Cagiva Mito-tråden

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Tjörn
Hoj
Cagiva Mito 125
Igår när jag skulle kolla olje nivån i växellådan så var det ingen nivå att kolla... alltså det fanns ingen olja i växellådan...
jag fyllde på olja och idag när jag körde så rök den som bara fan, jag har tagit isär hojen och tror att jag har hittat felen, dels är motorblocket spräckt också är packboxen mellan cilindern och växellådan kass. Min pappa lagade motorblockey med kemisk metal så den inte läcker och imon blir det att köpa packbox.....
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jo det är välldigt enkelt om man tänker efter... eftersom hästkrefterna ökade men inte tyngden på hojen så kan man säga att 165cc behöver inte anstränga sig lika mycket som 125cc för att dra hojen + föraren... därför drar den mindre bensin

om man kör enligt skyltarna, ja, men om man utnyttjar dom extra hästarna, så nej. :tungan
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Mjo, men med större cylinder får man in mera soppa i den, samma sak med större fögg, men det gäller ju iof bara vid full gas, men det har man ju ändå hela tiden.

För övrigt är det 636 som gäller.

Det är ju samma sak med en strpy hoj och en ostrypt den strypta dricker mera pga av att du behöver varva mera för att den ska gå framåt och det blir tyngre för motorn att dra hojen
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2920270 Igår när jag skulle kolla olje nivån i växellådan så var det ingen nivå att kolla... alltså det fanns ingen olja i växellådan...
jag fyllde på olja och idag när jag körde så rök den som bara fan, jag har tagit isär hojen och tror att jag har hittat felen, dels är motorblocket spräckt också är packboxen mellan cilindern och växellådan kass. Min pappa lagade motorblockey med kemisk metal så den inte läcker och imon blir det att köpa packbox.....
Faan vad tråkgt. :(
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Igår när jag skulle kolla olje nivån i växellådan så var det ingen nivå att kolla... alltså det fanns ingen olja i växellådan...
jag fyllde på olja och idag när jag körde så rök den som bara fan, jag har tagit isär hojen och tror att jag har hittat felen, dels är motorblocket spräckt också är packboxen mellan cilindern och växellådan kass. Min pappa lagade motorblockey med kemisk metal så den inte läcker och imon blir det att köpa packbox.....

Fyfan inte kul :näsblod

Jag hade likadant på min, när jag skulle byta olja i lådan så tömde jag och det kom ut 1,25dl sen läste jag hur mkt jag skulle fylla i och det var 8dl! Jävla tur att det inte pajade..
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2920291 Fyfan inte kul :näsblod

Jag hade likadant på min, när jag skulle byta olja i lådan så tömde jag och det kom ut 1,25dl sen läste jag hur mkt jag skulle fylla i och det var 8dl! Jävla tur att det inte pajade..
Min läcker också, fullt med olja under motorn. :näsblod Dock försvinner inte oljan ur motorn så det det får vara. :hihi
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Mjo, men med större cylinder får man in mera soppa i den, samma sak med större fögg, men det gäller ju iof bara vid full gas, men det har man ju ändå hela tiden.

Jag tror inte du förstår hur fort den här går. Skulle jag hålla fullgas hela tiden så skulle inte jag sitta här nu.
Jag kan ligga på 7ans växel i stan i 45-50 blås och sedan bara gasa och vips är jag uppe i 100km/h.
 

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Tjörn
Hoj
Cagiva Mito 125
Fyfan inte kul :näsblod

Jag hade likadant på min, när jag skulle byta olja i lådan så tömde jag och det kom ut 1,25dl sen läste jag hur mkt jag skulle fylla i och det var 8dl! Jävla tur att det inte pajade..

A vem vet hur länge jag har kört utan olja.. jag har ju redan hunnit med ca 80mil i år... Men sprickan i motorblocket var från den förra ägaren, han hade försökt laga men det hade inte funkat så bra så den läkte lite också. :gnissla
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2920299 Jag tror inte du förstår hur fort den här går. Skulle jag hålla fullgas hela tiden så skulle inte jag sitta här nu.
Jag kan ligga på 7ans växel i stan i 45-50 blås och sedan bara gasa och vips är jag uppe i 100km/h.
:gråta

Jak vill hockså. :4skrika Ligger jag i 6:an i 50 tar det fan en timme att komma upp i hundra. :3freak
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Jag tror inte du förstår hur fort den här går. Skulle jag hålla fullgas hela tiden så skulle inte jag sitta här nu.
Jag kan ligga på 7ans växel i stan i 45-50 blås och sedan bara gasa och vips är jag uppe i 100km/h.

Har du toppat den än?

:gråta

Jak vill hockså. :4skrika Ligger jag i 6:an i 50 tar det fan en timme att komma upp i hundra. :3freak

Sälj din mito och köp hans :yoparty :D
 
Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2920317 A vem vet hur länge jag har kört utan olja.. jag har ju redan hunnit med ca 80mil i år... Men sprickan i motorblocket var från den förra ägaren, han hade försökt laga men det hade inte funkat så bra så den läkte lite också. :gnissla
Bytade du olja när du hade den nere, eller har den varit mer eller mindre olj-lös en längre tid? :(
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag tror inte du förstår hur fort den här går. Skulle jag hålla fullgas hela tiden så skulle inte jag sitta här nu.
Jag kan ligga på 7ans växel i stan i 45-50 blås och sedan bara gasa och vips är jag uppe i 100km/h.

Fan om det är så stor skillnad mellan 125 och 165cc, du skulle sälja va?
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
A vem vet hur länge jag har kört utan olja.. jag har ju redan hunnit med ca 80mil i år... Men sprickan i motorblocket var från den förra ägaren, han hade försökt laga men det hade inte funkat så bra så den läkte lite också. :gnissla

Har du körkort?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top