Cagiva Mito-tråden

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
men den grejen e ju den också med 7 växlar att du inte behöver varva lika mycket i höga hastigheter.

så har jag fått det förklarat för mig... och att den ska gå lite bättre...

e det någon skillnad i storlekarna på förgasarna??:O mellan evo o vanlig?

Precis, varvet sänks, är nog mest därför dom gjorde 7-växlade lådan.
Sen att den får några km/h till pga en extra växel är ju självklart.

Jag hade iaf 35mm på min, och det ska Evo ha, iaf vissa årsmodeller.
Inte helt säker på vilka.

härnborg hur löste du det dära med cykeldatorn... eftersom det e inte så himla lätt att fästa den i en utav ekrarna...

Jag använde den endast som klocka.
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Jag hade iaf 35mm på min, och det ska Evo ha, iaf vissa årsmodeller.
Inte helt säker på vilka.

jag har också 35mm på min... men undrar om de andra har det...

Jag använde den endast som klocka.


jaha... där ser man:D vad tråkigt:D för annars hade du säkert haft en bra lösning:D




är era helljusglas lite som om det våre immigt på den??:O eller e det den som ahr haft den innan mig som har fått in lite vatten elle nået...*??
 
Last edited:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
härnborg hur löste du det dära med cykeldatorn... eftersom det e inte så himla lätt att fästa den i en utav ekrarna...

Epoxylimma på magneten :tummenupp

Evo:n byggdes mellan 1994 och 1998 om jag inte minns fel, och under dessa åren var den sjuväxlad, hade kevlarburken och treekrade fälgar.


Johanssson har du verkligen en EVO ?
Du anger ju årsmodell: 2002 på din Cagiva.
 
Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..

uc.t

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
Ingen
pff;) mycket e orginal.:) hahah jag hoppas jag får runt 35 eftersom att ända skillnaden mellan min o härnborg e ju hans trimm men min e 7 år nyare än hans:)

Nja, det beror väl lite hur man ser det. Miton tog jag ändå i inbyte så om man anser att jag betala 35000 för den så fick jag jä*ligt bra för KTMn. Vad jag ville ha ut från KTMn blir ju då - mellanskillnad = priset på miton som jag satt till 28000 vilket jag tycker e mer rimligt.
 

2stroke

kalle50cc
Gick med
29 Dec 2005
Ort
Västerås
Hoj
Kreidler 50cc GP racer, 70RR, Honda RS125R -92.
Gaffeln på Mito

Hej grabbar!
Vet nån av er om Miton:s USD framgaffeln har dämpare i båda benen eller om det är snik som jag upptäckte att Aprilia rs gaffeln har.:confused:
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Nja, det beror väl lite hur man ser det. Miton tog jag ändå i inbyte så om man anser att jag betala 35000 för den så fick jag jä*ligt bra för KTMn. Vad jag ville ha ut från KTMn blir ju då - mellanskillnad = priset på miton som jag satt till 28000 vilket jag tycker e mer rimligt.

Så du har köpt dig en RS 250 nu? ;)

Hej grabbar!
Vet nån av er om Miton:s USD framgaffeln har dämpare i båda benen eller om det är snik som jag upptäckte att Aprilia rs gaffeln har.:confused:

Jadu, jag tror att den har fjäder i båda, men jag kommer inte ihåg så bra, renoverade gaffeln i vintras. Leta på en manual och kolla igenom den, jag la upp en länk för kanske 2-3 sidor sedan. kolla i den.

Ajustja, hrm, moppefucko.
 
Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Hej grabbar!
Vet nån av er om Miton:s USD framgaffeln har dämpare i båda benen eller om det är snik som jag upptäckte att Aprilia rs gaffeln har.:confused:
Nja, vettefan. Hade också itu gaffeln i vintras, kommer ihåg att de inte såg likadana ut. Som jag har fattat det jobbar benen mot varandra, det ena fjädrar och det andra dämpar, eller hur jag ska säga. Fast det kanske inte är så? :va

Edit: Men det är saker i båda benen, inte så att det ena är tomt om det var det du undrade. :tummenupp
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nja, vettefan. Hade också itu gaffeln i vintras, kommer ihåg att de inte såg likadana ut. Som jag har fattat det jobbar benen mot varandra, det ena fjädrar och det andra dämpar, eller hur jag ska säga. Fast det kanske inte är så? :va

Edit: Men det är saker i båda benen, inte så att det ena är tomt om det var det du undrade. :tummenupp

Så är det på RS iaf, fjäder i ena och olje dämpare i andra, kan tänka mig att det är samma system på många...
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top