Cagiva Mito-tråden

krawe

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2007
Ort
oskarshamn
Hoj
Ktm 660 -04, Yamaha xs 400 Bobber
det kanske blir ungefär lika snyggt om jag polerar upp dom bara:va för det e ju inte dyrt:tummenupp
 

krawe

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2007
Ort
oskarshamn
Hoj
Ktm 660 -04, Yamaha xs 400 Bobber
jo jag tror det skulle bli skit snyggt för det e ju grå orginal då tycker jag det e snyggare med något mer blänkade:tuttar
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
jo jag tror det skulle bli skit snyggt för det e ju grå orginal då tycker jag det e snyggare med något mer blänkade:tuttar

Jo, jag vet, det är alltid snyggt med blänkande saker.
Testa fälgtape annars? 1000ggr enklare och det blir jävligt snyggt, kolla i mitt garage så ser du hur min Mito såg ut med fälgtapen.
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
O-ring lär duga fint. :tummenupp

Håller med all säkerhet 1000+ mil om du vårdar den, dock kostar den en del. Den jag har på kostade 1100 eller något. :näsblod

1100 för en vanlig O-ring ? :3freak kostar typ 60-70euro på geiwiz och ännu mindre på ebay :) Någon speciell kedjespray som är att rekommendera, som gärna inte stänker ner min besatthetsrengjorda bakfälg? :huvet
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
1100 för en vanlig O-ring ? :3freak kostar typ 60-70euro på geiwiz och ännu mindre på ebay :) Någon speciell kedjespray som är att rekommendera, som gärna inte stänker ner min besatthetsrengjorda bakfälg? :huvet

160€ här. :gnissla

Dock med drev, men dom kostar fan inte mycket.
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
1100 för en vanlig O-ring ? :3freak kostar typ 60-70euro på geiwiz och ännu mindre på ebay :) Någon speciell kedjespray som är att rekommendera, som gärna inte stänker ner min besatthetsrengjorda bakfälg? :huvet
Vanlig och vanlig, O-ring är bra grejjor. :tummenupp

Dock köptes denna på Biscaya...

ok :näsblod kan väl fortsätta med lite småfrågor.. brukar ni göra något speciellt med cyklarna inför vinterförvaringen? fick in min i ett varmgarage igår, men är det något som bör göras ändå?
Putsa upp, smörj det som ska smörjas och plocka av batteri. :)

Plocka ner och montera isär hela hojen och rengöra varenda pryl ska man göra under vintern.
Kan det bli mer "Härnborg-svar"? :hihi
 
Last edited:

uc.t

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
Ingen
ok :näsblod kan väl fortsätta med lite småfrågor.. brukar ni göra något speciellt med cyklarna inför vinterförvaringen? fick in min i ett varmgarage igår, men är det något som bör göras ändå?

Tömma förgasaren på bensin. Tanka fullt eller töm tanken men då bör den bli snustorr. Underhållsladda batteriet.
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Viskositet. :fakta

Det var tydligen SAE 10w-30 (hette även 75w-85), enligt försäljaren anpassad på 2-t motorer, som jag har kört på. Står något annat i manualen, men vet inte vad, denna har iaf funkat fint. :hihi

..och det som står i manualen är SAE 15w50 :rolleyes: det ska väl ändå inte vara något livsviktigt. Boris JR sa: "Häller man i en bilolja med friktionsmodifierare börjar det slira. Fel olja annars ger mest taskig feeling i lådan....."
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top