Cagiva Mito-tråden

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
okejokej, hur mår röven nu då? ;)
Tog du några pauser? Hur många gånger tankade du? jag vill veta massor :)

Röven mår faktiskt för jävla bra :banana Vart lite stel i knäna men dom mjukade jag upp med en trampcykel, en sån där stillastående. Det enda som gör ont i kroppen är armbågarna :3freak Antar att det beror på att dom varit i samma position i 80 mil plus att dom gör små rörelser när man sväner plus vibrationer, men det är vad jag tror, men det verkar som om det gått över nu. Fast kom ändå inte på ett riktigt bra sätt att mjuka upp armbågarna..

Pauser, tänkte på det jag läste att man skulle köra 1 timme sen vila några minuter, så först ner till Smedjebacken, dit kunde jag vägen, så blev en paus där. Sen så behövde jag inte köra den teorin, för jag behövde stanna jävligt ofta för att kolla på kartan :gnissla Måste seriöst skaffa mig en bättre karta till nästan gång då jag ska köra upp igen, fattas en massa småvägar...kan säga att jag klantade mig efter Örebro, skulle höger i en rondell men körde rakt fram...så körde lite vilse där, men jävlar vilken mysig väg jag hittade.

Tankning. tankade fullt i Falun, sen körde jag säkerhetstankningar hela vägen ner, tror aldrig tankmätaren va under häflten, men vill ju inte bli strandad mitt ute i ingenstans. 4 säkerhetstankningar blev det, tror jag, Fullt i Falun, sen i Kopparberg, Tibro, Skillingaryd?, Växjö, ja kommer inte ihåg vart ajg tankade riktigt :skämms Eller mest osäker på Skillingaryd, kanske va i Vaggeryd? Vettefan, men jag tankade där nånstans, nej vänta, tror jag fan tankade efter jag kommit från Skillingaryd till den där jävla byn vad den nu hette. Va fan. Äh, jag tankade nånstans i de småländska skogarna helt enkelt ;)

Kan säga att det var nästan roliga vägar hela vägen ner, jag hade tänkt att köra över Ramsberg, men så visade det sig att vägen dit va grusväg, va inte sugen på att köra grusväg direkt, så fick ta en omväg över väg 233 till 68, körde förbi Västmanlands högst belägna vägtopp på 68:an btw. Va en skylt vid vägkanten. :hjälm

Så jag kom in till Lindesberg istället för att köra den vägen jag hade tänkt, men chansade och tog en liten väg, som va rätt go, synd att det var en sån riktigt traktor väg, lite grus här och där på vägen, men kom rätt sen i alla fall, till Frövi och sen till vad stället nu hette där jag svängde ut på en väg, sen ut till 50:an, sen till Örebro, och så klantade jag mig körde fel, men vägen som jag körde fel på var för jävla go som sagt.

Sen klantade jag mig i hela Närke :huvet, så jävla dålig är min karta, men efter virrat runt lite på småvägar så bestämde jag mig för att ta stora vägen till Askersund. Då var det lunch dags så då käkade jag en jävla god kebabtallrik.

Sen drog jag vidare, eftersom vätternrunt pågick då så fick jag ta andra vägar, och det var nog bra det, väg 49 och 195 är rätt raka och tråkiga. Så tog 205, sen svängde jag av mot Tived (?) sen 202 eller 201, kommer inte ihåg vägnummret, så kom jag till undesnäs och visste inte riktigt vart jag skulle så fick hjälp av en tjej där. Så kom jag ut på en större väg och körde till Tibro.

Vägarna i Västergötland va helt underbara, fin asfalt, kurvigt lite skog, lite öppet, ibland lite vatten, underbart. Men så kom jag till en grusväg igen men nu tänkte jag "Äh, va fan, jag orkar inte" Så jag körde grusvägen 1 mil. Så blev det en korsning, och korsningen fanns inte med på min karta! Så jag va så jävla förvirrad! Men jag chansade och tog vänster och hamnade i "Gate", konstigt namn på en by, men så stod det på en skylt "Jönköping 52" Så jag följde den skylten och kom ut på 195, och då var det inga cyklar där jag kunde ta det i ett bra tempo ner till Jönköping, få lite vila små vila, inte lika ansträngande att köra rakt fram som på kurvigt.

Så kom jag till Jönköping och fortsatte framåt mot flygplatsen och följde den vägen till Taberg, sen i Taberg tog jag en paus och körde upp på Taberg topp, ett berg, det va brant, stackars lilla 125:a, hon fick kämpa på upp där, men upp kom vi! :tummenupp Och vilken utsikt. Wow

Sen blev det ner till Vaggeryd och sen Skillingaryd, sen hittade jag inte ut från Skillingaryd den vägen jag tänkt att köra, va så jävla sur, åkte fram och tillbaka 3 gånger eller nåt, sen hittade jag ut på den vägen jag ville köra, så grymt sköna vägar! Så började det regna när jag kom till Sandvik, men fortsatte på små vägarna och så kom jag till Lammhult och fortsatte ut mot Asa sen ner till Växjö, den vägen från Lammhult till Växjö va grym, den jag körde då. Sen i Växjö tankade jag ju då och kollade på kartan och va förjävla blöt.

Så funderade en stund ifall jag skulle köra småvägar eller stora vägen, stora vägan skulle ju gå fortare, men tråkigare, men jag va så jävla frusen och blöt så det fick bli stora.

Så körde jag stora och kom ikapp en lastbil och det va blött som fan och låg bakom honom gjorde ju inte mig torrare och vägen va rätt smal i det partiet och det va trafik så jag kom inte om, men så blev vägen bredare och han hade väl sett mig i bakspeglen så han gick ut i väggrenen och släppte förbi mig. Tusen tack till den lastbilschaffisen! Han fick tackningsblinkningen som man brukar göra och så blinkade han med helljuset till mig. Så jävla nice med sånt.

Sen så kom skytlen: "Blekinge Län, Ronneby kommun". Då utbrast jag i ett långt jävla "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" För då va jag så jävla frusen. Sen kom jag hem! :banana Och tog en varm dusch, bastade lite, duschade igen, cyklade på trampcyklen för att mjuka upp knäna, sen käkade jag MAMMAS MAT!! :yoparty

Haha, jävlar vilket långt inlägg, nästan värt att göra en egen tråd om min lilla resa :hjälm

EDIT: Glömde säga att DET VAR FÖR JÄVLA KUL!!!!
 
Last edited:

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Fyfan, det var så mycket info jag ville ha. :tummenupp
En jävla upplevelse det där asså.
Aa, nästan så att det förtjänar en egen tråd hehe ;)
Så du ska köra upp också? :näsblod

Det va så jävla kul! :D Fast jag orkar inte göra en egen tråd så det får bara vara här i den här tråden :banana.

Yep, köra upp också :hjälm Blir grymma mil på min hoj :tungan
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Förstår det. :)
Jo det funkar ju det med ;)

Fyfan, det blir ju det.. btw, hur lång tid tog det?

Det sjuka är att det tog över 12 h att köra :3freak eller inte att köra, utan alla oplanerade kartstopp tog väl 2-3 timmar. Känner på mig att det hade kunnat gått mycket snabbare, körde vid halv 8 tiden på morgonen och va nere vid 8 tiden på kvällen...va väldigt mycket kartkollade.
 

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Tjörn
Hoj
Cagiva Mito 125
Fan också.:mad: .. Igår när jag och farsan var ute och körde så skulle han testa dra på, jag hände på och gasade upp i typ 160-170 plöttsligt låste sig bakhjulet och jag började sladda :arsele I 160!... jag lyckades förhindra en vurpa genom att koppla... fast hojjen skar:huvet , vet inte hur alvarligt har inte hunnit riva hojjen ännu .... någon som vet vad en kolv och kanske en cylinder kostar?
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Fan också.:mad: .. Igår när jag och farsan var ute och körde så skulle han testa dra på, jag hände på och gasade upp i typ 160-170 plöttsligt låste sig bakhjulet och jag började sladda :arsele I 160!... jag lyckades förhindra en vurpa genom att koppla... fast hojjen skar:huvet , vet inte hur alvarligt har inte hunnit riva hojjen ännu .... någon som vet vad en kolv och kanske en cylinder kostar?

Fyfan vad surt, det där är anledningen till att jag inte har toppat min än :gnissla
Kunde gått riktigt illa det där!

En 125cc Cylinder + kolv kostar 3 359,86kr. Bara en kolv kostar 1 158,63kr.
Men en 165cc + kolv kostar 4 068,90 + 693,36 = 4762,26kr
Dessa priser är från Geiwiz.com och är exkl. frakt, så räkna på ca 200kr till. :tummenupp
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
ingen som vet amperen på mito batteriet???

nixpix

Det sjuka är att det tog över 12 h att köra :3freak eller inte att köra, utan alla oplanerade kartstopp tog väl 2-3 timmar. Känner på mig att det hade kunnat gått mycket snabbare, körde vid halv 8 tiden på morgonen och va nere vid 8 tiden på kvällen...va väldigt mycket kartkollade.

Okej, 12h? :skrämd
Men det blir ju så..
Jag skulle också vilja göra en sån resa, men hojen skulle aldrig hålla :hihi
 
Last edited:

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Tjörn
Hoj
Cagiva Mito 125
Fyfan vad surt, det där är anledningen till att jag inte har toppat min än :gnissla
Kunde gått riktigt illa det där!

En 125cc Cylinder + kolv kostar 3 359,86kr. Bara en kolv kostar 1 158,63kr.
Men en 165cc + kolv kostar 4 068,90 + 693,36 = 4762,26kr
Dessa priser är från Geiwiz.com och är exkl. frakt, så räkna på ca 200kr till. :tummenupp

tackar ^^
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
3014902 ingen som vet amperen på mito batteriet???
12V9Ah :tummenupp

3014846 Fan också.:mad: .. Igår när jag och farsan var ute och körde så skulle han testa dra på, jag hände på och gasade upp i typ 160-170 plöttsligt låste sig bakhjulet och jag började sladda :arsele I 160!... jag lyckades förhindra en vurpa genom att koppla... fast hojjen skar:huvet , vet inte hur alvarligt har inte hunnit riva hojjen ännu .... någon som vet vad en kolv och kanske en cylinder kostar?
DÖÖÖÖDAREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bara så att du har kollat den, exakt samma symtom som du beskriver. Tro mig det är inget kul att hitta den jävelen när man har börjat riva! ;)

3014981 nixpix



Okej, 12h? :skrämd
Men det blir ju så..
Jag skulle också vilja göra en sån resa, men hojen skulle aldrig hålla :hihi
Skulle den visst klara! :fakta Det är en Mito... :hihi

Förresten nu är jag hemma efter en vecka av svettande i solen, badande och avsaknad av hoj. Tyvärr gillar inte vädergudarna mig. :(

Och qwertyuiopå, min startsolenoid är nog också kass. :( Har dock för mig att Biscaya hade hemma och att den inte kostade mer än en hundríng eller två! :tummenupp
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Och qwertyuiopå, min startsolenoid är nog också kass. :( Har dock för mig att Biscaya hade hemma och att den inte kostade mer än en hundríng eller två! :tummenupp

Får kanske göra en avstickare från sthlm nästa helg då! (är la inte så långt) :hihi
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..


Tro mig det är inget kul att hitta den jävelen när man har börjat riva! ;)


Skulle den visst klara! :fakta Det är en Mito... :hihi

Förresten nu är jag hemma efter en vecka av svettande i solen, badande och avsaknad av hoj. Tyvärr gillar inte vädergudarna mig. :(

Nej, det kan jag hålla med om :hihi

Det kanske den skulle, men jag tror inte det, och jag riskerar inte ca 5000kr bara för att se hur fort den går, jag har iaf varit uppe i 185 på 6an, det säger ju lite iaf.. :tummenupp

Jo, det har varit lite tomt här.. Vadå inte gillar dig? :va

Får kanske göra en avstickare från sthlm nästa helg då! (är la inte så långt) :hihi

du får åka en 35-40mil till om du ska till Biscaya ;) Det ligger i Alingsås, utanför Göteborg vettu ;)
 
Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
3016217 Nej, det kan jag hålla med om :hihi

Det kanske den skulle, men jag tror inte det, och jag riskerar inte ca 5000kr bara för att se hur fort den går, jag har iaf varit uppe i 185 på 6an, det säger ju lite iaf.. :tummenupp

Jo, det har varit lite tomt här.. Vadå inte gillar dig? :va



du får åka en 35-40mil till om du ska till Biscaya ;) Det ligger i Alingsås, utanför Göteborg vettu ;)
Nej, snuskigt onödigt, och farligt, om skiten inte håller. :näsblod

Pissregn. :( Jag skulle köra hoj idag. :(

Och så missade jag både stoffes begravning och minneskortege. :(
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top