ang.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=7218

Om du vill ha en Mito med 165cc kit, köp min då, vart är problemet? ;)
Det är jävligt skönt ljud med det trimmet kan jag lova.
Det är inte mer skruva med det här trimmet än normalt, förutom att min vibrerar ganska skapligt så grejer spricker och ramlar av typ. :tungan
Kolvbyte kan du göra efter typ 800-1000mil, jag bytte direkt när jag köpte den, fast den var bytt nyligen, man vet ju aldrig om han ljög eller inte.
 
Last edited:

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Då va miton ihop :banana :banana Den går rätt bra....MEN tror att det är avgasporten som spökar också:näsblod går rätt bra på låga varv men sen upp mot en 8, 9-11k vill den inte alls, och det känns som den stryper sig själv o plöddrar:huvet Nån som känner igen problemet? Den toppar liksom 125 km/h känns som att köra strypt.:3freak

Nu är inte jag den mest kompetenta personen när det gäller 2-t och Mito:7peta

Härnborg elr tewdie...ni borde väl kunna sånt här:)
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
3098751 Då va miton ihop :banana :banana Den går rätt bra....MEN tror att det är avgasporten som spökar också:näsblod går rätt bra på låga varv men sen upp mot en 8, 9-11k vill den inte alls, och det känns som den stryper sig själv o plöddrar:huvet Nån som känner igen problemet? Den toppar liksom 125 km/h känns som att köra strypt.:3freak

Nu är inte jag den mest kompetenta personen när det gäller 2-t och Mito:7peta

Härnborg elr tewdie...ni borde väl kunna sånt här:)
Min har lite samma tendens, men inte alls lika grovt, den går bara annorlunda jämfört med innan. :) Låter dock som att avgasporten kan vara boven. Vad har du gjort? Har du rört porten?

Gött iaf. att den e ihop. :) Se om vi kan köra i helgen? :)
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Då va miton ihop :banana :banana Den går rätt bra....MEN tror att det är avgasporten som spökar också:näsblod går rätt bra på låga varv men sen upp mot en 8, 9-11k vill den inte alls, och det känns som den stryper sig själv o plöddrar:huvet Nån som känner igen problemet? Den toppar liksom 125 km/h känns som att köra strypt.:3freak

Nu är inte jag den mest kompetenta personen när det gäller 2-t och Mito:7peta

Härnborg elr tewdie...ni borde väl kunna sånt här:)

fyfan, 125km/h, då är det ett seriöst problem.. Jag tänkte först föreslå för stort huvudmunstycke, så att den inte får nån ork på högre varv, men hade det varit fel så hade den iaf gått snabbare än 125.. har du kollat så att avgasporten funkar då? Går hojen bäst när den är varm eller kall?
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
3099017 fyfan, 125km/h, då är det ett seriöst problem.. Jag tänkte först föreslå för stort huvudmunstycke, så att den inte får nån ork på högre varv, men hade det varit fel så hade den iaf gått snabbare än 125.. har du kollat så att avgasporten funkar då? Går hojen bäst när den är varm eller kall?
Hahaha, du gillar inte tanken på att hojen gör 125 va? :hihi
 

Matteh!

Näee?
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Falun
Hoj
Mellanhoj vilken?? + Cross
fyfan, 125km/h, då är det ett seriöst problem.. Jag tänkte först föreslå för stort huvudmunstycke, så att den inte får nån ork på högre varv, men hade det varit fel så hade den iaf gått snabbare än 125.. har du kollat så att avgasporten funkar då? Går hojen bäst när den är varm eller kall?

Apropå huvudmunstycke, var får jag tag på såna och vad heter det på engelska? :confused:
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
här var det länge sen jag skrev:D

här var det längesen jag skrev:D

Vad ska ni mito ägare ha efter miton då...

själv funderar jag på Honda HM 450, KTM SMC 625, 660

fast jag har inte satt mig in i de olika än:D
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Mmm funderade på om den får för mkt soppa först, men så är det itne jag tänkrr ju främst på avgasporten:huvet Markeringarna stämmer på "hjulet" men det kan ju vara att den sotats igen elr nåt kanske...lite frustrerande o iten veta vad som är felet:gnissla vet inte riktigt när hojen går bäst varm kall? Men sen är jag lite fundersam eftersom när man ligger 120 typ så kan man inte ge riktigt full gas utan man får ha typ halv för att den inte ska plöddra

så det känns som att den får för mkt soppa, men jag har inte ändrat nåt i förgasaren o den har inte varit så innan. Ska riva av kåpjävlrna imorrn o ta en rejäl titt på den där porten...kanske låta ducati i malmö ta en titt på den.

Nä jag gillar verkligen inte tanken att den går som en 4-takt:tuttar

Men jag tror fan att det är den jävla porten:gnissla :) Efter miton blir det nog en sport 600, om ekonomin räcker till...men motard hade varit fint också:D
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
3098807 Min har lite samma tendens, men inte alls lika grovt, den går bara annorlunda jämfört med innan. :) Låter dock som att avgasporten kan vara boven. Vad har du gjort? Har du rört porten?

Gött iaf. att den e ihop. :) Se om vi kan köra i helgen? :)
Jaa det är gött :) Jag ska och eric ska nog kraö ltie imorrn omd et inte är jävla åskväder då också:huvet tänkte dra ner till SRW en runda, jag vet att det finns rätt fina vägar dit men jag vet inte var:D och jaa den jävla avgasporten...blir att ägna kvällen åt den kasnke se om den öppnar o stänger som den ska:p
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
3100131 Jaa det är gött :) Jag ska och eric ska nog kraö ltie imorrn omd et inte är jävla åskväder då också:huvet tänkte dra ner till SRW en runda, jag vet att det finns rätt fina vägar dit men jag vet inte var:D och jaa den jävla avgasporten...blir att ägna kvällen åt den kasnke se om den öppnar o stänger som den ska:p
Min var så full av sot att vi fick bända ut den med kofot...

Gött. Jag och en polare sticker nog ut senare idag. :)
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
3100139 Min var så full av sot att vi fick bända ut den med kofot...

Gött. Jag och en polare sticker nog ut senare idag. :)
I detta vädret?:D fan jag har sån lust o hänga med men det blir nog tilla tt skruva istället:( men imorrn ska jag ut iaf vi kan väl dra ihop nårra då? :)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Min mito är sopor, jag har legat på sjukhus ett tag, nu på rehab avdelningen fick jag internet uppkoppling, krash tråd lär komma ikväll om jag får halta mig hem till kvällen och om jag hittar orken.

:gnissla
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
3106848 Min mito är sopor, jag har legat på sjukhus ett tag, nu på rehab avdelningen fick jag internet uppkoppling, krash tråd lär komma ikväll om jag får halta mig hem till kvällen och om jag hittar orken.

:gnissla
Jag tyckte väl att man inte sett nåt inlägg av dig i tråden på länge:(

Hoppas du kryar på dig...:)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top